شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۴۵ ب.ظ

Erased/2016

12 قسمت

ساتورو پسر جوونیه که به خاطر کارهایی که توی گذشته انجام نداده، حسرت می خوره. گذشته ای که با تعدادی قتل سریالی گره خورده.

اتفاقی که مدت هاست برای ساتورو اتفاق می افته و اون اسمش رو گذاشته تکرار، باعث می شه که ساتورو به چند دقیقه قبل از اتفاقی ناگوار برگرده و بتونه جلوش رو بگیره تا این که شاهد اتفاق تلخی می شه و این بار به جای چند دقیقه قبل، به دوران کودکی اش برمی گرده.

انیمه با گفتگوهای درونی جذاب ساتورو شروع می شه:

می ترسم این زیاد فکر کردنا داغونم کنه... 

خیلی دوستش داشتم. انیمه ایه که درگیر حاشیه نمی شه و تمرکزش رو از سیر اصلی داستانش منحرف نمی کنه. بسیار پرکششه و ذهنت رو درگیر می کنه و پیامش رو هم به زور نمی خواد بهت قالب کنه. شخصیت پردازیش به غیر از شخصیت منفی که می تونست بیشتر بهش بپردازه، خوبه و با این که من بعد از گذشت یک سوم داستان حدس درستی زدم و تا آخر هم روش موندم :دی، اما با این حال داستان برام افت نکرد. اون تغییر چند دقیقه ای راوی توی قسمت های پایانی رو دوست داشتم و پایان جذابی هم داشت.

در کل یکی از بهترین انیمه هاییه که دیدم و دیدنش رو به همتون مخصوصا جنایی و فانتزی پسندا پیشنهاد می کنم.

"کسی رو باور داشتن" خیلی عبارت عجیبیه نه؟ آخه اگه واقعا یکی رو باور داشته باشی نیازی نیست بهش بگی من باورت دارم؛ مثل اینه که بگی من باور دارم هوا وجود داره..... اصطلاح باور داشتن در واقع شکل دیگه ای از امید داشتن به باور کردن چیزیه.

اگه اولین قدم رو برنداری، هیچ راهی برات باز نمی شه.

+ شاید کمی اسپویل: جالبه که بعد از دیدن انیمه هایی که کاراکترهای کودک داشتن، توی این انیمه با قاتلی طرفیم که بچه ها رو می کشه!

+ انیمه بعدی که می بینم: Paripi Koumei؛ باحال به نظر می رسه.

۰۲/۰۲/۲۳
مهناز

نظرات  (۱۳)

من خیلی تلاش کردم این پست رو نخونم که برام اسپوسل نشه، و همین الان انیمه رو تمام کردم! :))

چسبید آقا جان. خوب بود. یه جوری جذاب بود دو روزه تمامش کردم.
من هم با نقد "نپرداختن درست به شخصیت منفی" موافقم.

و شخصیت مورد علاقه ام: کنیا :))

 

*هشدار

سوال همراه با اسپویل:

آقا، نفر سومی که تو لیست قاتل بود "سوگیتا هیرومی" مگه دختر نبود؟ پس چرا 15 سال بعد وقتی به دیدن ساتورو اومد پسر شد؟! و با کایو ازدواج کرده بود!؟؟

پاسخ:
حاوی اسپویل:
:)
دیدی چقدرررر جذاب و پرکشش بود! من تو سه روز تمومش کردم. آقا تو هم حدس زده بودی کار کی می تونه باشه؟
کتیا به طرز باحالی عاقل و حامی بود :)
من مادر ساتورو رو دوست داشتم. چقدر این زن جذاب بود.

معلومه که دختر نیود. یه جایی ساتورو می‌گه قاتل برای اینکه ردش رو پنهون بکنه، پسری رو می کشه که شبیه دختراست.  در صورتی که هدف قاتل فقط دختربچه ها بودن. حالا چون به شخصیت منفی خیلی نمی پردازه نمی فهمیم چرا! فقط می دونیم که تشنه این کاره و می خواد حفره قلبشو پر کنه.

منم اون داستان استعاری پایانی درباره تار عنکبوت برام مبهم بود. اگه می تونی یه کم برام بشکافش. در عین سادگی پیچیده بود. یعنی داستان اصلی رو فهمیدم ولی ربطش به خود شخصیت منفی و ساتورو رو خیلی خوب متوجه نشدم.

