شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

سه تا فیلم

Searching 2018: داستانیه که روایتش از طریق لپ تاپ و گوشی و دوربین مدار بسته است. شاید داستان معماییش خیلی قوی نباشه که البته ضعیف هم نیست اما به خاطر نحوه روایتش خیلی جالب، متفاوت و خلاقانه است. علاوه بر اون اینو هم در نظر بگیرید که نخستین تجربه کارگردانی آنیش چگانتیه که متولد ۱۹۹۱ هست. داستان راجع به دختریه که ناپدید می شه و پدرش با گوشی و لپ تاپ و حسابای کاربری دخترش دنبالش می گرده! اگه دیدینش نقد زومجی رو بخونید راجع بهش.

              

The Shawshank Redemption 1994: بالاخره دیدمش.  یک اقتباس خیلی خوب از یکی دیگه از آثار فوق العاده استیون کینگ. بازیگراش خیلی خوب بودن مخصوصا اندی و رد و به جز دو تا سکانس ابتدای فیلم که لزومی نداشت باشن، همه چی خوب بود. 

«یادت باشه رد... امید چیز خوبیه... شاید بهتر از هر چیز دیگه ای... و چیزای خوب هم هیچ وقت نمی میرن».

رفتم پست معرفی کتابش رو خوندم و باید بگم چقدر قشنگ اسپویل می کردم :دی

 یه چیزی بگم! استیون کینگ خیلی نویسنده ی خلاقیه حتی توی داستان کوتاهاش. یهو ورق رو برمی گردونه :)

 وقتی اسم رهایی از شاوشنک، درخشش و مسیر سبز میاد به جای فیلماشون یاد استیون کینگ بیفتین ؛)

         

Léon: The Professional 1994: اینو دیگه همه دیدن؛ همه... یادمه یه روزی تو یه وبی کامنت گذاشتم که من از ژان رنو خوشم نمیاد ولی می خوام این فیلمو ببینم گفت تو این فیلم (با این فیلم) ازش خوشت میاد. راست می گفت جدا که چقدر ژان رنو شگفت انگیز بود و چقدر دوست داشتنی. با این که پایانش از اون پایان های مورد علاقم نبود ولی کل فیلم رو دوست داشتم. چقدر خوب بود لعنتی! ولی من هنوزم با شخصیت اون پلیسه کنار نیومدم :// زامبی آدم نما :/

 

              

۹۹/۰۲/۲۵
مهناز

نظرات  (۴)

نه منم ازونایی ام که هنوز لئونو ندیده م :)))) 

رهایی از شاوشانکو دیده م و واااقعا خوب بود! نمیدونستم کتاب داره وگرنه اول کتابشو میخوندم. از بقیه فیلماش هم اقتباس شده؟

 

اولیه هم خیلی جذاب به نظر میرسه. ولی از وقتی اومدم خونه در مضیقه ی اینترنت قرار دارم :)) 

پاسخ:
:)) هیچ وقت هیشکی تنها نیست. قشنگه بذار بالای لیستت.
هنوزم دیر نشده؛ کتابش حجیم نیست می تونی بخونیش. 
تا جایی که می دونم از چهارتا کتاب معروفش فیلم ساختن: رهایی از شاوشنک، مسیر سبز، درخشش، میزوری. هر کدوم یه داستان متفاوت و جالب توجه دارن. البته سه تای اولی خیلی معروفترن. من فقط «رهایی...» کتابشو خوندم و یه مجموعه داستان کوتاه. یادمه از یکی از داستان کوتاهاش هم اقتباس شده بود. کلا کتاباش خیلی تصویرند. حتی اقتباس هاش هم موفق بودن و سه تای اولی تو لیست فیلمای برترم هست البته از آثار دیگه اش هم اقتباس شده که من ندیدم اونارو.

اولی هم واقعا پیشنهادیه. یه جور متفاوتیه! ان شاالله هر وقت نت داشتی می بینی :)

ممنون واسه معرفی :)

پاسخ:
خواهش می کنم ؛)

ا این...

چقدر این روزا این لئون جلوی چشممه🙂

پاسخ:
شاید باید زودتر ببینیش اگه ندیدی 😉

اتفاقا دیدمش فکر کنم دوباره باید ببینمش

پاسخ:
⁦^_^⁩
فکر خوبیه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">