شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸، ۰۲:۰۸ ب.ظ

Live up your name/ 2017

 

           

سریال سرنوشت (ایمان) رو دیدین؟! ماجرای این سریال درست برعکس اونه ؛) دکتر هو که یک پزشک طب سوزنی در چوسانه بر اثر یک اتفاقی سر از سئول درمیاره! (دکتر هو یکی از شخصیت های تاریخی کره است).

از اون سریال هایی نبود که به وجدم بیاره و شگفت زده ام کنه؛ تقریبا خوب بود! عاشقانه اش چندان پر رنگ نبود، طنزش کم بود، بعضی سکانس ها خیلی کشدار بود، قسمت اولش خوب نبود اما نکات جالبی داشت مثلا همین که کنار یک بیمارستان پزشکی مدرن یه بیمارستان طب سنتی هم بود؛ در کنار هم.

یا مثلا این که قدرت و پول خیلی مواقع حرف اول رو می زنه و اختلاف طبقاتی به هر حال وجود داره هر چند ظاهرش در دوران های مختلف متفاوت باشه. 

یا اون دو راهی که انتخاب بین عشق و مسئولیت بود، جالب بود.

پایانشم دیگه بهتر از این نمی شد :) بعد از تیتراژ هم ادامه داشت.

فقط آخرش به این اشاره ای نشد که اون کتابی که دست پدربررگه بود زندگینامه دکتر هو بود؟ و با هر تصمیمی که می گرفت تغییر می کرد؟!!

و اما دیالوگ:

- این اشک ها رو فراموش می کنم... و فقط لبخندتو... فقط لبخندتو با خودم می برم؛ اگه بهم چیزیو بدی که نتونم با خودم اونجا ببرم، جای کافی برای بردن چیزی که بایدو ندارم.

- چیزی که از مهارت یه دکتر مهم تره، میل بیمار به زندگیه؛ این اولین چیزیه که از استادم یاد گرفتم اما چیزی که اون بهم یاد نداد اینه که به عنوان یه دکتر تعداد کسایی که نمی تونی نجاتشون بدی، از اونایی که می تونی، بیشتره.

 + اگه خواستید ببینید، بدونید که خون و خونریزی زیاد داره؛ مدام هم از سوزن استفاده می شه (بسیار هم واقع گرایانه) کنار بچه ها نگاش نکنید!

۹۸/۰۹/۱۶
مهناز

نظرات  (۸)

بهترین سریالی بود که دیدم .....

من که همه جوره عاشقش بودم قسمت های اولش کمدیش عالی بود ولی انتهاش بیشتر درام بود .‌‌‌

بازیگر مرد که بینظیر بود .‌.‌.عاشقانه هاش عالی بود:))))

پاسخ:
خود شما بهم معرفیش کرده بودید نه؟! بهر حال ممنونم. ارزش یک بار دیدن رو داشت.
آره از اواسطش خیلی جدی شد! اون سکانسی که خدمتکارو نجات داد ولی نذاشتن زنده بمونه، یکی از دردناکترین سکانسائیه که دیدم.
فکر کنم ایمان رو هم دوست داشته باشی ؛)

بله خودم ....

حقیقتش سریال پر باری بور که دیدم .....

میشه بپرسم بهترین سریال کره ای که دیدی چی بوده ؟ احساس میکنم سطح توقع تون خیلی بالاست دوست دارم بدون  معیار سنجش تون بر اساس کدام سریال ها می چرخه...‌‌.

 

پاسخ:
:)
تو قسمت تماشاخانه تقریبا تمام سریالهای کره ای که دیدم و یادم مونده رو نوشتم. اونایی که امتیازشون ۷ و ۷ به بالاست رو اکثرا دوست داشتم.
من برام یه چیزی خیلی مهمه اینکه فیلم و سریال حوصلمو سر نبره. اصلا هر قسمت ده دقیقه باشه ولی اون جذابیتی رو داشته باشه که دنبالشم و نتونم چشم ازش بردارم. مثلا  خود همین سریال سکانسای طولانی داشت! می تونست ده قسمت باشه ولی با کیفیت تر.

اون بند آخر برا من بود D: 

دیالوگاش خیلی خوب بود. نه فقط پزشک‌ها، همه‌ی ما وقتی یه کاری رو انجام میدیم، یعنی به کارهای دیگه‌ای داریم نه میگیم؛ و اینکه چه کاری رو اولویت بدی تو زندگی انتخاب سختیه.

پاسخ:
دقیقا موقع نوشتنش تو تو ذهنم بودی :دی
بازم دیالوگ خوب داشت.
درسته.

اون لیست قبلا دیدم ...فکر کنم همون جا چند تا سریال معرفی کردم ....

فکر کنم برای همینه که انقدر مینی سریال دوست دارید شما .....من متاسفانه ارتباط خوبی با مینی سریال ها ندارم .....

