شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۰۶ ب.ظ

دو دوست من؛ Duolingo

مدت ها بود که میخواستم دولینگو رو بهتون معرفی کنم. دولینگو یک نرم افزار آموزش زبانه که باهاش به سادگی می تونید زبان یاد بگیرید. بسیار روونه و هیچ هنگی نداره. لااقل من که ندیدم.

اول اینکه باید برای استفاده ازش نت داشته باشید.

دوم و مهمترین نکته ای که در موردش وجود داره اینه که آموزش هاش کاملا رایگانه؛

و سوم و شاید تنها نکته منفی که در موردش وجود داره اینه که از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنه. یعنی شما برای یادگیری زبان مورد علاقه اتون، باید یک زبان دیگه به غیر از فارسی بلد باشید؛ البته لازم نیست خیلی هم تخصصی بلد باشید. مثلا من با اینکه انگلیسیم اصلا خوب نیست دارم با انگلیسی، ترکی استانبولی یاد می گیرم.

پس اگه زبان دیگه ای بلد نیستید نمی تونید باهاش انگلیسی یاد بگیرید ولی اگه انگلیسی رو به دست و پا شکسته ترین حالت ممکن هم بلدید می تونید به کمکش یه زبان دیگه یاد بگیرید؛ از زبان های زیادی پشتیبانی می کنه. حتی می تونید چند تا زبان رو با هم پیش ببرید که خب توصیه نمی کنم.

برای شروع، هم می تونید به وبش مراجعه کنید و هم می تونید نرم افزارش رو دانلود بکنید و تنها با یک نام کاربری، یک پسورد و یک آدرس ایمیل به راحتی می تونید آموزشتون رو شروع بکنید‌.

               

آموزش ها سطح بندی شده است که به چند بخش تقسیم شده؛ تو هر بخشی چند تا دایره وجود داره و توی اون دایره ها کلی درس! تو شروع، کلمات با تصاویر آموزش داده می شه بعد رفته رفته تمام کلمات اونقدر تکرار می شن که ملکه ذهنتون می شن. تازه درس ها شنیداری هم هست و همینطور اونقدری می نویسید که با املای کلمات و حروف نوشتاری هم آشنا می شید. 

یه قسمتی هم هست که مقدار تمرین هفتگیتون رو نشون میده و ۵۰ نفری که تو هفته تمرینشون بیشتره اونجا دیده می شن و استفاده از ویژگی ای به این سادگی حس رقابت رو تا حدی می تونه تحریک بکنه و باعث بشه بیشتر تمرین بکتید.

«دو» نمودار پیشرفتتون رو به ایمیلتون می فرسته و از اون طرف اگه نرین سراغش دلش براتون تنگ می شه و خبرتون می کنه :)

بقیه جزئیات رو برید خودتون کشف بکنید‌. اگه شروع کردید بگید فالوتون کنم ببینم کدومتون تنبله 😁🤭

             

 و من چقدر این جغد سبزرنگ تپلی را عاشقم.

۹۸/۰۸/۰۶
مهناز

نظرات  (۲۰)

خب پس اگه یکی بخواد فارسی یاد بگیره چی!؟ :/

نمیشه باهاش انگلیسی یاد گرفت؟ انگلیسی دست و پا شکسته بلدم. میخوام بهترش کنم! خب زبان دیگه ای هم که بلد نیستم! فک نکنم برا من چندان کاربردی باشه. اما انقد قشنگ تعریف کردی مشتاق شدم دانلودش کنم.

پاسخ:
نداره دیگه! اگه بود هم می شد به فارسی زبان های دیگه رو یاد گرفت هم زبان فارسی رو با زبان های دیگه.
اگه زبان دیگه ای دوست داشتی می تونستی با انگلیسی یاد بگیری یه کوچولو انگلیسیتم تقویت می شد. البته خیلی کم ولی بدم نیست. عربی هم داره.

خیلیییی گوگولیه منم باهاش یه مدت آلمانی یاد میگرفتم خدایی خیلی کارآمده و پیشرفت هم دیده میشه بعد از یه مدت. 

