شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
چهارشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۲، ۰۷:۰۲ ب.ظ

My dearest/ 2023

بالاخره دیدمش :))

و شد صدمین سریال دوران ده ساله کی درامریم :)

داستان عاشقانه لی جانگ هیون و گیل چه در بستر تاریخی جنگِ امپراطوری چینگ به چوسان اتفاق می افته.

همراه با اسپویل:

شزوع چندان جالبی نداره و دو قسمت اول ممکنه باعث بشه قیدش رو بزنید اما صبور باشید که می ارزه.

موسیقی های سریال خیلی زیبان مخصوصا آهنگی که ریانگ اوم می خونه.

خشونت سریال زیاده. نه از این لحاظ که خون و خونریزی داشته باشه. بیشتر از لحاظ شدت بی رحمی. مخصوصا با شروع پارت دوم. منو کمی اذیت کرد. 

و بیشتر از هر چیزی توی این سریال بازی فراموش نشدنی نام گونگ مینه که مجذوبت می کنه و  لی جانگ هیون رو تبدیل به یکی از زیباترین و به یادماندنی ترین  کاراکترهای کیدراما می کنه. من یکی که شیفته بازیش شدم و برام در ردیف جی سانگ و جانگ هیوک قرار گرفت. بس که معرکه بود این مرد. اکت هاش، نگاهاش، مکث هایی که مابین دیالوگ ها می کنه، همه و همه مثال زدنی و بی نظیره. بقیه بازی ها اصلا در سطحش نبودن. من بعد از اون از بازی بازیگر نقش شاهدخت خوشم اومد و این دو رفتن تو لیست بازیگرای مور د علاقه ام.

شخصیت پردازی های سریال هم خوبه. مخصوصا شخصیت جانگ هیون که بی نهایت زیباست.

دیالوگ های فکرشده ای هم داره.

و اما ضعف ها؛ بزرگترین ضعف سریال تدوین ضعیف و عدم توجه به خط زمانیه!

[مثلا یک نمونه از ضعف تدوین:اول پرت شدن مسخره گیل چه از تاب :)

دوم: شاهدخت از اتاق جانگ هیون میاد بیرون و بعد گیلچه ازش می پرسه باهاش چیکار کردی؟ بعد از بحث، شاهدخت گیلچه رو بیرون می کنه و اون وقت دم در یکی از اطرافیان جانگ هیون منتظره تا اونو ببره به عمارتی که جانگ هیون توشه؟!!!!]

و  بعد هم دو قسمت آخر ضعف نویسندگی و گریم هم دیده می شه که اگه اینا رعایت می شدن تبدیل به اثر قوی تری می شد.

[و مثلا دو بار از دست دادن حافظه  واقعا دیگه زیاده روی و بی مزه بود! و به دومی دیگه نیازی نبود

یا اون موی سفید ریانگ اوم].

در مورد پایان، احساس می کنم قرار بوده سداند باشه اما نویسنده تصمیم گرفته پایانش رو با توجه به واکنش مخاطبان بعد از پایانِ پارت اول تغییر بده [:به خاطر اون قضیه چاقو و اصرار صیغه سلطنتی به دفن کردنش توسط گیل چه! که بعدا دلیل خوبی برای متهم کردن ملکه داشته باشن!]

و آه رفتار پادشاه و مردم خودِ چوسان در برابر کسانی که برده چینگ شدن واقعا ناجوانمردانه است و بیشتر از کارهای دشمن دلت رو به درد میاره.

و کاراکتری که اعصابم رو کمی خرد کرد کاراکتر یون جونه که پادشاهش رو مقدس می دونه و حاضره کورکورانه جونش رو فدا بکنه!-پادشاهِ خوب هم مقدس نیست چه برسه به یک پادشاه بی رحم!- کسی که پادشاه فراری رو بر خانواده اش ترجیج می ده با اینکه احتمال می ده کشته بشن و حاضر نیست توی عقایدی که بهش یاد دادن تردید و تجدید نظری بکنه و از اون طرف کسی رو که قربانیه، گناهکار می دونه! یک ابلهِ تمام عیار!

اون زادگاه منه.

هیچ قانونی نمی گه فرزند باید از پدر محافظت بکنه، پدره که باید از فرزندش محافظت کنه.

وقتی یه مرد می ترسه،بی رحمیش نمایان می شه.

هرچقدر که مصمم باشی ولی چیزایی مثل احساسات مطابق خواست آدم پیش نمیره.