مهناز:')) تو سرعتت خیلی بالاست. من هنوز اواسط جاسوس و خانواده ام:)) 

پاسخ:
:)
باور کن هر روز فقط 3قسمت می‌بینم که می شه ۱ ساعت؛ مگه خیلی دیگه جذاب باشه مثل همین انیمه که 4 دیگه نهایت 5 قسمت.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

وی آمده که رکورد یک روزه تموم کردن این انیمه رو به رخ بکشه 

:دی 

یه خورده فضای رنگی سرد و قهوه‌ای طورش اولش جذبم نکرد، ولی تعلیق داستان خوب بود 

اصلا نفهمیدم قاتل فازش چی بود:/ * ***** *** *** ** ***** **** **** ** **** ***** ****** ******** **** ** *** **** ****** ** **** **** *** ****** **** **** ** ** دیگه اینکه... 

مرسی معرفی 

پاسخ:
0-o    
واااااااااااو!

ولی جالبه که فضای سرد و قهوه ای طورش به قول خودت، منو اصلا اذیت نکرد و بهتره بگم تقریبا متوجهش نشدم! چون ارتباط بین کاراکترها و لطافتی که توی انیمه در جریان بود، نمی ذاشت خیلی این فضا پررنگ بشه.

همین! کاش بیشتر بهش می پرداخت. یعنی می دونی خیلی اون علت برگشتش به گذشته که بازم بی توضیح موند اذیت نمی کنه چون جادویی بود و به همین صورت هم موند اما کاش به این کاراکتر یه کم بیشتر می پرداخت. یعنی حتی توی دو سه تا دیالوگ هم می شد جمعش کرد.

برای من از همون اول شخصیت عجیبی بود! 

خواهش می کنم. قابلی نداشت :)


ببخشید اون قسمت های کامنتت رو ستاره ای کردم که برای بقیه اسپویل نشه.


اره! بهش نمی اومد این ظور آدم رو به سمت خودش بکشونه، اکثر قسمت ها جاهای حساسی تمام میشدن!

مامان ساتورو هم خیلی خوب بود، فقط لب هاش رو مخ بود، انگار ژل تزریق کرده. :))


به نظرم موضوع تار عنکبوت رو با همستر قاطی کرد، واسه همین متوجه نشدیم چی به چی شد.

آهااا، پس من اونجایی که این توضیح رو میداد رو درست توجه نکرده بودم. مرسی که روشنم کردی.

 

پ.ن. راستی یه سوال، سریال کره ای Romance is a bonus book رو دیدی؟

پاسخ:
ذقیقا.
آره من تو انیمه ها لب های این شکلی ندیده بودم :دی

هوووم! شاید!
خواهش می کنم. شاید هم به خاطر تفاوت زیرنویس ها بوده باشه!

پ.ن: نه ندیدم. چون معمولا سریال های کره ای در حال پخش رو چک می کنم ببینم هر کدومو دوست داشتم ببینم و چیزی رو از دست ندم :دی برای همین اسمشو شنیده بودم. الان رفتم سرچ کردم ببینم کدومه! دیدم از این پسره بازیگرش هم خیلی خوشم نمیاد نمی دونم چرا!
حالا چطور مگه؟

هیچی، داشتم میدیدمش گفتم بپرسم شاید دیده باشی و نظری درموردش داشته باشی.
این هم از اون خوبای روزگار نیست ولی فضاش درمورد یه انتظاراتی هست واسه همین جالبه.

لی جونگ سوک خوشن نمیاد؟ چه جالب، جدیدا هم که اسمش بهمراه دوست دخترش آیو همه جا پیچیده. :))

پاسخ:
اوهوم.

نه ازش خوشم نمیاد! حالا شاید بعدها نظرم در موردش عوض شد چون فقط تو یه نقش فرعی دیدمش + تو یه مینی سریال.
تا اینجا سریالی نداشته که خیلی دلم بخواد ببینمش!
ا من چندان خبرها رو دنبال نمی کنم. پس با آیوئه :دی البته از آیو هم چیزی ندیدم و حس خوبیم بهش ندارم :دی
تازه از سونگ جونگ کی هم خیلی خوشم نمیاد :دی

به جز جی‌سانگ از کی خوشت میاد خواهر؟ :))

پاسخ:
از خیلی های دیگه :)) اگه فولدر بازیگرای محبوبمو ببینی تعجب می کنی از تعدادشون. مثلا: (قول بده روشون کراش نزنی :دی)
جانگ هیوک
لی جون هیوک 
شین هاکیون
لی سئو جین
کیم سونگ کیو
اوه جونگ سه
جو این سانگ
و ....

