شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۳۵ ب.ظ

Şahsiyet/2018

 

«شخصیت» یه مینی سریال ترکی ۱۲ قسمته توی ژانر پلیسی-جنائیه

داستان درباره پیرمردیه که مبتلا به آلزایمره. اون یهو وسط جشنی که ملت هوش و حواسشون سر جاش نیست و پیرمرد بهشون طعنه می‌زنه که هر غلطی بکنن فردا یادشون نیست، جرقه‌ای توی ذهنش روشن می‌شه... چرا من نکنم؟ الان وقتشه :) عکسا رو می‌چسبونه به دیوار و می‌شه یه قاتل رابین‌هودی! 

 

دوستش داشتم مخصوصا کاراکتر اصلی و بازیگرش رو. 

این سریال یکی از معدود ساخته‌های قوی ترکیه‌ است و اگه از بعضی شخصیت‌های فرعی - مثل زحل چندش و پسر رو اعصابش- و حوادث فرعی‌تر که در خدمت داستان نبود، بگذریم بسیار جذابه و بین ۴تا سریال ترکی که دیدم این پیشنهادی‌تره. 

کاش به جای فرعیات یه کم بیشتر به آگاه بی اوغلو و شخصیتش و کودک درون زنده‌اش می‌پرداخت.

 

و اما در مورد اسمش؛ ۱.پیرمرد وقتی متوجه بیماریش می‌شه می‌گه خب این که خیلی چیزا رو قراره فراموش کنم به کنار اما پس شخصیتم چی می‌شه

۲. سرهنگ یک جایی از قصه می‌گه: زندگی رو وقف عدالت کردن یک مساله شخصی نیست بلکه مساله شخصیته.

 

"Ama istedim ki o gece yaptığımız tango hep devam etsin; Biz hep dans edelim... Tangoya devam edelim... Meğer hep müzik bitmiş haberim yokmuş..."

می گه: «اما من دلم خواست رقص تانگوی اون شبمون تا ابد ادامه داشته باشه... تا همیشه برقصیم و به تانگو ادامه بدیم... نگو موزیک تموم شده و من خبر نداشتم.

-"korkmaktan korkma".

-«از ترسیدن نترس».

۰۰/۰۸/۱۰
مهناز

نظرات  (۱)

همیشه پز این رو دادم که اصلا سریال ترکی ندیدم تاحالا. به نظرت ارزش شکستن این روند رو داره؟ :))

پاسخ:
من فکر می‌کنم بله داره :) حداقل این ذهنیتی که ازشون داری، می‌شکنه. نمی‌گم ضعف نداره، داره ولی در کل سریال خوبیه و کوتاه و جذابه.
می‌دونم تقریبا اغلب سریالهاشون ضعیفه ولی خب بالاخره بین اون همه سریال، سریال خوب هم پیدا می‌شه؛ همیشه همینه ؛))
+ فقط اینکه خانوادگی نیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">