شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸ ب.ظ

Happiness/ 2021

داستان چند سال بعد از کرونا روایت می‌شه.مردم تقریبا به زندگی عادی برگشتن تا اینکه بیماری جدیدی شیوع پیدا می‌کنه که در اون مبتلاها از حالت عادی خارج می‌شن و تشنه‌ی خونن؛اسم بیماری رو می‌ذارن«هاری انسانی».افراد گازگرفته‌شده و یا چنگ زده شده کم‌کم تبدیل می‌شن، پس قرنطینه مکان‌های آلوده شروع می‌شه،دو تا شخصیت اصلی داستان هم توی محل زندگیشون که یه مجتمع بزرگه توی قرنطینه‌اند؛با کلی همسایه که همگی هم آدم‌های قابل اعتمادی نیستند.

من از داستان‌های هیجان‌انگیز خوشم میاد و از همون اول منتظر شروعش بودم.راستش قرار نیست با یک فیلمنامه و سریال قوی مثل کینگدام مواجه بشید چون کلی ایرادات کوچیک داره که قطره قطره جمع گرددو...اما اگه خیلی حساس نیستید،توی این ژانر سریال راضی کننده‌ایه.

نکته مثبت سریال اینه که زامبی‌ها رو خوب به تصویر کشیده یعنی واقعا شبیه به یک بیماری.بیمارها تبدیل می‌شن و دوباره برمی‌گردن به خودشون و این چرخه انقدر تکرار می‌شه که دیگه نمی‌تونن برگردن.

نکته مهم‌تر، تاکید سریال روی اهمیت خانواده و روابطه.اینکه به قول دختره خونه مهم نیست اونی که باهاش زیر یه سقفی مهمه.

 

چند نمونه از ایرادات سریال بگم تو دلم نمونه:

• ناتمام ماندن سکانس‌ها؛ چون زمان هر قسمت سریال زیاد شده اومدن کمش کنن و وسط سکانس‌ها یهو کات می‌خوره و می‌پریم اون‌ور! خیلی تو ذوق می‌زنه.

• نوع پوشش دختر داستان و مدل موهاش تو اون وضعیت خطرناک کمی مسخره جلوه می‌کنه؛ موهای باز و لباسهای گشاد؛ دست‌وپاگیر!

• زامبی‌های تکراری! یعنی یک آدمی تبدیل شده و توی اون محوطه بزرگ انگار فقط همون آدم تبدیل شده!

• مقاومت و مخالفت بیش از اندازه دو شخصیت در برابر ته‌سوک از همان ابتدای داستان!

و ...

۰۰/۱۲/۰۳
مهناز

نظرات  (۲)

۰۳ اسفند ۰۰ ، ۱۵:۱۱ یاس ارغوانی🌱

تیزرشو زیاد دیدم. ممنون بابت معرفی :)

پاسخ:
خیلی قوی نیست ولی به خاطر هان هیوجو و پارک هیون شیک خیلی دیده شد.

خواهش می‌کنم :)

دقیقا به خاطر بازیگراش خیلی دیده شده. به نظرم یکم هم سلیقه جمعی به سمت داستان های خاکستری بیشتر شده نسبت به سریال های کاملا رنگی رنگی... منظورم از خاکستری سریالاییه که یکم خشن تر، غمگین تر هستن و در بطن شون به مشکلات اجتماعی اشاره دارن.

از این ژانر خیلی خوشم نمیاد. سر همین تصمیم به دیدنش نداشتم. علاوه بر اینکه تیکه های این سریالم خیلی زیاد دیدم :))) حس میکنم خیلی حرف بیشتری از اون تیکه ها نداره.

گریم ها واقعا عالی بود.

بعضی ها با موی باز انگار راحتن. ولی منم کلافه میکنه. 

پاسخ:
تازه فکز کن بازی‌هاشونم خیلی عالی نبود. در حد معمولی و متوسط.
شاید توی این سلیقه، کرونا هم مزید بر علت شده. بعد هم نمی‌دونم چرا مردم پایان تلخ‌دوست شده‌ان؟!
من سریال خیلی غمگین دوست ندارم. ولی از سریال‌هایی که زامبی دارن از نوعی که چندشناک نباشن، خوشم میاد.

اگه این ژانرو دوست نداری، که اصلا نبینش. توی این ژانر فیلم و سریال‌های بهتری هست.

قبول دارم. فقط توی اون موقعیت معمول نیست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">