شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۲، ۰۶:۵۶ ب.ظ

Night has come/2023

داستان از این قراره که دانش آموزای یه کلاس به اردو میرن و کمی بعد می بینن تو ساختمون محل اسکانشون هیچ بزرگسالی نیست و بعدتر پیامی تو گوشی هاشون دریافت می کنن که اون ها رو دعوت به بازی مافیا می کنه و داستان شروع می شه.

ایده اش به شدت جذابه. بازیگرهاش معمولی اند. شخصیت های منفی بازی های بهتری به نمایش میذارن. هیجانش خوبه و خشونتش بسیار زیاده بنابراین اگر تحملش رو ندارید اصلا نبینیدش.

یکی از مشکلات اصلی سریال، کاراکتر نقش اول زنشه که علاوه بر بازی معمولی، شخصیت پردازی خوبی هم نداره که مخاطب رو با خودش همراه کنه. چیزی که ما می بینیم کاراکتریه که در مواجهه با ترس حمله های تنفسی بهش دست می ده و همیشه اسپری تنفسی همراهشه اما این آدم گاهی چنان دنبال ماجراجویی ها و کنجکاوی های ترسناک می ره که خیلی قابل باور نیست و در پس زمینه نشون می ده که عاشق رمان های جناییه.

گاهی خشونت سریال واقعا بی مورد می شه: مثل: [اسپویل؛حمله دو قلدر با سنگ به همکلاسیشون که خودش مظلومانه در حال مرگه!]

بازی مافیا رو خیلی بر اساس استدلال پیش نمی برند! که باز در مواجهه با واقعیتِ مرگ ها قابل چشم پوشیه. اما اینکه همیشه آدم خوب ها احمق جلوه داده می شن یک مقدار خشته کننده می شه.

و پایانش هم خیلی باب میل حداقل من نبود چون چند تا سوال بی جواب یا بی معنی موند: مثل [اسپویل: ماجرای روح که آیا طراحی شده بود و اگرنه که کلا بی معنی بود و باگ سریاله، کاراکتر مجازی برخلاف چیزی که براش برنامه ریزی شده رفتار کرد! و ماجرای اون فلش :/ علت خودکشی دختره با اون سرعت تندی که نمایشش دادن باورپذیر نبود، چطوری دزدیده شدن این همه دانش آموز، در آخر فقط یونسو توی بازی بود یا همه؟]

که اگه فصل دومی در کار باشه و به این سوالات پاسخ داده بشه بهش نمره بیشتری می دم :)

قطعا در برابر اسکوئید گیم اثر خیلی قوی ای نیست! یا حتی در مقایسه با ما همه مرده ایم ولی ارزش یک بار دیدن رو داره.

+من نطرات رو که می خوندم از اون ایده دزدیدن گوشی شهروندا واقعا خوشم اومد، حرکت هوشمندانه ای می تونست باشه! :))

+ یک سکانسی هم بود که دنبال موجود رنده در اطراف رفتن و آدم هایی رو دیدن اما وقتی زوم کردن دیدن شبیه یه عکس ثابتن که این تصویر رو من احساس می کنم توی انیمه sonny boy دیدم و حتی ایده دانش آموزهایی که توی یه ساختمون جدا شده از جهان اطرافشون گرفتار شدن!

۰۲/۱۰/۱۴
مهناز

نظرات  (۳)

۱۴ دی ۰۲ ، ۲۰:۳۲ سُولْوِیْگ 🌻

من اول که شروعش کردم، هی جیغ می‌زدم و این‌طوری بودم که وای این فوق‌العاده‌ست و از همه‌ی سریال‌های در حال پخشی که می‌بینم بهتره و... 

ولی چند قسمت آخر واقعا اذیتم کرد. از یه جایی به بعد انگار قواعدی که خود بازی از اول داشت فراموش شدن و اتفاق‌های خارج از قانون افتادن. با ضعیف بودن شخصیت یون‌سو هم موافقم، یه جاهایی واقعا با عقل جور در نمی‌اومد. 

و پایانش... وای خدای من از این پایان‌ها متنفرم. به نظرم نهایت تنبلیه، انگار خود نویسنده هم نمی‌دونسته چه‌طوری داستان رو تموم کنه و دست به همچین کاری زده. 

یا مثلا *اسپویل* اون‌همه بچه‌ که جمع کرده‌ن اون‌جا و دارن این کار رو باهاشون می‌کنن، پدر و مادر ندارن؟ هیچ‌کس نمی‌گه این‌ها کجا مونده‌ن و چه بلایی سرشون اومده؟

آه، کاش پایان خوبی داشت. خیلی دلم می‌خواست بیشتر دوستش داشته باشم. 

