شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۱، ۰۷:۵۷ ب.ظ

12angry men/1957

یادم نمیاد تا به حال در مورد فیلمی لفظ شاهکار رو به کار برده باشم ولی این فیلم انقدر زیبا و درسته که یک شاهکاره و اگه تا به حال ندیدینش همین الان برید دانلودش کنید. تنها فیلمیه که تا به حال امتیاز ده رو ازم گرفته (انگار منتقد معروفی چیزی هستم :دی)

 فیلم با این که توی یک لوکیشن ثابته اما داستانش درگیرکننده است، فیلمبرداریش اذیت نمی کنه، بازیگرها از پس نقششون براومدن و دیالوگ ها خوبه.
داستان در مورد 12 نفر اعضای هیات منصفه است که بعد از اتفاقات توی دادگاه، قراره در مورد گناهکار یا بی گناه بودن یک متهم تصمیم بگیرند.
 
از نکات جالبش اینه که حتی یک بازیگر زن هم نداره و تو زمان خودش از لحاظ تجاری موفق نبوده!!
فیلم نسخه های اقتباسی هم داره اما این رو ببینید.
همه باید این فیلم رو ببینند مخصوصا وکلا و قضات.
۰۱/۱۲/۰۲
مهناز

نظرات  (۷)

۰۲ اسفند ۰۱ ، ۲۳:۱۲ کلمنتاین ‌‌

 برای من هم این فیلم رتبه‌ی یک توی لیستمه.

پاسخ:
:)
مشتاق لیستت شدم حقیقتا.

رفتم تو بلبل جان دیدم

امتیاز imbd اش هم 9 عه :))

گذاشتم تو لیست. ان شاء الله میبینمش

پاسخ:
بلبل جان؟!

آره اون بالا بالاهاست :)
ان شاالله. می تونم حدس بزنم که ازش لذت می بری.
۰۴ اسفند ۰۱ ، ۰۰:۳۷ کلمنتاین ‌‌

واقعیت امر اینه که هیچ لیستی وجود نداره. یعنی خب آره یک سری فیلم مورد علاقه دارم و مثلا یک سری‌شون رو می‌دونم توی ده تای اولم هستن. ولی هیچ‌وقت نتونستم واقعا رتبه‌بندی کنم.  تنها رتبه‌ای که تونستم در نظر بگیرم همون رتبه‌ی یک بود ((:

 

تازه تو خیلی فیلم می‌بینی و فکر کنم مثلا The Truman show که یکی دیگه از محبوب‌هامه رو خودت هم توی پست‌هات داشتی قدیم‌ها.

یا Eternal sunshine of the spotless mind هم که از اسم وبم معلومه، بهش ارادت دارم.

 

بذار چک کنم و از بین چیزهایی که کم‌تر معروفند یکی بهت بگم که احتمال داشته باشه ندیده باشی :دی

پاسخ:
لیست ذهنی هم یه نوع لیسته ؛)
آه... آره the truman show از فیلمای محبوب منم هست :))
اسم وبت آشنا به نظرم می‌رسیدااااا... ولی این فیلم از اون فیلماییه که برخلاف اکثریت من خوشم نمیاد ازش. مخصوصا که از کیت وینسلت هم چندان خوشم نمیاد؛ تو این فیلم بیشتر.

من دیگه انقدر هم فیلم نمی‌بینما :دی
۰۴ اسفند ۰۱ ، ۰۳:۴۶ کلمنتاین ‌‌

البته یک چیزی. تو  Witness for the prosecution رو دیدی؟ این هم معروفه باز ولی خب از اون جایی که تازه angry men 12 رو دیدی و توی فضای جنایت و قانون و این‌هایی، من این رو پیشنهاد می‌کنم ((:

پاسخ:
دیدی ندیدم :)))
گذاشتمش تو لیست دانلودم و ان شاالله که زودتر نوبت دیدنش برسه.

کارا سودا رو دیدی تموم کردی؟
۰۴ اسفند ۰۱ ، ۱۶:۱۸ کلمنتاین ‌‌

آره قبل اینکه پیشنهاد بدم رفتم معرفی فیلم‌هات رو چک کردم و دیدم ازش خوشت نیومده :دی 

ببین من کارا سودا رو همون چند سال پیش که توی ماهواره پخش می‌شد دیدم و گیلتی‌پلژرم هم بود ((: اون موقع که نسخه‌ی اصلیش رو از تو پرسیدم از کجا پیدا کنم برای این بود که داشتم ترکی می‌خوندم و می‌خواستم تمرین کنم. واسه همین فقط قسمت اولش رو دیدم باز به زبان اصلی. فعلا وقفه افتاده بین ترکی خوندنم، از وقتی استریک حدودا یک ساله‌م رو از دست دادم :(

پاسخ:
:)
آهاااان :)) منم گیلتی پلژرم سیب ممنوعه است :دی نمی‌دونم دیدیش یا نه.
فدای سرت، بیخیال استریک شو و دوباره شروع کن. من هزار بار این اتفاق برام افتاده و دیگه عادت کردم و راه خودم رو میرم. 
همین چند روز پیش بود دوباره اومدی دولینگو. بمون و نرو.

اره. یه نرم افزار برا فیلم و ایناست ک خیلی از فیلما رو داره. نسخه های نختلفشم داره با کیفیت های متفاوت. تا جایی ک من دیدم سانسور هم نداره. 

من تازگی دیگه فیلمامو از اونجا میبینم. 

پاسخ:
خوبه اگه بدون سانسور باشه. من همیشه یه چند تا فیلم تو ذهنمه که نمی شه سانسورشون کرد با اونا سایت و نرم افزارها رو چک می کنم :دی

اره سانسور نداره قطعا. 

چون چند تا فیلم دیدم ک ی سری چیزای داغونی داشت و نه حذف شده بود نه حتی زیر نویس و ایناش رو تغییر داده بود 

پاسخ:
خوبه پس.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">