از اون ور لیست سیاهمم کم طولانی نیست و مثلا حتی لی مین هو رو هم در خودش جا داده :دی
۰۳ خرداد ۰۲ ، ۲۱:۵۴ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

خیلی جذاب به‌نظر می‌آد.

سریال my perfect stranger رو می‌بینید؟ در حال پخشه. دوسه جا دیدم می‌گن یه جورایی شبیه این انیمه‌س. موضوع اون هم حسرت گذشته و برگشتن به زمانیه که به یه سری قتل گره خورده. گفتم ببینم اگه شما هم این سریالو می‌بینید، واقعاً شبیهن؟ :دی 

پاسخ:
جذابه واقعا. حتی برای اونایی که انیمه بین نیستن.

هنوز ندیدمش ولی تو واچ لیستمه و مدام چکش می‌کنم. منتظرم تموم بشه ببینم اگه خوب تموم شد، ببینمش :) چون هم موضوعش رو دوست دارم هم بازیگر مردش بازیگر خوبیه. از اون سریالاست که در حال پخش دیدنش ریسکیه :دی
۰۴ خرداد ۰۲ ، ۲۳:۴۳ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

واقعنم ریسکیه :))) من اگه توانایی برگشتن به گذشته رو داشتم (:دی) می‌ذاشتم تا تموم شه بعد ببینمش. تا اینجا خیلیی خوب پیش رفته ولی نگرانم بخش معمایی‌شو خوب جمع نکنن :/

پاسخ:
:)) اعتراف می کنم که جمله باحالی بود :)

پس اگه بعد از پایانش هنوز توی دیدنش شک داشتم میام راجع بهش نظرتون رو می پرسم البته اگه اشکالی نداشته باشه؛)
۰۴ تیر ۰۲ ، ۲۲:۲۷ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

سلام، من سرزده اومدم حالا که My Perfect Stranger تموم شده نظرمو بگم :دی.

خیلی خوب بود واقعاً. خیلی خوب شروع شد و خیلی خوب ادامه پیدا کرد و خوب تموم شد (پایانش اونقدرا در سطح قسمتای قبلش نبود). برای من اصلاً کششش رو از دست نداد. از اون مدل معمایی‌ها نبود که تو یه قسمت کلی گره بیخود بسازه و ما فقط دور خودمون بچرخیم. من با اینکه از اون مدل بیننده‌ها نیستم که مدام تئوری بسازم و حدس بزنم و ترجیح می‌دم هر وقت خود سریال گفت، بفهمم ماجرا از چه قرار بوده (:دی) ولی درگیرش شدم و بعد هر قسمت به احتمالات فکر می‌کردم. روند سریال خیلی خوب بود، ولی پایانش خیلی بی‌نقص نبود. یه سری از سوالات بی‌جواب موندن و باعث شد که من فکر کنم بعضی از گره‌ها رو فقط برای گول‌زدن مخاطب ساختن و خودشونم جواب خوبی براش نداشتن. اما خب هم باقی سریال خیلی خوب بود، هم به مهم‌ترین سوال، یعنی هویت قاتل و انگیزه‌ی قتل، خیلی خوب پرداخته شد و قانع‌کننده و غافلگیرکننده بود، هم قسمتای آخر یه غافلگیری داشت که لااقل من یکی توقعشو نداشم، پس می‌شد خیلی به نقص‌ها هم گیر نداد و از سریال ناامید نشد :دی. فارغ از بخش معمایی‌شم، شخصیتا و ارتباط بینشون خیلی خیلی دوست‌داشتنی بود. مدل موهای تن‌تنی کیم دونگ ووک هم بانمک بود =))

در کل به نظر من اون طوری که باید به سریال توجه نشد. برای من واقعاً یکی از سریالای خیلی خوب سالای اخیر کره بود و به خیلیا معرفی‌ش کردم :دی. اگه قصد دارین ببینیدش، تا قبل از اسپویل‌شدن ببینید وگرنه مزه‌ش واقعاً می‌ره :دی.

پاسخ:
سلام عزیزم. خیلی هم خوش اومدی :))
آه ممنونم که این همه مفصل برام نوشتی. واقعا واقعا خوشحال و ذوق زده شدم که یادت مونده بود و به جای اینکه من بیام بپرسم، اومدی و برام نوشتی. خیلی مرسی که اومدی. روم نمی شد بیام بپرسم :)))

وای این موهای تن‌تنی کیم دونگ ووک خیلی بولد شده مشتاقم ببینمش :)))

می دونی اکثرا سریال هایی که بازیگرهای شناخته شده ای توی ایران ندارن یا بازیگرانشون اوپا نیستن :دی، کمتر دیده می شن. مثلا من صفحه سریالو تو پروموویز که چک می کردم خیلی ها اولین بار بود که دونگ ووک رو می دیدن.

