شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۰ ب.ظ

دنیای سوفی/ یاستین گوردر/ مهرداد بازیاری

  

اول یه صلوات خدا پسند بفرستید که بالاخره مهناز دنیای سوفی رو تموم کرد ^_^

به یاد ندارم خوندن کتابی با این حجم رو این همه مدت طول داده باشم.

نمی خوام زیاده گویی کنم بنابراین به طور کلی تنها چیزی که می تونم راجع بهش بگم اینه که خیلی خوبه تو کتابخونتون داشته باشینش یا اگه کتاب نمی خرید حداقل از کتابخونه قرض بگیرید و بخونیدش. کتاب جمع و جور و خوبیه درباره فلسفه، تاریخش و معروفترین فیلسوفهای هر دوره!

اما درباره داستان فرعیش که در واقع فلسفه از طریق اون روایت می شه، به نظرم تا اواسط داستان خوب بود ولی بعدش دیگه کم کم غیرقابل تحمل شد. شایدم به خاطر اینه که من انتظار داستان رئال تری رو داشتم و با وجودِ اینکه تا حدی خیلی هم هوشمندانه ادامه پیدا کرد و تموم شد، به مذاقم خوش نیومد :دی

چند تا نکته بگم که اگه می خواین این کتاب رو شروع بکنید یادتون باشه:

اول اینکه حتما وقتی حوصله دارین و ذهنتون هم خیلی شلوغ پلوغ نیست برید سراغش.

دوم اینکه یادتون باشه این کتاب از اونایی نیست که چند روزه بشه خوندش یا حتی طی یکی دو هفته؛ نخیر از این خبرا نیست. حداقل زمانی که باید براش بذارید، یک ماهه! چون حجم و عمق مطالبی که ارائه میده خیلی زیاده!

سوم اینکه حتما موقع خوندش دفتر و قلم کنارتون باشه.

و چهارم اینکه سعی کنید نذارید بین خوندناتون وقفه بیفته.

 و من الله توفیق :)

+ کتاب دیگه ای ندارم بخونم. بنابراین فرصت خوبیه برای ادامه شاهنامه!

کی اوضاع رو به راه می شه که دوباره کتابخونه ها باز بشه؟!!! :/

۹۹/۰۷/۰۳
مهناز

نظرات  (۳)

سلام :) 

منم دوسش داشتم به قول شما آخراش دیگه داشت غیر قابل تحمل شد و فقط می خوندم که تموم شه 

نکته هاتون دقیق بود من که استفاده کردم ازدفتر وخیلی چیزها هم از فلسفه یاد گرفتم :) 

+ کتابخونه محل ما بازه ! 

پاسخ:
سلام :))
وای آره یه جایی انقدر خسته بودم که می خواستم بی خیالش بشم :/
البته نکته های بدیهی و روشنی بود و شاید نیاز نبود ذکر بشه ولی دوست داشتم بنویسمشون:)
+ چه خوب! اینجا که باز نیست. یعنی شاید چند روز در میون باز بوده باشه که من خبردار نشدم. حتی کتابا رو هم رفتم تحویل بدم پس نگرفتن.
۰۳ مهر ۹۹ ، ۲۱:۲۲ فاطمه ‌‌‌‌

منم چند وقت پیش اینو شروع کردم ولی متاسفانه تا نکته‌ی سوم رعایت کردم فقط😅 وقفه افتاده یه مدتیه :))

پاسخ:
:)
از اون کتابائیه که وقتی وقفه بیفته بینش معلوم نیست کی بشه رفت سراغش! یعنی به شدت آدم تنبلیش میاد. 
۰۸ مهر ۹۹ ، ۱۸:۴۱ سایه نوری

این کتاب واسه من هم سالهااا پیش شروع شد، وقفه افتاد و ... و هیچ وقت تمام نشد متاسفانه 😅

پاسخ:
آخ آخ آخ  :))
برای منم نزدیک بود همین اتفاق بیفته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">