شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
چهارشنبه, ۱ تیر ۱۴۰۱، ۰۸:۲۶ ب.ظ

Beyond evil/2021

حوادثی اتفاق میفته که نشون می‌ده سروکله قاتل سریالی گذشته دوباره پیدا شده... دو تا پلیس که هر دو به این قتل‌ها از طریق گذشته و حال مرتبط‌اند، روبروی هم قرار می‌گیرن؛ بازرس هان جی وون که پسر یه پلیس کله‌گنده است و خیلی قانونمنده و از طرفی دونگ شیک که شخصیت و گذشته مرموزی داره.

سریال به دو نیمه تقسیم می‌شه؛ نیمه اول خیلی سریع و نفس‌گیره و نیمه دوم برعکس نیمه اول بیشتر روی باز کردن سوال‌ها و گره‌های باقیمانده استواره.

سریال خیلی شبیه به زندگی واقعیه؛ خبری از پلیس‌های ابرقهرمان و این چیزها نیست و خیلی زیبا از ناقص بودن قوانین جنایی حرف می‌زنه.

از تیم بازیگری هم دیگه نگم؛اسم شین هاکیون به تنهایی یه وزنه قابل اعتماده.

به جنایی-معمایی‌دوستان پیشنهادش می‌کنم.

• به یک نکته مهم هم توی فیلم اشاره می‌شه؛ اینکه توی کره سالانه هزاران نفر گم می‌شن و تعداد بی‌شماری از این افراد اصلا پیدا نمی‌شن. از همه جالب‌تر و عجیب‌تر اینکه این پرونده‌ها به اسم پرونده‌های فرار ساده بسته و بایگانی می‌شن. ناراحت‌کننده است.

من وقتی می‌گفتم اون قسمت از اسکوئید گیم خیلی هم دور از واقعیت نمی‌تونه باشه(گم شدن سیصد،چهارصد نفر در سال) تقریبا اکثریت ایراد می‌گرفتن و می‌گفتن فراتر از واقعیته و نقص فیلمنامه است؛ چرا پلیس مشکوک نمی‌شه! بفرما اینم از این! 😎💪

این به خاطر مقایسه‌ای بود که ما با محل زندگی خودمون و کشور مورد نظر انجام می‌دادیم.

اگه اشتباه نکنم تو ژاپن یه عده که می‌خوان گم و گور و خلاص شن از زندگی و رابطه‌های گذشته‌اشون؛ به شکل قانونی اسم و فامیل‌شون رو می‌تونن عوض کنن و برن پی زندگی جدید و خانواده حق پیگیری نداره.

۰۱/۰۴/۰۱
مهناز

نظرات  (۱)

چقدر جالب .عین آب خوردن گم و گور میشن....

اینجوری سنگ رو سنگ بند نمیشه که میشه؟

پاسخ:
نمی دونم  والا! چی بگم. شاید هم کمی اغراق در مورد عددها باشه ولی حتی به فرض 500 گمشده توی یه سال هم عدد بزرگیه.
ولی انگار این فرار و جدا شدن از خونواده و قطع ارتباط تو فرهنگشون وجود داره یا کم کم به وجود اومده برای همین شاید خیلی ناپدید شدن ها رو گزارش نمی کنن یا توی اداره پلیس خیلی پیگیری نمی شه چون احتمال می دن خودشون رفتن.
بعد از پایان فیلم چند تا شماره اعلام می کنن که اگه ردی یا سرنخی از این افراد مشاهده کردن حتما با این شماره ها تماس بگیرن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">