شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸ ب.ظ

sherlock- see

قبلا دوبله شرلوک (البته نه همه قسمت هایش) را دیده بودم. این بار به زبان اصلی دیدم و چسبید ولی قسمت ویژه‌ی کریسمس کمی تا قسمتی بی مزه بود :/ و یک سری قسمت ها هم روندشان کُند بود.

واقعا امیدوارم اگر قرار باشد فصل جدیدی از شرلوک در راه باشد، خیلی خیلی قوی تر از فصل های پیشین باشد! در غیر این صورت که فصل دیگری در کار نباشد، بهتر است ؛)

          

و اما "see"؛ داستان خیلی هیجان انگیزی دارد؛ بعد از اتفاقاتی که منجر به نابودی اکثریت انسان های روی زمین شده، تعداد بسیار اندکی باقی مانده اند که همگی قدرت بیناییشان را از دست داده اند. همین باعث شده که حس های دیگر آن ها بسیار قوی تر شود... در این دنیا هر گونه صحبت از بینایی کفر است! و کافران به عنوان جادوگر سوزانده می شوند! تا اینکه در میان این نابینایان آدمی پیدا میشود که  بیناست. او از دست ملکه فرار کرده و سعی دارد تا این بینایی را انتقال بدهد! اما از طرف دیگر، ارتش ملکه سخت به دنبال اوست!

فیلم به طور کلی مرا یاد کتاب "کوری" می اندازد! و خب همانطور که پیداست، معنای عمیق تری هم پشت داستانِ فیلم نهفته است.

 اکثر بازیگرها خوبند ولی فیلمنامه اش به نظرم آنقدری که باید، قوی نیست! مثلا توی قبیله ای که شاهد زندگیشان هستیم، کسانی هستند که یکی از حواسشان خیلی خیلی قدرتمندتر از بقیه است ولی به غیر از پرداختن به یکی از آنها به بقیه بهایی داده نشده در صورتی که خیلی جذاب به نظر می آیند و در عوضِ پرداختن به آنها و چگونگی زندگی این نابینایان در کنار هم، ما باید از سکانس های مزخرفِ دعای ملکه ردشویم که بی خود و بی جهت چندین بار هم تکرار می شود!

شاید آنطور که در نقدها خواندم، شخصیت ها، خیلی خوب پرداخت نشده باشند ولی شخصیت باباواس کاملا باورپذیر، دوست داشتنی و محبوب است؛ لااقل برای من!

من حتی این نقد را هم چندان قبول ندارم که می گویند با وجود نابینایی، آن همه مهارت در ساخت خانه ها یا آرایش زنان قابل باور نیست! من به شخصه آرایش خاصی ندیدم! اگر منظور بافت ساده‌ی موهاست که چیز خاصی نبود :/ درباره ساخت خانه ها و وسایل نبرد هم شاهد چیز خیلی خاصی نیستیم؛ خانه هایشان یک ظاهر ساده دارد با یک اتاق که همه خانواده کنار هم زندگی می کنند. دیگر بعد از گذشت پانصد سال در یک سری چیزها باید به مهارت های لازم رسیده باشند!

بعد تازه نقادان محترم انتظار ظهور یک زبان جدید را هم دارند! آقااااا بالاخره توی این پانصد سال، زبان بینشان منتقل شده و ادامه پیدا کرده است دیگر! چه کاری است!!!! زبان که نابود نشده ://// تازه آن مکتوب کردن لغات با استفاده از طناب، چیز جالبی بود.

روند داستانی هم درست است یک جاهایی کند می شد ولی قابل قبول و خوب بود.

در کل سریالِ عالی و به دور از اشکالی نبود ولی به واقع سکانس های بسیار هیجان انگیزی داشت و آنقدری خوب بود که مرا منتظر فصل دومش نگه دارد. به این امید که منتظر فصل قوی تری باشیم.

!!! دیدنش برای کسانی که تحمل دیدن خشونت و خون و خونریزی بیش از حد را ندارند، توصیه نمی شود. من یک وقت هایی دستانم را نقاب چشمانم می کردم!

      

۹۹/۰۸/۲۴
مهناز

نظرات  (۱۱)

به نظر من که شرلوک با صدای رضا آفتابی خیلی بهتره تا خود آقای بندیک :/

انصافا دوبله اش قشنگ تر بود منم این فصلو زبان اصلی دیدم خورد تو ذوقم همه ی صداها ضعیفتر از دوبله بود!

 

 

منتظرم چند فصل see بیاد با هم ببینم وسطش نصفه نمونه :)

پاسخ:
صدای هر دو خوبه :) 
و قبول دارم دوبله اش قشنگه ولی فکر نکنم به قشنگی زبان اصلیش باشه. احتمالا تو فقط به اون صداها عادت کرده باشی.
مثلا منم فصل آخر فرار از زندان رو زبان اصلی دیدم و با شنیدن صدای مایکل یه چند لحظه میخکوب شدم و با این که دوبله اش خیلی قشنگ بود ولی بازم صداهای اصلی یه چیز دیگه ان.