پاسخ:
اوهوم :)
آره. ریا نباشه منم کلی پیشرفت کردم :)))
چرا رهاش کردی پس؟!
۰۶ آبان ۹۸ ، ۱۹:۴۵ کلمنتاین ‌‌

باز هم شباهت :)) منم باش استانبولی میخونم :))

پاسخ:
:)))))))))))))))
داره بامزه می شه :)
Neden Turkce?
چند وقته شروع کردین؟ چقدر خوندین؟

افرین به این مداومتت! من دولینگو داشتم ولی آخرش هی یادم میرفت بهش سر بزنم و دیگه حذفش کردم. دلم میخواد یه زبان یاد بگیرم ولی الان خیلی سرم شلوغه. همون انگلیسیمو باید تقویت کنم. 

پاسخ:
چرا همتون ولش کردین آخه :(

من یه مدت داشتم باش آلمانی یاد می‌گرفتم ولی ولش کردم!

البته اپ خوبیه، من حوصله نداشتم زیاد :))

پاسخ:
گوش حوصله اتو بگیر یه کم نصیحتش کن :)

من دانلودش کردم چقدر سخته😥

پاسخ:
بهااااار اونقدرام سخت نیستا. از راحت ترین نرم افزارائیه که باهاش کار کردم. بعدم هیچ نرم افزار آموزش زبانی کاملا رایگان و کاربردی نیست که این هست. یه کم باهاش کار کنی دستت میاد. اگه علاقه داری یه زبان جدید یاد بگیری ولش نکن.

تنکس فور معرفی :)

پاسخ:
خواهش می کنم ؛)
۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۲:۵۸ کلمنتاین ‌‌

دقیق ترین جوابی که بخوام بدم اینه که چون قشنگه! ولی خب در کنارش برای ما فارسی زبونا راحته چون خیلی اشتراک داریم. و اینکه فکر میکنم چون ترکیه نزدیکه بهمون احتمال اینکه زیاد بش سفر کنیم زیاده واسه همین فکر میکنم بعد انگلیسی انتخاب مناسبیه برای من.

من دو ماه پیش فکرکنم شروع کردم. ولی وقفه افتاد. و خب چون دولینگو تنها منبع من نیس لزوما سرعتم اونجا بالا نیس. توی دولینگو possessive رسیدم.

پاسخ:
با قشنگ بودنش کاملا موافقم :)) دلایل بعدیتون هم کاملا منطقیه.
پس با این حساب بازم خوب پیش رفتین.
اگه اشکالی نداره می شه لطفا از منابع دیگه اتون هم بگید؟!

آخه آدم باید هدف داشته باشه، اون موقع یه بازه‌ای دوست داشتم یه زبون جدیدو امتحان کنم ولی انگیزه‌ای نداشتم براش.

عوضش الان دارم همون لغات انگلیسی رو با اپ memrise می‌خونم. 

پاسخ:
می فهمم.
من ممرایز هم امتحان کردم البته از سایتش استفاده می کردم ولی بعدش رفته رفته برام کسالت بار شد. سایتش یه حس بی نظمی بهم می داد و همه اش هم رایگان نبود.
شاید بهتر باشه اپش هم یه امتحانی بکنم ببینم محیطش چه جوریه. اون موقع اندروید پایینم اجازه نمی داد!

۰۶ آبان ۹۸ ، ۲۳:۴۱ اسمارتیز :)

منم داشتمش و میخواستم باهاش انگلیسی یاد بگیرم که خب نشد در کل :|

الانم خیلی به نظر جذاب میاد که باهاش فرانسوی یاد بگیرم ولی حس میکنم اگه وقتی بخوام بذارم فعلا باید واسه همون انگلیسی باشه :(

پاسخ:
اوهوم. ان شاالله به موقعش فرانسوی هم یاد می گیری ؛)

البته من با ممرایز زبان جدید یاد نمی‌گیرم، یه حالتی داره که می‌تونی پکیجایی که ساختن رو اد کنی اونا رو بخونی. مثل لغتای 504 یا چیزای دیگه. 