پس در اولین فرصت که احتمالا می شه پس فردا شروعش می کنم. چون الان یه مینی سریال کره ای می بینم که فردا تموم می شه :)))
و بازم خیلی خیلی خیلی ممنون. قلب برات.

آه و اینکه نمی دونم چرا ولی یه حسی بهم می گه ما توی فیلم و سریال دیدن، هم‌سلیقه باشیم.
۰۶ تیر ۰۲ ، ۱۳:۳۹ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

خواهش می‌کنم :))) راستش منم از اونجایی که تو این مدت که اینجا رو دنبال می‌کنم، دیدم اکثر مواقع راجع به سریالایی که منم دیدمشون نظر مشابهی داریم، فکر کردم احتمالاً سلیقه‌های نزدیک‌به‌همی داشته باشیم (مخصوصاً که قبلاً تو کامنتا خونده بودم شما هم نمی‌تونی با لی مین هو ارتباط بگیری :دییی) و نخواستم فرصت معرفی این سریالو از دست بدم :دی. 

من اولین سریالی که از کیم دونگ ووک دیدم، کافه پرنس بوده. ولی تا همین چند وقت پیش نمی‌دونستم اون بازیگر کافه پرنس، کیم دونگ ووکه =)) اونجا خیلیی کوچولو بوده. الآن دیگه داره به آجوشی‌ها می‌پیونده و واقعاً تغییر کرده :))

پاسخ:
پس بزن قدش :))) آدمای کمی رو دیدم که از لی مین هو خیلی خوششون نیاد معمولا همه شیفته‌اشن :)
من همیشه استقبال می کنم که از فیلم و سریالا برام بگن مخصوصا اگه سلیقه‌مون مشابه باشه پس مرسی که خاموش نبودی و سر صحبتو باز کردی  :))) بازم از این کارا بکن ؛)
چه جالب! آدم وقتی از این کشفیات می کنه ذوق می کنه. ولی قبول داری هر چی به آجوشی بودن نزدیک می شن جذاب تر هم می شن؟! ماشاالله بازیگرای کره ای عین قالی کرمون می مونن :دی

من اولین سریالش رو همین سال پیش (؟!) دیدم. پادشاه خوک ها! بعد دیگه ازش خوشم اومد.
معمولا در برابر بازیگرهای ناشناس گارد ندارم و اگه از داستان سریالا خوشم بیاد و سریال خوبی باشن می بینمشون!
مثلا سال پیش کیمیای روح، امسالم دوره فشرده عاشقانه که با هر دوشون کلی خوش گذشت.
۰۶ تیر ۰۲ ، ۲۲:۰۷ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

پس دیگه اینم بگم که اتفاقاً منم از لی جونگ سوک خوشم نمی‌آد :دی (تو کامنتای همین پست بحثش شده بود). البته سریالایی که ازش دیدم رو دوست داشتم (به‌جز دبلیو!) ولی از خودش خوشم نمی‌آد. از آیو هم فقط Dream High و عاشقان ماه رو هزار سال پیش دیدم و خیلی دوسشون داشتم ولی خب الآن فقط یه تصاویر محوی ازشون یادمه :))) هتل دل لونا رو خیلی وقته دوست دارم ازش ببینم (البته به خاطر لی دو هیون، نه آیو :)) ) اما حسش نبوده تا حالا.

وای آره دقیقاً. من تا چند وقت پیش فقط طرفدار اوپاها بودم (:دی) ولی بعد از اینکه قاضی شیطان رو از جی سونگ دیدم، متوجه شدم این همه مدت نباید آجوشیا رو نادیده می‌گرفتم :)))

 

من اصلاً قصد نداشتم کیمیای روحو ببینم. چون بازیگر نقش اولش رو قبلاً تو سریال تو فوق‌العاده‌ای دیده بودم، اونجا اصلاً نقش دوست‌داشتنی‌ای نداشت و من خوشم ازش نمی‌اومد :)) ولی از روی کنجکاوی شروعش کردم. اول ازش خوشم نیومد. تو دو قسمت اول جلوه‌های ویژه‌ش خیلیی تو ذوقم می‌زد و انقد از اصطلاحات جادویی و این چیزا استفاده می‌کردن که من هیچی نمی‌فهمیدم :)) می‌خواستم همون‌جا دراپش کنم. ولی انقد کامنت مثبت ازش دیدم که ادامه‌ش دادم و عاشقش شدم =)) لی جه ووک هم از لیست منفورها منتقل شد به مورد علاقه‌ها :دی.

