شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۸ ب.ظ

fix you/ 2020

اگه روانشناسی یا روانپزشکی می خونید یا بهشون علاقه دارید و فیلم های این شکلی رو می پسندید، این سریال برای خودِ خودِ شماست.

خیلی تیم بازیگری خوبی داشت. زوج های دوست داشتنی و  تعریفِ درست از عشق.

شین ها کیون چقدر شکسته شده! آدم وقتی با کسی که مدت زیادیه ندیدتش روبرو می شه، شاید خیلی زودتر و حتی عمیق تر از اطرافیانِ اون آدم متوجه تغییراتش می شه چون که ما خیلی یک دفعه ای با اون همه تغییر روبرو می شیم ولی کسی که کنارشه نه. برای همینه که بعد از مدت های مدید حواسمون می ره پی چین و چروک های صورت کسایی که دوستشون داریم. این دیر متوجه شدن عموما به خاطر این نیست که حواسمون بهشون نیست! که البته گاهی هم همینطوره ولی بیشتر به خاطر اینه که تغییرات خیلی آهسته و پیوسته اتفاق می افتن. اتفاقا خوبه که اینجوریه چون آدما با تغییراتِ یک دفعه ای عموما خیلی دیرتر کنار میان. حالا که انقدر حاشیه رفتم این خاطره ای که استادمون گفت و بی ربط به این موضوع هم نیست بگم؛ ایشون می گفتند که تو جوونی یه دوستی داشتن که خونواده اشون بسیار مذهبی بودن. بعد این دوستِ گرام علاقه بسیاری به این داشتن که موهاشون رو درست از وسط فرق باز کنن. یک بار چنین می کنن و پدر گرام از خجالتشون درمیان :/ اما چون پشتکار زیادی داشتن تصمیم می گیرن هر روز به اندازه چندین تارِ مو کارشون رو پیش ببرن و درسته مدت زمان زیادی طول می کشه ولی نتیجه رضایت بخش بوده :دی

اینم بگم که خیلی جالب بود اختلالاتی که بهشون می پرداختن، نحوه عملکردشون و این طرز فکر که هیچ کس از این اختلالات مصون نیست حتی خودِ دکترها.

 زیرنویسش به نسبت بقیه سریال ها دیر آپلود شد! ولی دو تا تیم زحمت ترجمه اش رو کشیدن و دمشون گرم مخصوصا تیم بارکد که ترجمه خیلی بهتر و روون تری داشت.

یه آهنگ قشنگی داره؛ اگه پیداش کردم میذارمش.

ولی خیلی در حق این سریال جفا کردم و تیکه تیکه دیدمش. شما مثل مهناز نباشید.

 

وقتی کسی رو دوست داریم باید با تمام جنبه های زندگیش روبه رو بشیم. یعنی باید آماده بشیم تمام آسیب های روحیِ تلخی رو که اون پنهان کرده بوده، در آغوش بگیریم.

تجربه های کوچیک ولی خوشحال کننده فعالیت های سیستم عصبی رو تغییر میده و جلوی احساس افسردگی ما رو می گیره درست مثل بال زدن پروانه ای که می تونه توی سمت دیگه ی کره ی زمین طوفان درست بکنه.

خودکشی یه مشکل شخصی نیست. جامعه مون باید مسئولیتش رو به عهده بگیره... اگه سیستم رو همینجوری که هست ول کنیم، به نظرتون این اتفاق دوباره نمی افته؟!

افسردگی شکل دیگه ناراحت بودن نیست. حالتیه که شما فکر می کنید تمام بدنتون فلج شده و احساس می کنید قلبتون خالیه. حالت ناامیدیه که شما حس می کنید نمی تونید هیچ کاری رو انجام بدید.

در واقع همه ی ما به نوعی بیماریم. فقط بیماریمون تشخیص داده نشده.

یک اختلال روانی یک مشخصه فردی نیست؛ وضعیت یک نفره. در نتیجه بر حسب موقعیتی که من توش قرار دارم می تونه تغییر کنه. به عبارت دیگه وقتی وضعیتتون بهتر می شه بیماریتون از بین می ره و به خاطر همینه که بهترین درمان، داشتن یه ذهن آرومه.

باید علیه رسوم غلط حرف بزنیم و بهترین تلاشمون رو بکنیم که عوضشون کنیم؛ به عنوان کسایی که هنوز زنده ایم این کاریه که باید بکنیم.

سخت ترین بیماری توی دنیا برای درمان، قلب شکسته ی پدر یا مادریه که عزادار بچشه.

یه شرط وجود داره تا بتونین کامل درمان بشین؛ نباید سعی کنین به زور زخماتونو از بین ببرین. باید قبولشون کنین و دوستشون داشته باشین. زخمامون تبدیل به نقشه ای از زندگیمون می شن. پس چطوره به جای غلبه کردن به این زخم ها، سعی کنیم به آغوش بکشیمشون؛ به خاطر اینکه زخمامون مثل جی پی اس زندگیمونن. یه نفر قبلا بهم گفته هر انسانی خودش یه دنیاست.