پاسخ:
می دونم لغت می خونی :)
من کلی از همینا از ترکی و انگلیسی انتخاب کرده بودم. به هیچکدومشون هم نرسیدم :دی
تا اونجایی که یادمه خیلی  از همین پکیجا رو هم خود کاربرا ساختن.
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۱:۲۴ کلمنتاین ‌‌

کتاب hitit رو  یه نفر توی این پیج تدریس میکنه توی اینستا. nasrin.turkish
البته کانالم داره. که خب من خیلی باش ارتباط برقرار کردم تا اینجای کار.

یه جزوه هم برای دستور زبان آقای محمدرضا شکرگزار داره که به نظر خیلی کامل میاد. pdf هس و اگه راضی بودید ازش 5000 تومن باید به حسابشون بریزید.

بعد دیگه روی موزیک هم سعی میکنم زیاد وقت بذارم. به نظرم خیلی تاثیر داره و مهمه.

پاسخ:
مرسی که گفتین.
من خیلی کم تو دستور زبان مشکل دارم. بیشتر سعی می کنم لغت یاد بگیرم. موزیکم به قول شما  مهم و تاثیرگذاره و گوش می کنم و اگه بتونم فیلم و انیمیشن می بینم.
اگه خواستین لغت یاد بگیرین دو تا اپ خوب هست. این دو تا به نظرم خیلی خوبن:  ترکی را قورت بده، learn turkish Vocabulary
۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۷ کلمنتاین ‌‌

مرسی =)

پاسخ:
خواهش می کنم، قابلی نداشت ^_*

آقا.... من موندم بزنم چه زبانی یاد بگیرم؟؟

من فقط به یادگیری انگلیسی و عربی فکر کرده بودم.

اما اگه بخواد با کمک یه زبان دیگه یاد بگیرم از همین دوتا میتونم کمک بگیرم.

عربی که اصلا برا آموزش نداشت

 

ترکی برام کاربردی نداره

کره ای هم ( حالا همچین میگم انگار بقیشون دیگه ته کاربرده و میخوام برم اونجاها! :)) )

 

فرانسه لهجه شو دوست ندارم

 

 

چه کنممم؟!

پاسخ:
به نظر من که همین انگلیسی رو با یه نرم افزارهای دیگه تقویت کن.
عربی تازه اضافه شده. جدی آموزش نداره؟!

حالا جدی منم قرار نیست برم ترکیه :) ولی چون ترکی استانبولی رو دوست دارم و به زبان ما هم بسیار بسیار نزدیکه دوست دارم یادش بگیرم :))) یادگیریش برام هم لذت بخشه و هم تقریبا آسون.
انگلیسی رو هم که بلد باشیم بهتره. اونم سعی می کنم پیش ببرم.

تنبلی کردم :((

پاسخ:
:(

من فرانسوی داشتم باهاش یاد میگرفتم ولی از صرف فعل هاش به بعد دیگه نتونستم ادامه بدم

پاسخ:
هممون اکثرا تا اواسط یادگیری یه زبان خوب پیش می ریم بعد چون سخت می شه دیگه ادامه نمی دیم. من این بار دیگه نمی خوام رهاش کنم.
۲۰ آبان ۹۸ ، ۰۹:۴۶ محسن رحیمی

یعنی نمیشه با زبون انگلیسی، انگلیسی یاد گرفت؟! 🤔

پاسخ:
نه نمی شه.

من دلم برای دولینگو تنگ شده😭😭

پاسخ:
چه خوب که باهاش انس گرفتی :) حالا چه زبانی یاد می گیری؟!
باید بگم منم وقتی نت نیست به شدت دلم براش تنگ می شه.

استامبولی .انگلیسی

پاسخ:
چه خوب. موفق باشی :)

دعا کن نت وصل شه😭😭

پاسخ:
ان شاالله که به زودی!
انتظار کشیدن سخته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">