شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۱۱ ب.ظ

Its ok to not be ok/ 2020

** خطر اسپویل

مون یونگ نویسنده تنهاییه که برای بچه ها کتابِ داستان می نویسه. اون کودکی خوبی رو سپری نکرده! مادرش رو از دست داده و پدرش روانه بیمارستان روانی شده! در نتیجه فضای کتابهاش اندکی تیره است!

کانگ ته پسریه که پدر و مادرش رو از دست داده و وظیفه نگهداری از برادر اوتیسمیش روی دوش هاشه! اون زندگیشو وقف برادرش کرده! 

تا اینکه این دو نفر با همدیگه ملاقات می کنند و بالطبع این ملاقات باعث تغییر روندِ زندگیشون می شه.

 

سریال فراز و نشیب خوبی داره. اتفاقات و هیجانات به خوبی بین تمامی قسمت ها پخش شده؛ بنابراین خسته نمی شه و به نفس نفس نمی افته! از لحاظ روانشناسی محتوای قابل قبولی داره. عاشقانه اش خیلی پررنگ، متفاوت و جذابه. داستانِ کتاب های مون یونگ بسیار عمیق و پرمفهومه و کاملا می تونه تو رو با خودش همراه کنه.

بازیگرها به خوبی انتخاب شدند.  بازیگر نقشِ سانگ ته به خوبی تونسته از پس نقشش که یک فرد اوتیسمیه بربیاد. چهارمین سریالیه که ازش می بینم و واقعا بازیگر با استعدادیه و همه جور نقشی بهش میاد!
کیم سوهیون هم خیلییییییی پیشرفت کرده، بازیش به مراتب بهتر شده و از طرف دیگه قیافه اش هم پخته تر شده و با سئو یه جی هم زوج خیلی جذابی رو تشکیل دادن!
هر چند من با قسمتی از شخصیت عجیب و غریب دخترِ داستان مشکل داشتم ولی خب تا آخر داستان این قضیه یه کم ملایم تر شد. بازیگر بسیار خوبیه. به دلم نشست.
و نگم از طراحی لباسِ سریال! دلمان آب شد!

اما برسیم به یک نقطه ضعف؛ فیلمنامه توی یکی از نقاط عطف داستان یک مشکل اساسی داره! **فردی که مرده و ما روایتِ مرگ و نحوه نیست شدن جسدش رو دیدیم یک دفعه زنده و با شکل و شمایلی دیگه ظاهر می شه و فیلمنامه هیچ چیزی در این باب به ما نمی گه و سکوت می کنه!! از طرف دیگه ممکنه فردِ راوی روایت رو به خاطر مشکلش جور دیگه ای گفته و با توهماتش آمیخته! که حتی در این صورت  هم، باز فیلمنامه نمی تونه ما رو  از این جهت قانع کنه!**

 
ولی در کل سریال بسیار لذت بخشیه. کلا کره ای ها تو سریالای روانشناسانه اشون خوب عمل می کنند.
 
انقدر مدت زیادی اسیر بودم که یادم رفته چطور خودمو رها کنم!
 
بدن صادقه؛ وقتی درد فیزیکی داری گریه می کنی ولی قلب دروغگوئه! حتی وقتی درد می کشه ساکت می مونه!
 
+  اووم... آقای دکتر روحم یه کم درد می کنه.

    بذار برات یه سریال کره ای تجویز بکنم :)

۹۹/۱۰/۱۵
مهناز

نظرات  (۴)

من اینو تا قسمتای 5 اینا فک کنم دیدم بعد دیگه دانشگاه شروع شد ولش کردم. ولی تا همونجاشم خیلی دوسش داشتم و امیدوارم ادامه شو به زودی ببینم. جلوه های ویژه شم خیلی خاص بود به نظر من. هرچند که اولش واقعاً آدم نمیفهمه چی به چیه :))) 

پاسخ:
این از اون سریالائیه که از همون اولش جذاب پیش میره :) و از اونایی بود برا من که انقدررر پربرکت بود که تموم نمی شد :دی
آفرین آفرین جلوه های ویژه.
ولی من این چی به چی بودنش رو خیلی حس نکردم!

و اینکه مهنار جان به این میگی اسپویل؟ من انتظار داشتم کل ماجرا رو بیام بخونم :)))

پاسخ:
یه کم زیادی حساس شدم😁
ولی خب اون متن داخل ستاره ها تا حد زیادی اون قسمت از داستان رو لو میده :)
۱۵ دی ۹۹ ، ۲۱:۲۸ یاسی ترین

کره‌ای اصلا دوست ندارم 🙊😁

پاسخ:
اکثر اونایی که الان عاشق سریال کره ای اند، اونایی اند که قبلش سریال کره ای دوست نداشتن ؛)

۱۶ دی ۹۹ ، ۱۱:۳۸ زهرا یگانه

یه عادت بدی پیدا کردم، سریال هایی که خیلی خوشم میاد رو؛ دو قسمت آخر رو ندیده رها می کنم! :)) این یکی هم به همین سرنوشت دچار شد، نفهمیدم آخر داستان چی شد، دلمم هم نمیاد اسپویل بخونم.
این سریال رو در حال پخش دیدیم، با کیفیت 720 نتفلیکس(عینک دودی:D) خعــــلی کیف داد.

+ با اینکه می گفتن استایل دختره تقلید از استایل آیو در هتل دونا هست.. خیلی خوب تونست یک کاراکتر مستقل از شخصیتش ارائه بده.
وای داداش اوتیسمی گل سر سبد فیلم بود.. عالی.

پاسخ:
چرا آخه؟ چراااااا؟!😳 چطوری دلت میاد این کارو بکنی؟!
هنوزم دیر نشده برو دو قسمت آخرو ببین فرزندم.!

آقااا خوش به حالتون. من با ۵۴۰ دیدم😒

+من این سریالی که می گی رو ندیدم ولی دختره ی این فیلم خیلییی خوب بود.
واقعا هم! نصف جذابیت فیلم به تنهایی به خاطر بازی خوب سانگ ته بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">