دوره‌ی فشرده‌ی عاشقانه هم بازیگراشو نمی‌شناختم. یعنی فقط می‌دونستم بازیگر مردش تو پلی‌لیست بیمارستان بازی کرده که چون ژانر پزشکی نمی‌بینم، فقط در همین حد ازش می‌دونستم. تا قسمت 6 دیدمش و دوستش داشتم. ولی اون موقع دیگه وقت دیدنش رو نداشتم و گذاشتم بقیه‌ش رو وقتی وقتم آزادتر شد ببینم. 

پاسخ:
جالب تر شد :)))
من نمی دونم چرا حس خوبی به هتل دل لونا هم نداشتم! شاید چون داستانش باب میلم نبود. هیچ وقت دلم نخواست ببینمش.
حتی دوهیون هم نمی دونستم کیه الان رفتم یه سرچی کردم دیدم تو فراتر از شیطان دیدمش ولی چون بازیگر فرعی بوده خیلی بازیش یادم نیست.

:))))) 
آااااااااخ جی سانگ! تو قاضی شیطان هم لعنتی خیلی جذاب بود :))) اگه بقیه سریالاشو ندیدی برو سراغشون مخصوصا کیل می هیل می و عشق مخفی.
من اکثر بازیگرای مورد علاقه ام آجوشی اند یا آجوشی شدن :دی

من از جمله کسایی بودم که با همون قسمت اول عاشق کیمیای روح شدم. ولی جدا جلوه های ویژه اش خوب  بودا.
من لی جه ووک هم تو یه نقش خیلی فرعی دیده بودم بعد توی کیمیای روح مدام می گفتم من اینو کجا دیدم!!!!!

منم منم :))) ای واااای منم معمولا ژانر پزشکی نمی بینم :)
اگه دوستش داشتی که ادامه شو ببین چون به همون روند خوبش ادامه می ده و حتی بعضی قسمت ها قشنگ تر هم می شه.
چقدر هر دو بازیگر نقش اولش خوب بودن.
۰۷ تیر ۰۲ ، ۲۱:۵۷ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

من لی دو هیونو اولین‌بار توی مامان بد دیدم. اینم همین اواخر پخش شد. توش باید نقش کسی رو بازی می‌کرد که بعد از یه تصادف، به‌خاطر ضربه‌ای که بهش وارد شده از نظر ذهنی مثل یه بچه‌ی هفت‌ساله رفتار می‌کنه (اسپویل نکردما :)) در حدی گفتم که توی خلاصه‌ی سریال هم اومده.) و خیلییی خوب از پس نقشش براومد! به‌خاطر بازی خوبش اکثر کاراشو بین سریالایی که می‌خوام ببینم جا دادم. 

 

قبول نیست، اشتراکا داره بیشتر می‌شه :))) فک کنم بالاخره کسی رو که بتونم در مورد سریالام باهاش حرف بزنم پیدا کردم! :دی

پاسخ:
گویا تو مامان بد یک مقدار مامانه کاراش خیلی حرص درآر بوده، برا همین  ترغیب نشدم ببینمش.
اسمش یادم می‌مونه، اگه سریال جذابی ازش پخش شد ببینم.

:))))
آخ‌جون. من که خوشحال می‌شم🥲
۰۷ تیر ۰۲ ، ۲۳:۳۹ هِـ ‌‌‌‌‌‌‌‌ـنار

واقعاً خیلی بیشتر از یه مقدار حرص‌درآر بود :))) ولی کاراکترش اینطوریه که آدم با وجود حرص‌خوردن زیاد، نمی‌تونه ازش متنفر شه. با پیش‌رفتن قسمتا احساسات مادرانه‌ش برای آدم ملموس‌تر می‌شه و به این نتیجه می‌رسه که اسم انگلیسی سریال براش مناسب‌تره تا اسم کره‌ای‌ش :)) اسم کره‌ای مامان بده، ولی اسم انگلیسی the good bad mother.

پاسخ:
:)))
ظرفیت حرص خوردنم یک مقدار پایینه. حوصله حرص خوردنو ندارم :دی

شاید چون که مادره و بالاخره حتی اگه راه اشتباه رو بره، بد بچه‌اش رو نمی‌خواد. هرچند بالاخره همچین رفتارهایی در بلندمدت آسیب زننده است.
[حالا من ندیده دارم نظریه پردازی می‌کنم :دی]

ولی چه اسم انگلیسی‌اش جالبه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">