پاسخ:
دقیقا هر چی جلوتر رفت اشکالاش بیشتر شد.
و آره با ایرادات دیگه ای که بهش وارد کردی موافقم. من حالا بعضی هاشو یادم رفته. مثلا الان یادم اومد، [اسپویل: اون بیدار شدن قلدره وقتی اون یکی می خواست بکشدش واسه چی بود؟ فقط ایجاد یک هیجان کاذب بود که برخلاف منطق بازیشون بود]
یا مثلا پسره چه جوری از سردخونه بیرون اومد. یا قسمت آخر اون دراماتیک بازی ها واسه چی بود، اول رایتون رو بدین بعد هر غلطی :دی دلتون خواست بکنین. یا مثلا مافیاها تو شب تونستن چندنفر رو بکشن! جونهو هم که قشنگ رو اعصاب!

واااای منم خوشم نمیاد از ای پایان ها! اکثر فیلم های تریلر- ترسناک اینطوری تموم می شن: [اسپویل : چرخه ادامه پیدا می کنه.] بابا یک خلاقیتی یک رهایی‌ای چیزی.

منم منم :( من عاشق این جور داستانام ولی خرابش می کنن.
ما همه مره ایم رو اگه ندیدی و از فیلم های زامبی خوشت میاد ببین. امسال هم فصل دومش میاد ^_^

سلام (: چطوری؟!.

فکرکنم چند هفته پیش تا قسمتای پنج شش دیدم و ولش کردم. بیس داستانش جالب بود اما بازی و محیط و روند سریال جذابیت نداشت. برای همین کاملا باهات موافقم.

مهناز؟! تو هم از اون زوج سریال خوشت اومد؟ همون دختر ضعیفه و پسر قدبلند ورزشکاره که همو دوست داشتن :( من فکر کنم بعد افتادن پسر اصلیه تو استخر کششمو از دست دادم دیگه جذبم نکرد. ولی خداییش اون روحه ترسناک بود. هر وقت ظاهر میشد زهرم می ترکید :| :دی.

یه چیز دیگه م می خواستم بگما :/ آهااان به نظرت دختر نقش اصلی آشنا نبود؟! می دیدمش یاد اون دختره "اکیم-نقش اصلی" تو سریال "مرا بشنو" می یوفتادم! :دی.

پاسخ:
سلام و کلی ممنون :)
آره واقعا ایده عالی اجرا با ارفاق متوسط.
برای من هیجان داشت اما پر اشکال بود.

من پسره رو دوست داشتم :) خیلی هم ناجوانمردانه مرد :((((
اگه واسه این بود که بگم  [اسپویل :پسر اصلیه رو پزشک نجات داد :دی]

آره روحه منو یاد فیلم حلقه می‌انداخت.

مرا بشنو رو ندیدم. قیافه اش برام آشنا نبود. هر چی هم جلوتر رفت به جای اینکه بازیش بهتر بشه بدتر شد!خیلی وقت ها بیشتر از اینکه بازی کنه ادا می اومد :/


اون کامنت خصوصی آخرم رسید بهت؟!!!
۱۴ دی ۰۲ ، ۲۲:۵۰ سُولْوِیْگ 🌻

دقیقا، با همه‌ی این‌هایی که گفتی موافقم!

یا مثلا شب‌های اول، همه می‌خوابیدن و بعد مافیا بیدار می‌شد ولی آخرها دیگه مافیا کلا نمی‌خوابید.

یا صدای اون خانومیه که می‌گفت «شب فرا رسیده» واقعا جذاب و هولناک بود و برای شخص من یه نکته‌ی خیلی مثبت حساب می‌شد، ولی از یه جایی به بعد حذف شد.

چه‌قدر هردو دلمون پر بود از دستش. چه بلایی سرمون آوردن سازنده‌های بدجنسش اه.

 

راستش خیلی‌ها بهم می‌گن ما همه مرده‌ایم رو ببینم، دارم وسوسه می‌شم. :دیی

پاسخ:
آفرین اینم بود.
تو حواست جمع تره من به حذف شدن صداهه خیلی دقت نکردم!!
حالا اینم به ذهنم اومد: اسپویل: دختره بعد از به هوش اومدن یک ذره تلاش نکرد که فرار کنه! ماست.

واقعا هم بدجنس برازنده اشونه :)) 

آقا خیلییییی پرهیجانه. نمی گم بی ایراده اما اون کجا و شب فرارسیده کجاا! قبلا معرفیش کردم اگه خواستی یه سربهش بزن.

چه خیلی های قشنگی دور و اطرافت داری :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">