آره اونطوری خیلی بهتره. تو خماری نمی مونی مثل من :دی ولی اینم بگم خانوادگی نیستا! حواست باشه اگه خواستی سانسور شده ببین.

من سی رو دیدم اصلا خوشم نیومد :/

پاسخ:
سلیقه ایه به هر حال. برای من جالب بود و هیجان انگیز.

چه جالب من دوفصل اول شرلوک رو داشتم، درحال حاضر فصل دوم رو شروع کرده بودم و نمی دونستم بعدا دوباره ساخته شده:)

 

پ.ن: انصافا همه چی زبان اصلیش یه مزه ی دیگه ای داره^_^

پاسخ:
خب پس خدا رو شکر پست به موقعی بوده :) خود منم وقتی داشتم دانلودش می کردم متوجه شدم ؛) بعد از فصل سوم یه قسمت ویژه برا کریسمس هم ساختن اگه خواستی اونم ببین!
پ.ن: بلی بلی. بسیار موافقم ⁦^_*

شرلوک از محبوب ترین سریال های منه تا حالا دوبله اش رو ندیدم ولی زبان اصلیش که عالیه 

پاسخ:
:)
دوبله اش هم انصافا خوبه.
۲۴ آبان ۹۹ ، ۱۹:۱۱ فاطمه ‌‌‌‌

قراره فصل جدیدی از شرلوک بیاد؟

 

سی رو یه بار یکی بهم معرفی کرد و یکی دو قسمتشم دانلود کردم ولی ندیدم هیچ‌وقت :/

پاسخ:
یه چند جا خوندم که احتمالا فصل پنج هم داشته باشه ولی خب مشخص نیست هنوز!

حالا ببین شاید خوشت اومد. منم تو لیستم نبود. یه سکانس ازش دیدم و خوشم اومد؛ و چون تعداد قسمتاش کم بود وسوسه شدم :دی
۲۴ آبان ۹۹ ، ۲۰:۲۶ هیـ ‌‌‌ـچ

سرمایه‌گذار و پخش‌کنندهٔ See اپله و اون اوایل یه اشتراک رایگان اپل تیوی پلاس برای مدت محدود (اگه درست یادم باشه ۳ ماه بود) داشت، از جمله چیزایی که اون زمان دیدم همین فیلم بود و راستش حوصله‌ام سر رفت و چندان جذبم نکرد اونم در حالی که این ژانر رو دوست دارم و مورد علاقه‌امه :/

هر چقدر پوآرو و مرداک رو دوست دارم، با شرلوک نمی‌دونم چرا نمی‌تونم ارتباط برقرار کنم؟ احتمالاً مشکل از منه چون اکثراً دوستش دارن :)

پاسخ:
واقعا حوصلتونو سر برد؟ o_0 تا آخرش دیدین؟! من یه جاهایی از شدت هیجان صدای تپش قلبمو می شنیدم.

من هم پوآرو رو دوست دارم هم شرلوکو :) مرداک کیه؟ 
نه بابا چه مشکلی ؛) اوووم... به نظرم اون شرلوک قدیمیه رو ببینید اونی که بازیگرش جرمی برته شاید نظرتون عوض شد ؛) مخصوصا اگه اون سریال پوآروی قدیمی رو دوست داشته باشین ⁦^_^⁩
۲۴ آبان ۹۹ ، ۲۱:۴۲ هیـ ‌‌‌ـچ

البته اون قدر رادیکال هم نه ولی خب سطح انتظارم بالاتر بود :)

مِرداک یه کارآگاه کاناداییه که اونم مثل پوآرو توی یه دوره تاریخی می‌گذره و جالبه در کل، دوستش دارم :)

می‌بینمش به امید کنار اومدن با شرلوک جان :)

پاسخ:
:)) احتمالا تو این ژانر فیلم های بهتری دیدین.
کلا این کاراگاه ها مخصوصا خصوصی هاشون شخصیت های جالبی دارن. شاید یه روزی منم این کارآگاه مرداک رو به تماشا نشستم.
ان شاالله :) اصلا جرمی برت یک جذبه دیگه داره.
۲۴ آبان ۹۹ ، ۲۲:۵۴ هیـ ‌‌‌ـچ

اسم کاملش کارآگاه ویلیام مِرداکه، دوبله فارسی هم داره، به دیدنش می‌ارزه

پاسخ:
مرسی که گفتین.
مراقب خودت باش، سرگیجه چرا؟
پاسخ:
نمی دونم واقعا!

چند روزه؟ 

پاسخ:
دیگه حساب روزاش از دستم دررفته!
ولی فکر می کنم بیشتر از ده روزه!

یه چکاپ برو مهناز..

پاسخ:
ببینم چی می شه😘

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">