شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۵۷ ب.ظ

چهار روز با چهار فیلم

Girl with the pearl earring/ 2003

فیلمی که از روی کتاب دختری با گوشواره مروارید تریسی شوالیه ساخته شده ولی نتونسته به خوبی از پس داستان بربیاد. یک اثر اقتباسی ضعیف که تو شکل گیری روابط بین شخصیت ها اصلا خوب عمل نکرده. کتاب هزار سر و گردن ازش بالاتره. با ندیدنش هیچ چیزی از دست نمی دید.

Julie and julia/ 2009

این هم یه اتوبیوگرافیه که زندگی دو زن رو بصورت موازی پیش می بره؛ جولیایی که کتاب معروفی در حوزه آشپزی نوشته و جولیی که بعدها سعی می کنه تمام دستورهای پخت اون کتاب رو بپزه و علاوه بر اون همه اش رو تو وبلاگی که برای این کار ساخته، می نویسه که بعدها تبدیل به کتاب می شه. قسمت وبلاگ نویسیش جالب بود ولی خود فیلم تا حدی کسل کننده بود؛ والا من کمدی خاصی هم ندیدم تو فیلم اگه منظور سر و صدا و خنده های الکی مریل استریپه که اون دیگه کمدی نیست! :دی کلا فیلمی نبود که بره تو لیست دوست داشتنی هام؛ امتیاز زیادی هم بهش نمی دم.

ولی منم آشپزی این شکلی رو می دوستم. بسیار بسیار و دوست دارم یه روزی همچین چیزی رو امتحان بکنم و بنویسم ازش ^_^


و اما دو فیلم بعدی: 

Everything everything/2017

با اینکه هنوز کتابشو نخوندم ولی دلو زدم به دریا و دیدمش! چون خیلی وقت بود دانلودش کرده بودم و معلوم هم نبود که بتونم کتابشو به این زودی ها بخونم یا نه. (بالاخره توجیه توجیهه :دی)

با اینکه امتیازش تو آی ام دی بی و راتن تومیتوز و حتی متاکریتیک کم بود ولی اعتراف می کنم که دوستش داشتم. هر چند من این به ظاهر عشق های تینیجری رو درک نمی کنم ولی جدا از بعضی سکانس ها که ازش بگذریم فیلم خوبی بود، شاید کتابشو بخونم فیلمش در مقایسه باهاش در نظرم کم ارزش تر بشه ولی فعلا که ازش لذت بردم.

   


Begin again/2013

چرا دانلودش کرده بودم؟! به خاطر کایرا نایتلی :دی و اگه فکر می کنید که انتخاب اشتباهی بود باید بگم که خیر. بسیار خوشحالم که دیدمش :))

اول از بازیگرها بگم که هر دو فوق العاده بودن، کایرا به خاطر این فیلم رفته آواز و نواختن گیتار رو یاد گرفته. چه صدایی هم داره لعنتی و اما مارک رافالو عجب بازیگریه، یادم نمیاد جای دیگه دیده باشمش! چشماشم حرف می زدن! چی می گن؟! شیمی رابطشون هم عالی بود.

بگم که ترانه های فیلم چقدر سحر آمیز و دلربا بودن؛ دانلودشون می کنم.

خلاصه که از سری فیلم های حال خوب کنه با یک داستان دوست داشتنی.

شاید تنها ایرادی که می تونم به فیلم بگیرم زبان نه چندان تمیزشون تو بعضی سکانسا بود. 

ولی بابت زیرنویس خیلی اذیت شدم. مدام در حال تنظیم سرعتش بودم. پنج شش تای دیگه رو هم امتحان کردم ولی همون آش و همون کاسه‌. نسخه امم ۷۲۰ بود! نمی دونم چرا یه زیرنویس هماهنگ نیافتم!

         

۹۸/۱۱/۳۰
مهناز

نظرات  (۵)

یه کم پیش تو پست سولویگ گفتم هیچ کدوم از فیلمایی که تو پستش معرفی کرده رو ندیدم، اینجا هم باید همینو بگم ظاهرا :))

 

فقط اومدم همدردی کنم بابت وقتایی که سرعت زیرنویس برا خودش عوض میشه و کل فیلم باید تنظیمش کنی :/

پاسخ:
:))))

همدردیت را با جان پذیراییم😭 یعنی مزه فیلمو تحت الشعاع قرار می ده. اونم اگه همچین فیلمی باشه :(

احسنت به این همتش! که برا یه فیلم رفته گیتار یاد گرفته D: اونوقت من؟ هیچی نگم بهتره!!

ببین زیرنویس به 720 ربطی نداره، به اونچیزی که بعدش نوشته ربط داره. مثلا bluRay اگه نوشته، زیرنویست هم باید bluray باشه. یا چیزای دیگه. 

پاسخ:
واقعا هم. الان یادم افتاد رایان گاسلینگ هم برا بازی تو لالالند پیانو یاد گرفت هر چند ازش خوشم نمیاد ولی واقعا پر تلاش ظاهر می شن.
آره می دونم چی می گی. من چون مدتها پیش دانلودش کردم تو اسمش فقط یه ۷۲۰ رو نوشته بود نمی دونستم بلوریه یا اچ دی تی وی از هردو زیرنویس دان کردم اما هماهنگ نبود.
۰۱ اسفند ۹۸ ، ۱۲:۱۹ چوی زینب دمدمی

اوریتینگ اوریتینگ واقعاچیزخاصی نداشت.ولی بخاطرحس وحال تابستونیش عاشقش بودم❤❤😍😍و واقعا ازدیدنش کیف کردم!😅

منم اصلا ازعشقای تینجری خوشم نمیاد:|||

کتابشومیخووووواممممم آقااااا😭😭😭

شما انگارخیلی به کایرانایتلی علاقه دارید؟😂بایدبگم جزوعشقهای منههههههه.

فیلم بازی تقلیدشودیدین؟بابندیکت کامبربچ بازی میکنه!😍

پاسخ:
به نظرم خیلی روی بعضی قسمتاش کم کار کرده بودن مثلا همون نقطه عطف داستان و شوک حاصل ازش ولی به قول خودت فیلمی بود که حس و حال خوبی داشت :)
منم می خوام :( 
بلی بلی خیلی می دوستمش.
اون فیلمو بنابه دلایلی نمی خوام ببینم ولی هم تو این فیلم عالی بود هم تو غرور و تعصب.

ب نظر من کتاب همه چیز خیلی ضعیف بود

پاسخ:
یادمه یه پست راجع بهش نوشته بودی ولی دقیقا نمی دونم درباره کتابش بود یا فیلمش؟!!
دوست دارم ولی بخونمش ببینم فیلم در چه حدی از کتابه! چون ایده جالبی داشت.

توی وب قبلیم درموردش نوشته بودم. خیلی کوتاه بود نوشتم.

درمورد دوتاش

 

+کتابش تو ژانر تینیجری طوره.

فیلمش و بیشتر دوس داشتم

از نخریدن کتابش پشیمون نیستم. یه قسمتایی دفتر دختره رو چاپ کرده بود. بعد نقاشی داشت اون وسط.

پاسخ:
آهان.
+ پس اینطور که می گی فیلمش خوب از آب در اومده :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">