شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶ ب.ظ

مافیا

تازگی ها دارم یه مسابقه جذاب می بینم به اسم مافیا از شبکه سلامت. ساعت ۱۱ شب. البته فکر می کنم ساعت ۸ شب هم پخش می شه.

بی اندازه برام جذابه. گویا خیلی ها هم تو جمع دوستان و یا فامیل و آشنا بازی می کنند اما اگه از روندش اطلاع ندارید، بذارید بگم که مسابقه این شکلیه که حدود ده نفر دور هم می شینن و مجری کارت هایی رو بینشون پخش می کنه. روی سه تا از این کارت ها نوشته شده مافیا. یه نقش دکتر وجود داره و یه نقش کاراگاه. بقیه هم شهروندهای بازین و بازی شروع می شه. همه چشمارو می بندن و فقط مافیاها چشماشونو باز می کنن تا همدیگه رو بشناسن و اینجوری سعی می کنن بقیه رو از بازی بندازن بیرون. بعد کاراگاه چشمشو باز می کنه و به اشخاص ظن می زنه تا مافیاها رو تشخیص بده و بتونه تو بازی اثر گذار ظاهر بشه. بعدش پزشک به تنهایی چشمشو باز می کنه و می تونه به اشخاص جون اضافه بده که اگه هدف مافیا بودن از بازی حذف نشن... شهروندها هم تمام سعیشون بر اینه که مافیاهارو بندازن بیرون. اما کی راست می گه کی دروغ؟ ! و به کی می شه اعتماد کرد؟ ! تنها راه فهمیدنش، توجه به حرف هائیه که زده می شه.

برای من بی نهایت مسابقه جذابیه. بحث و گفتگوهاشون با هم و اینکه مافیا چه جوری دروغ می گه و ادعای شهروندی می کنه، نحوه دروغ گفتناشون و اینکه گاهی با دروغ ها می تونن برنده بازی بشن! و اینم جذابه که تو یک مسابقه یکی نقش شهروندی رو داره و تو مسابقه بعدی همون آدم ممکنه مافیا بشه و این توجه به نحوه حرف زدنشون در قالب دو تا شخصیت متفاوت خیلی جالب توجهه. بعدش متوجه می شی که اونایی که تو بازی دارن دروغ می گن یه ویژگی های مشترکی دارن؛ یه رفتارهای خاص. به نظرم از لحاظ روانشناسی و اینا خیلی جالبه و ماجرا اون وقت پیچیده می شه که دو تا شهروند ناآگاهانه یه نفع مافیا بازی می کنند و دروغ ها راحت روشون اثر می کنه و به هیشکی گوش نمی کنند و فقط خودشونو قبول دارن. تپش قلب می گیرم این مواقع!

مجری بازی بهنام تشکره و اصلا ادا و اصول های اضافه در نمیاره و حرف بیجا نمی ژنه. اما وقتی یه حرف ساده می زنه هم باز مجری گریش جالب توجهه چون با تمام اعضای صورتش حرف می زنه :)

فقط گاهی فکر می کنم ای کاش ما هم نمی دونستیم هر کی چه نقشی داره اینجوری خودمون هم حدس می زدیم ولی شاید جدابیت الان رو نمی داشت.

و یه نکته دیگه اینکه بازیکن ها؟! (بازیگرها) فقط از آقایونن! چرا خانوما اصلا حضور ندارن؟! 

پیشنهاد می کنم یه چند قسمتش رو ببینید و اگه دوست داشتید ادامه بدید.

۹۸/۰۸/۰۳
مهناز

نظرات  (۷)

چه جذاب ! اسم بازیشو شنیده بودم ولی هیچ وقت بازی نکرده بودم. برم ببینم حالا یاد بگیرم ؛)

پاسخ:
خیلی خویه اصلا.
منم تازه اسمشو شتیده بودم تو همین یه ماه، بعد اتفاقی مسابقه رو پیدا کردم. قانون جذب و این صحبتا🤭

این مافیا یکی از بازی‌های جذاب خوابگاهی بود. چون وسیلۀ خاصی نمی‌خواست. بعد هم اینکه تعداد بالایی می‌تونستن بازی کنن. خیلی وقت‌ها بازی می‌کردیم و بازی جذابی هم هست. 

اتفاقاً همین دیشب جایی مهمون بودیم. بعد میزبانمونم از اونایی بود که قدیا توی دانشگاه با مافیا آشنا شده بود. شروع کرد از صحبت کردن ازش و اینکه بهنام تشکر داره یه همچین برنامه‌ای می‌سازه. در ادامه هم دیدیمش دیشب. مسابقۀ جذابی بود به نظرم. البته همین حضور نداشتن خانم‌ها یه کم توی ذوق می‌زد.

پاسخ:
خوش به حالتون :) تجربه بازی کردنش باید خیلی جالب باشه.
ولی با این همه فکر کنم بازی کنم انقدر خنده های عصبی بکنم همون اول حذف بشم 😁
فقط من یه چیزی رو متوجه نمیشم که تعدادشون چند به چند بشه مافیا بازی رو می بره؟! چون هر بار یه جوره!
اگه سری بعدی داشته باشه باید تجدید نظر بکنن.

ما اینطوری بازی می‌کردیم که سی درصد بازیکن‌ها باید مافیا باشن. بعد هروقت تعداد مافیا از شهروندها بیشتر می‌شد، اونا برنده بودن. مثلاً سه تا مافیا مونده باشه و سه تا هم شهروند.

پاسخ:
آهان؛ پس تعداد مساوی هم باشه مافیا برنده است. مرسی.

وای مهناز امشب دیدمش چقددد جذاب بود D: ولی داشتم فک میکردم اگه من خودم مافیا بشم، فک کنم خودمو لو بدم و شهروندا رو نجات بدم :)))))

پاسخ:
خدا رو شکر که خوشت اومده :)
:))))) چه فداکار :)
 من ناخوداگاه خودمو لو می دم همون دور اول همه بهم شک می کنن. اصلا همین که نگاه به کارت بکنم با لبخندم لو می رم :دی

اسمشو خیلی شنیدم

اندر حکایات بامزه بودنش هم خیلی شنیدم 

فعلا ک نمیتونم ببینم، ان شاءالله رفتیم خونه میبینم، مرسی ک بهمون گفتی 

واقعا خوشحال شدم

 

هر روزه؟

پاسخ:
قربوووونت. امیدوارم ببینی و خوشت بیاد :)
آره هر روز. ۷ و ۱۱ شب. یکی احتمالا تکرارشه ولی نمی دونم کدوم یکی!

من یکی دو بار خودمم بازیشو کردم ولی به این نتیجه رسیدم که مناسب من نیست از بس که ساده و استرسی‌ام :دی

جالبه که تلویزیون همچین مسابقه‌ای گذاشته، باید ببینم :)

پاسخ:
ولی چه خوب که تجربه اش کردی‌.
آره. ببین حتما. من یه روز برا این تماشاش کردم که ببینم این بازی مافیا دقیقا چیه بعد دیگه معتادش شدم :)
۰۴ آبان ۹۸ ، ۲۰:۴۰ کلمنتاین ‌‌

ساعت هشت و یازدهه

دومی تکراره.

پاسخ:
مرسی که گفتین؛ درستش کردم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">