سریال ها نیازمند زمان هستند تا خودشو ثابت کنند من ۹۰٪ سریال هایی که دیدم  یکی دوقسمت حتی ۵ قسمت اولش حوصله سر بر بود ولی انقدر پر محتوا بود که پشیمون نیستم 

پاسخ:
بله همونجا بود :)
نه برای من مینی سریال با سریال خیلی فرقی نمی کنه. مهم حرف و داستانشه که جذاب گفته بشه. اون دوره کوتاه دوست داشتم مینی سریال ها رو ببینم بعد برم سراغ سریال ها. اگه دقت کرده باشی از بین اون همه مینی سریال نهایتش شش هفتا رو دوست داشتم :) 
می فهمم چی می گین. من ولی برام کنار مفهوم و محتوا کشش و جذابیت داستانی خیلی مهمه چون مثلا کل فیلم پر از مفهوم و محتوای باارزش باشه ولی وقتی نتونه منو دنبال خودش بکشونه اهمیتشو تا حد زیادی برام از دست می ده.
مثلا همین هو از گذشته اومد آینده می تونستن خیلی بیشتر روش مانور بدن ولی بعد از چند روز عادی شد! من چون قبلا ایمان رو سال ها پیش دیدم امتظار بیشتری ازش داشتم. تو ایمان دکتره می ره گذشته ولی باز این نکات طنز و تعجبی که از وسایلش وجود داشت، جالب  بود.
یا مثلا همین من ربات نیستم که ۳۲ قسمت بود از همون قسمت های اول جذابه و جذابیتش بیشتر می شه و چقدر خوب مساله اعتماد و از دست دادنش رو مطرح می کنه. می تونم بارها و بارها ببینمش.
شکارچیان برده ۲۴ قسمتی از حیث  پرداختن به برده ها در کنار داستانی که داره هر لحظه جذابه. پشت سر هم می دیدمش!
یا قرارداد ازدواج ۱۶ قسمتی چقدر عاشقانه قشنگی داشت! 
یا ملکه حلقه رو ببین مینی سریاله ولی ببین چه قشنگ می گه خودتو دوست داشته باش! بدون اینکه فیلمنامه کسل کننده ای داشته باشه.
من دکتر هو رو دوست داشتم ولی انتظارم ازش زیاد بود. ارزش دیدن رو داره ولی شاید دیگه هیچ وقت نبینمش یا خیلی مرورگونه ببینمش.
ببخشید پرحرفی کردم :)

اون لیست قبلا دیدم ...فکر کنم همون جا چند تا سریال معرفی کردم ....

فکر کنم برای همینه که انقدر مینی سریال دوست دارید شما .....من متاسفانه ارتباط خوبی با مینی سریال ها ندارم .....

سریال ها نیازمند زمان هستند تا خودشو ثابت کنند من ۹۰٪ سریال هایی که دیدم  یکی دوقسمت حتی ۵ قسمت اولش حوصله سر بر بود ولی انقدر پر محتوا بود که پشیمون نیستم 

پاسخ:
:)
جهت خالی نبودن عریضه دو مثال دیگه هم بزنم:
مثلا مینی سریال تله رو ببینی دیگه بعدش انتظارت از فیلمای جنایی-معمایی صد در صد بالاتر می ره! اونقدر جزئیات داره که هر چند وقت یک بار باید فیلمو نگه داری حواستو جمع کنی و اطلاعاتو پردازش کنی! تا این حد!
یا شالاپ شلوپ قلبم یه مینی سریال جذاب از این مسافرت در زمانه! بازم بدون اینکه حوصله سر بر باشه... اونقدر خوب که قابلیت اینو داشت چند قسمت دیگه هم می داشت.

خب سبک و سلیقه آدم ها متفاوت .....

من خودم شلپ شلوپ عشق  خیلی دوست نداشتم یعنی بد نبود . ولی باب میلم نبود .البته برای مینی سریال  باید سطح توقع  آورد پایین ....

بازم ممنون از توضیحات و پیشنهاد ها تون . انشالله در اسرع وقت اون سریال ها رو خواهم دید 

پاسخ:
البته :)
ولی من توقعم از مینی سریالا هم بالا رفته دیگه :)
خواهش می کنم. ان شاالله. بعد از دیدنشون خوشحال می شم نظراتونو بخونم ؛))
۲۲ آذر ۹۸ ، ۱۵:۲۷ چوی زینب دمدمی

سریال شاهزاده زیرشیروانی هم سفردرزمانه وقشنگترین سریال سفردرزمانیه که دیدم.❤💖

پاسخ:
اسمشو شنیدم فقط :)

سلام مهناز بانو ! 

حقیقتش بخوایی این سریالی یکی از بهترین سریال هایی بود که تو ژانر پزشکی و سفر زمان دیده بودم .

از بین همه سریال های سفر زمان  که تا الان دیدم ( ایمان ، عاشقان ماه،  شاهزاده زیر شیروانی،  شلپ شلوپ عشق ، تو از ستاره ها اومدی  جین دکتر جین  این از همه شون بهتر  و متفاوت تر بود ....اینکه مدادم در حال  زمان سفر میکردن و واقعا مفهوم سفر زمان  به خوبی نشون داده بود .....

از نظر ژانر پزشکی عالی بود و در غالب مقایسه پزشکی مدرن و سنتی  بود . واینکه این دو طب هردو مکمل یک دیگر ! 

بر خلاف سایر سریال پزشکی همش تو بیمارستان نبود .....

عاشقانه هاش خوب بود .....عشق های یک طرفه که بین شون به وجود می آورند دوست داشتم . کمدی خوبی هم داشت بنظرم حدقل بعد از عاشقان ماه  نیازمند همچین سریال کمدی بودم :) 

ممنونم بابت پست خوب تون :)

پاسخ:
سلام.
نمی دونم. به هر حال سلیقه ها متفاوته. جز لیست محبوبترینام نیست ولی سریال خوبی بود.
من عاشقانه هاش برام معمولی بود. کمدیشم فقط چند قسمت اول بود! 
مرسی بابت نظرت ؛)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">