شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۰۷:۴۶ ب.ظ

Birdbox/2018

تمام اخبار پر شده از اینکه در کشورهایی، مردم به شکل دیوانه واری دارن خودکشی می کنن و بعد مشخص می شه چیزی رو می بینن که اونا رو بدون کوچکترین فکر و تعللی به سمت خودکشی سوق می ده!

یک قصه آخرالزمانی جذاب که گویا تبلیغات زیاد نتیجه معکوسی رو براش به همراه داشته. هر چند امتیاز آی ام دی بی چندان نشان دهنده خوبی یا بدی یک اثر نیست اما واقعا در حق جعبه پرنده بی انصافی شده و این امتیاز حقش نیست.

خیلی ها می گن این فیلم کپی ضعیفی از فیلم یک مکان ساکته در صورتی که وجود شباهت های کلی دلیل بر کپی بودن یک اثر نیست [اگه حرف بزنی می میری= اگه نگاه کنی می میری یا حفاظت یک مادر از بچه هاش!]. جعبه پرنده از یک کتاب اقتباس شده. 

نکته جالبی که وجود داره، اینه که با نیرویی که توی یک مکان ساکت وجود داره، می شه مبارزه کرد اما توی جعبه پرنده حتی همچین امکانی هم وجود نداره.

در کل من بدون لحظه ای احساس خستگی دو ساعت تمام به صفحه نمایش خیره بودم و هیجان زیادی برام داشت با سکانس های جذاب و بازی های خوبی که داره مخصوصا بازی ساندرا بولاک که خیره کننده است.

شاید تنها ضعف پررنگ اثر، نحوه روایتشه که با فلش بکه و شما همون دقایق ابتدایی فیلم متوجه سرنوشت اکثر شخصیت ها می شید و این به هیجان تعلیق فیلم ضربه می زنه اما نه در حدی که خیلی تقلیلش بده.

و خب من اون بی حسی مرد فیلم در برابر مرگ همسرش رو متوجه نشدم.

+خانوادگی نیست.

۰۱/۱۲/۰۲
مهناز

نظرات  (۲)

مهناز! کتاب این فیلمم محشرهههه

ینی کتابه هااا. ولی نمیتونی از پاش بلند شی. تازه اینو منی دارم میگم ک فیلمو قبلش دیده بودم و میدونستم چی میشه.

ولی تو کتاب چون تو تصویری ازشون نمیبینی و فقط تصویر ذهنی داری، ترسناک محسوب میشه. چون انگار چشم تو هم همراهشون بسته است. و یکمم کتاب و فیلم متفاوته یه جاهایی ک ب اصل اثر شاید خیلی ضربه نزده باشه. 

پاسخ:
آ نمی دونستم کتابش تو ایران هم ترجمه شده. با این تعریفی که کردی دلم خواست بخونمش.
می دونی قراره قسمت بعدی فیلمش هم بیاد؟ :)
پایانش توی کتاب با فیلم منطبقه یا ادامه داره؟ یعنی فیلم دوم قراره ادامه کتاب باشه یا خودشون ادامه اش می دن!

فیلم و کتاب هر دو یه جا تموم میشه. 

فیلمو خودشون ادامه میدن پس. 

ب هرحال پایانش ی حالت بازی بود. میتونستن بگن بعدا سرنوشت این باقی مونده ها چی میشه. 

پاسخ:
پس منتظر بمونیم ببینیم فیلمنامه نویس چه خلاقیتی به خرج میده.
فقط امیدوارم گند نزنن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">