۹۹/۰۷/۲۹
مهناز

نظرات  (۱۱)

وای مهناز چقدر حس میکنم به دیدن همچین فیلمی نیاز دارم :(( 

چه جمله‌های قشنگی داشت 

 

امیدوارم بعد از امتحانای ترم بتونم ببینمش

پاسخ:
می فهمم... برای منم دیدنش خوب بود.
کل فیلم همین شکلیه. «آرامش بخش» فکر می کنم توصیف مناسبی برای این فیلم باشه.

ان شاالله :)

سلام!

یک مشکل نسبتا بزرگی که من با این عزیزان دارم اینه که در طول یک فیلم سینمایی کوتاه هم همه شون رو بخاطر شباهت های ظاهری و فیزیکی خصوصا صورت هاشون با هم قاطی می کنم!! یعنی حتی تصور این رو هم نمی کنم که بتونم یک سریال بلند ازشون ببینم و اسامی که هیچ، شخصیت ها رو با هم اشتباه نگیرم! :/

پاسخ:
سلام :)
منم اون اوایل فکر می کردم تشخیصشون سخته ولی باور کن اگه فقط دو سه تا سریال ازشون ببینی متوجه می شی اینا هم مثل ما تک تکشون با هم فرق دارن و قیافشون شبیه هم نیست حداقل نه تا این حد. اما اینو تا حدی قبول دارم که اسماشون یه کم سخت و شبیه همه. اگه اشتباه نکنم اسماشون بر اساس جنسیتشون نیست. یعنی اسم ها بین دو جنسیت مشترکه.

یا خدا!! دیگه بدتر! لااقل درباره ی اسم هاشون اینو نمی دونستم! :)))

همین دیشب سعی کردم یکی از این فیلم ها را تماشا کنم. راستش توی ده دقیقه اول و با فلش بک های زمانی، همه رو با هم قاطی کردم و نهایتا زدم اخبار شبکه 6!!!!

پاسخ:
:دی  سخت نگیرین. در طول فیلم وقتی اسما تکرار می شه آدم یادش می مونه فقط وقتی فیلم تموم می شه همه اسم ها هم می پره :دی

به نظرم اگه دوست دارین، یه بار دیگه هم امتحان کنید. مثلا از یه فیلم یا سریال با شخصیت های کم شروع کنید. مثلااااااا شالاپ شلوپ عشق، همه اش دو قسمته. اسمش یه کم یه جوریه ولی داستان قشنگی داره. شخصیت های اصلیشم کمن.
یا مثلا موضوعی که مورد علاقتونه. یادمه یه سریال کره ای بود موضوعش به نقاشی مربوط بود و روایتی از دوران قدیم کره داشت که خانوما اجازه نداشتن نقاش بشن بعد یه دختری در تیپ یک پسر وارد آموزشگاه قصر می شه :))
۳۰ مهر ۹۹ ، ۱۶:۴۲ زهرا یگانه

یعنی پادکست های دکتر شین اینقدر خوب در عین حال آرامش بخش بودن که وسوسه شدم خودم هم از این نوع پادکست ها بسازم!


مسئله ای که با فیلمنامه داشتم، از نظر عشقی ماجرا بود.. آقا دیگه شور روابط واقع بینانه رو در آورده بودن اینها! یکم شور و هیجان نداشت رابطه شون. :D از یک سوم آخر سریال دیگه می دونستی قراره چه اتفاقی بیوفته و شخصاً اگه جذب بیمارها و راهکار های درمانی نشده بودم، دو سه قسمت آخر رو نمی دیدم.
ولی به نظرم هر کدوم جدا جدا در نقششون خیلی خوب فرو رفته بودن، دختره به عنوان کسی که اختلال کنترل خشم داره و دکتر شین به عنوان دکتری که همه ی زندگیش رو پای بیماراش ریخته. اما زوجشون هم بهم نمی اومد. یعنی شین هاکیون هر چی در جایگاه دکتر عالی بود در جایگاه مرد ِ یک رابطه..هم چه طور بگم؟ نمی تونست بکشه این وجهه از نقش رو. زوج دوم سریال (شاگرد دکتر و دوست صمیمی دختره) جذاب تر بودن!

