شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۳۴ ب.ظ

A quiet place/ 2018

           

فیلم توی یک دهکده اتفاق می افته. جایی که توسط موجوداتی مورد حمله قرار گرفته و تقریبا تمام ساکنینش کشته شدند. این موجودات نابینا هستند ولی در عوض بسیار به صدا حساسند! فیلم از جایی شروع می شه که هشتاد و چند روز از این حادثه گذشته و ما با یک خانواده پنج نفره رو به رو هستیم که تونستن زنده بمونن و متوجه می شیم که گویا فقط این دهکده نیست که توسط این موجودات تسخیر شده! حالا این خانواده سعی می کنن طوری زندگی کنن که توجه این موجودات رو جلب نکنن و به واسطه دختر ناشنوایی که دارند، با زبان اشاره با هم صحبت می کنند!

تقریبا هشتاد، نود درصد فیلم بدون دیالوگه! با این حال جالب این جاست که روند فیلم، بازی میخکوب کننده بازیگران،موسیقی فیلم و صدای طبیعت وحشی باعث می شه که به هیچ عنوان احساس کسالت بهتون دست نده و ترس رو در طول فیلم کاملا احساس بکنید. چند تا سکانس خیلی احساسی و به یاد موندنی داره و من تو دو تا سکانس از شدت ترس از جام پریدم و بقیه فیلم هم کاملا ترس و وحشتی که وجود داشت رو حس می کردم!

واقعیت اینه که فیلمنامه خیلی قوی نبود؛ منطق فیلم خیلی جاها می لنگید؛ فیلم کلی سوال ایجاد می کرد که بی پاسخ می موند و در واقع این سکوت خودخواسته بود و به یه اتفاقاتی هم چندان پرداخته نشده بود و بهش عمق داده نشده بود ولی با این حال تو ژانر وحشت فیلم خیلی خوبیه و اگه نمی ترسید و به این ژانر علاقه دارید، ببینیدش! 

اینم بگم که اگر چه خیلی جاها خوندم که ایده اش جدید و نو بوده اما من قبلا یه فیلم* با موضوعِ موجودات ترسناکِ نابینا ولی به شدت حساس در برابر صدا، دیدم که اون اتفاقا خیلی ترسناک بود! فقط اونجا هنوز تمام دنیا توسطشون تسخیر نشده بود و یک غار محل زندگیشون بود و بر خلاف این فیلم، آدم خوار بودند و به چند گروه دوستانه حمله کردن ولی اینجا دامنه گسترده تر شده بود و موضوع درباره حیات و امیدِ یک خانواده بود و از این جهت شاید ملایم تر ولی در عین حال عمیق تر بود!

چند تا نکته جالب اینکه:

گویا موسیقی فیلم به عهده گروهی بوده که موسیقی ارباب حلقه ها رو ساختن.

بازیگری که نقش دختر ناشنوا رو داره تو دنیای واقعی هم یک فرد ناشنواست.

زوج دوست داشتنی فیلم ، تو دنیای واقعی هم یک زوج هستند و کارگردان فیلم هم، همین بازیگر مرده و این فیلم، اولین فیلم ترسناکشه.

 بازیگر پسر کوچولو همونیه که تو فیلم شگفتی، دوستِ شخصیت اصلی بود و دوستش دارم.

و گویا به واسطه پایان بازی که داره و ویژگی اکثر فیلم های ترسناکه و من ازش بدم میاد :دی، قراره دنباله اش هم 2020 اکران بشه!

 

* the descent: part 2 

۹۸/۰۶/۱۱
مهناز

نظرات  (۶)

فیلم ترسناک با بچه های خوابگاه میچسبه:)))

پاسخ:
وووووواااااااااااااااو... 
هم می تونه ترسناک باشه هم نه؛ دیدن جمعی فیلم ترسناک عموما اگه با مزه پرونی و شوخی باشه تمام حسشو می پرونه! 

خیلیم ترسناک نبودا!

من فقط اونجاش که پاش نزدیک بود بره تو میخه خیلی ترسیدم😄

و اون همه درد و ترسی که باهم کشید برام ناراحت کننده بود.

مثلا ما تو کلاس زبان برای فیلم به زبان دیگر دیدن اینو دیدیم که چقدم پر دیالوگ داشت و زبانمون رو قوی کرد! :/

ولی این نکته ها جالب بود اخر اضافه کرده بودی :)

پ.ن: بابا دمت گرم برای فیلم و سریال و انیمیشنو کتابا معرفی مینویسی! برای من خیلی حسش نیست 😁

 

پاسخ:
 آره باهات موافقم. به نظر منم خیلی ترسناک نبود ولی جنس ترسش به نظرم متفاوته و این باعث می شه که حس ترس تو طول فیلم باهات باشه!
من کلا رومو برگردوندم. خیلی دردناک بود! فکر کن همچین اتفاقی بیفته و تو نباید صدات دربیاد!
یا خدا... عجب انتخابی کردن برا تقویت زبانتون :دی به زور ده تا جمله کامل داشت! 
:))
+ من قبلا اون جمله هایی که دوست داشتمو تو یه دفتر می نوشتم به اضافه اسم کتابا و ... ولی الان دیگه هیچ دفتری ندارم چون واقعا حوصله ام نمی کشه بنویسم. همه رو اینجا می نویسم تا علاوه بر اینکه برا خودم می مونه شاید به درد کسی هم تو انتخاب بخوره. الان دیگه راحتم. به غیر از یه دفترچه کوچیک هیچی ندارم.
امیدوارم که حوصلتون سر نره با این معرفی ها :))) 

وااای که چقدر دلم میخواد فیلم ببینم یه سه تایی رو دان کردم ولی هنو ندیدم🙈 اینم دان میکنم

پاسخ:
ان شاالله که فرصت دیدنشون پیش بیاد.
خیلی وقته نمی نویسیا. حواسمون هست و دلمون تنگته...

 اینکه یه فیلم بتونن بدون دیالوگ بسازن باید خیلی جالب باشه‌. اگه اون دختر ناشنوا نبود فک کنم جالب‌تر هم میشد. هرچند من ژانر ترسناک نمیتونم ببینم. 

پاسخ:
اوهوم اگه نبود جالب تر می شد ولی آدم حس می کنه تا حدی به خاطر همون ناشنوایی و آشنایی خانواده با زبان اشاره، تونستن زنده بمونن.
می دونم ؛)

آخ. دلم خواست...

پاسخ:
ببین ببین...

عده امون زیاد نیس،

برا همین خوش میگذره ـ

اگ خارج از بچه های مزه پرون باشی اره!

اما وقتی همه باهم مسخره بازی دربیاری فک میکنم کیف میده

پاسخ:
بلی بلی :)
پس نهایت لذت رو ببرید ازش...
اگه دیدینش بیا نظراتتونو به منم بگو لطفا؛خوشحال می شم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">