+تو دیگه دوستم نداری؟

-منظورت چیه؟

+خودت خوب می دونی ! احتمالا از دختری که بدنش زباله است خوشت نیاد؛ یه متجاوز از من سواستفاده کرد.

- داری می گی بدنت زباله است چون یه سگ گازش گرفته؟! اگه یه آدم دیوونه تو رو بزنه، اون قسمتی که کتک خورده کثیف حساب می شه؟

مردی که یه کم عقل تو سرش باشه فکر نمی کنه همچین اتفاقی تو رو یه تیکه زباله می کنه.

چیزی نیست که نتونی بدون اون زندگی کنی!

+برای من فقط تو کافی هستی؛ گیلچه فقیر، گیلچه پولدار، گیلچه گستاخ، گیلچه مطیع، گیلچه ای که عاشق من نیست! هر طور که باشه، گیلچه برای من کافیه.

-باشه پس... گیلچه ای که یه خارجی مزاحم بهش دست درازی کرده چی؟

+باید بغلش کنم؛ حتما خیلی عذاب کشیده.

+ خیلی ها می گن که سریال به داستان کتاب بربادرفته بسیار شبیهه مخصوصا دو کاراکتر اصلی ولی چون من نخوندمش نمی تونم نظری راجع بهش بدم اما بسیار منو یاد سریال شکارچیان برده می انداخت. هم عاشقانه اش هم کاراکترهای اصلی، هم موضوع برده ها و شکارشون. هم یک کاراکتری که گیسانگه و ارتباطش با شخصیت اصلی و داستانش توی هر دو یک شباهت هایی داره. هم دو همراه کاراکتر اصلی هم رابطه جانگ هیون با استادش، هم نجات فرزند ولیعهد و جزئیات دیگه. و جالب اینکه من هیچ کدوم از بازیگرای این سریال رو نمی شناختم جز یکی که تو همون سریال دیده بودم و اینجا هم کاراکتر مشایهی داشت. احساس می کنم نویسنده نیم نگاهی به اون سریال داشته.

+ "صدای شکفتن گل ها رو می شنوی؟" :)

۰۲/۱۰/۲۰
مهناز

نظرات  (۲)

مهناز!؟ (: سلام.

اتفاقا اوایل که دو قسمتش پخش شد کنجکاو شدم نگاهش کردم ولی اصلا جذبم نکرد.

ولی دیشب که داشتم تو نت می گشتم و نظرات رو می خوندم به نظرم اومد یه شانس بهش بدم یا نه، و حالا تو بهم اطمینان دادی سر فرصت نگاهش کنم (;  .

پاسخ:
سلام سلام صد تا سلام :)
آره به نظرم حتما بهش فرصت بده. من سر قسمت اول پوکرفیس بودم که همه اش همین بود این همه تعریفی که ازش می کردن. حتی دو تا کاراکتر اصلی رو هم نپسندیده بودم :دی رفته رفته ذوق کردم که ولش نکردم.
حداقل تا پایان قسمت 4 ببین. فکر نکنم دیگه ولش کنی :) کلا ماجرا وارد اتفاقات جدی می شه.

جانگ هیون کاراکتریه که به هیچ عنوان نمی شه ازش و تماشاش گذشت [گریه فراوان]

سلام

از اونجایی که همیشه دنبال سریال گشتنی یه سر به تاریخچه اینجا میزنم گفتم بیام اعلام کنم که تازگیا قرارداد ازدواج پارک (که یه جا اشاره کرده بودید بازیگرش رو دوست داشتید) دیدم. خوب بود به نظرم اما فقط خوب بود. 

هندوانه چشمک زن رو هم دیدم و دوستش داشتم. از بازیگر زن اصلیش اصلا خوشم نمیاد اما شیرین بود اینجا. کلا سریال شیرینی بود :`) 

 

دوباره می‌خوام یه چیزی شروع کنم و باز گیر کردم. 👩🏻‍🦯

پاسخ:
سلام.
:)
نه من جایی نگفتم بازیگرش رو دوست دارم. اتفاقا از بازی بازیگر مردش چندان خوشم نمیاد؛ بازیش کمی تا قسمتی خشک و مصنوعیه. به نظرم خیلی نمی تونه حس بگیره.
البته من قرارداد ازدواج پارک رو ندیدم و قرار هم نیست ببینم. نمی دونم اینجا بازیش بهتر شده یا نه!

هندوانه چشمک زن امسال جزو سریال های معروف و محبوب بود ولی بازم متاسفانه سلیقه من نیست.

امیدوارم چیزی رو که می خوای پیدا کنی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">