پ.ن. وی لعنتی گویان جملات را تایپ می کند زیرا تقریبا سه ماه است که کی دراما را لبیک نگفته و در خماری ناشی از نرسیدن ج.ن.س به سر می برد! @_@

پاسخ:
وسوسه کننده است واقعا. اگه شرایطش محیاست که بسم الله ؛)

من زوجشون رو دوست داشتم ولی موافقم باهات هر چی از نظر روانشناسی خوب بود از نظر عشقی کم جون بود. چشمم به مانیتور خشک شد یه کنش و واکنش هیجان انگیز ببینم :دی
هر چی شور و شوق بود از طرف دختره بود و به نظرم شخصیتِ دکتر ماجرا از این حیث خوب پرداخت نشده بود، چرا اینطوری می گم؟! چون من قبلا شین ها کیونو در نقش یک عاشق دلسوخته دیدم و کیف کردم. نمی دونم شایدم به خاطر فاصله سنی بینشون، رابطه شون رو به این شکل درآورده بودن :/ کلا این سریال بازیگرش هر کی جز ها کیون بود نمی دیدمش احتمالا. 
وای زوج دوم. چشام قلبی قلبی می شد با دیدنشون :) زوج سومم دقیقا برعکس زوج اول بودن فقط ماجراشون فرق داشت و واقعا زمان می خواست!

پ.ن؛ زودتر یه حالی به خودت بده پس :)

فکر میکنم از دیدنش لذت ببرم. اما فعلا فرصتشو ندارم. میذارم تو لیست :))

 

پاسخ:
منم فکر می کنم دوستش داشته باشی :)
۳۰ مهر ۹۹ ، ۲۰:۲۷ هیـ ‌‌‌ـچ

این همون چیزیه که دنبالش بودم، مرسی از معرفی ^_^

پاسخ:
کاش واقعا همون باشه :)
خواهش می کنم :))

چه خوب معرفی کردی و چه نکات درستی رو ننوشتی. مرسی مهناز.

پاسخ:
قربونت و مچکر ⁦⁦^_^⁩
ولی بی اغراق خودم حس می کنم به غیر از دیالوگ‌های ! خود فیلم! تقریبا هیچی نگفتم!

فک کردم نتیجه گیری های خودته

بله، چرا نشه

اتفاقا واسم سوال بود که چرا به هیچ چالشی از طرف تو دعوت نشدم.

پاسخ:
نه اون آخریا که توی کادرمانندی هستن مال خود فیلمه.
⁦^_^⁩
تقریبا تو اکثر چالش ها یادت افتادم اصلا پررنگ ترینش همین چالش آخری واقعا از ته ته دلم می خواستم دعوتت کنم‌ بعد نمی دونم حس کردم شاید مثلا نخوای بنویسی دیگه منصرف شدم!
این یکی رو نوشتم و حتی لینکت کردم بعد گفتم بذار از نگار بپرسم بعد.
پس حالا که تنور داغه چالش قبل از اینم شرکت کن. همینجا صمیمانه ازت دعوت می کنم 🙈⁦^_^⁩
وقتی کسی رو دوست داریم باید با تمام جنبه های زندگیش روبه رو بشیم. یعنی باید آماده بشیم تمام آسیب های روحیِ تلخی رو که اون پنهان کرده بوده، در آغوش بگیریم.

خودت باش! مگه خودت چشه؟!

جملات قابل تاملیه

وقتی کسی رو دوست داریم باید با تمام جنبه های زندگیش روبه رو بشیم. یعنی باید آماده بشیم تمام آسیب های روحیِ تلخی رو که اون پنهان کرده بوده، در آغوش بگیریم.

خودت باش! مگه خودت چشه؟!
وقتی کسی رو دوست داریم باید با تمام جنبه های زندگیش روبه رو بشیم. یعنی باید آماده بشیم تمام آسیب های روحیِ تلخی رو که اون پنهان کرده بوده، در آغوش بگیریم.

خودت باش! مگه خودت چشه؟!
وقتی کسی رو دوست داریم باید با تمام جنبه های زندگیش روبه رو بشیم. یعنی باید آماده بشیم تمام آسیب های روحیِ تلخی رو که اون پنهان کرده بوده، در آغوش بگیریم.

خودت باش! مگه خودت چشه؟!
پاسخ:
بلی :)

کاش اون "خودت باش مگه خودت چشه" ها رو پاک می کردی :دی

سلام

اون کامنت منه؟!

چرا اینجوری شده؟! کامنت من که این حجم از کلمات رو نداشت

من فقط و فقط این سه تا کلمه  : "جملات قابل تاملیه" رو فرستادم. اینا رو کی تکثیر کرده؟!

شاید به عوض بلاگفا که به قول تو کامنت خور شده اینجا کامنت رو تکثیر می کنه!!!

پاسخ:
سلام 
بله :)
نمی دونم والا !
احتمالا اون دیالوگی رو که دوست داشتی یه بار کپی کردی ولی چندبار پیست شده! 

البته اون خودت باش مگه خودت چشه نوشته منه که وقتی چیزی از وبلاگم کپی پیست بشه. اونم کپی پیست می شه :دی

پس میشه گفت این جمله "خودت باش مگه ..." برند مخصوص توئه!

پاسخ:
این در واقع جمله پسرخاله‌ی کلاه قرمزیه :))
اون اوایل که اومده بودم بیان وقتی رسیدم به این بخش، این جمله به ذهنم رسید و نوشتمش و از همون موقع هم ثابت مونده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">