شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۴۸ ب.ظ

سرگذشت ندیمه/ مارگارت ات وود/ سهیل سمی

داستان از زبان یک ندیمه روایت می شه! اما برای این که بدونید ندیمه ها کی بودن و چه وظایفی داشتند و اصلا تو چه جامعه خفقان آوری زندگی می کردند، باید کتاب رو بخونید!(بلی :دی) فقط لازمه این نکته رو بگم که این جامعه رو ذهن خلاق نویسنده ایجاد کرده و باید بگم که شما با یک کتاب علمی- تخیلی رو به رو هستید. نمی شه گفت علمی ولی تخیلیه! یه قسمتی از کتاب، منو یاد "فارنهایت 451" میندازه! اونم یه کتاب علمی - تخیلی بود و بعد از "هرگز ترکم مکن" این دومین کتابی تو این ژانره که به شکل اتفاقی به فاصله چند روز از اولی، خوندمش! این همزمانی خیلی جالب بود.

یادمه این کتابو یه بار دیگه هم از کتابخونه گرفته بودم و چندین هفته دستم بود اما یه صفحه شو هم نخوندم. احتمالا این روزها زمان مناسب تری برای خوندنش بوده. شاید خیلی از شما کتابشو خوندید و خیلی هم به احتمال بیشتر سریالش رو دیدید؛ اون جور که متوجه شدم سریالش خیلی شاخ و برگ داره و خیلی بیشتر از خودِ کتاب هم جلو رفته! و شاید خودم هیچ وقت نخوام که ببینمش ولی پیشنهاد می کنم اگه به این ژانر علاقمندید، کتابشو بخونید.

جمله هایی از متن کتاب:

+ ما از نبود عشق است که می میریم.

+ به مرواریدها فکر می کنم. مرواریدها تف های سفت شده ی صدف ها هستند.

+ هیچ مادری دقیقا با تصور فرزندش از مادر آرمانی تطابق ندارد و به گمان من عکس این حالت نیز صادق است.

         

۹۸/۰۶/۰۴
مهناز

نظرات  (۴)

من الان چون چالش صد کتاب در سال دارم، فقط دارم دنبال کتابای زیر 200 صفحه ترجیحاٌ میگردم که خوب باشن و بخونم D: از شانسم ولی همه ی کتابایی که برداشتم طولانی ان.

 

این از همون ژانریه که من دوس دارم *_*

پاسخ:
ووااااااااووو...چه چالش جالبی :) کتابای آناگاوالدا رو بخون کوتاهند. از اشمیت بخون اونم خیلی از کتاباش کوتاهه. بیگانه و پیرمرد و دریا رو بخون. پل های مدیسون کانتی، شب های روشن، چهل نامه کوتاه به همسرم، دوست بازیافته، باغ مخفی و منگی کتاب های خوبیند و در عین حال کوتاه.

دقیقا. تو این ژانر به غیر این و هرگز ترکم مکن، فارنهایت 451 رو هم بخون. فکر می کنم هر سه برات جالب باشه!

حسنا پایین هم یه پست هست، اگه خواستی بخونی. چون گاه ی می گی از دستت میره! جهت اطلاع گفتم :)))

من این کتابو پی دی اف اشو خوندم

خیلی درد جامعه سینمو سنگین میکرد !

سریالش هم همینطور.

 

خیلی برام جالب بود

وقتی یسری نظراتو میخوندم با ایران مقایسه کرده بودن ...

و خلاصه جون میده برا نقدای خفن:))

 

 

پاسخ:
من اون نسخه اولی رو خوندم که تو سال 45 چاپ شده بود :)
بی نهایت غم انگیز و دردناک بود.
پس سریالش رو هم دیدی؟! به خوبی کتاب بود؟

اوهوم. دقیقا.
منم اتفاقا چند تایی نقد خوندم که چنین مقایسه هایی توش بود. گویا تو نسخه اصلی کتاب هم یه جا از ایران اسم برده شده! حالا من خودم ندیدم ولی یه چند جایی خوندم!

مرسی گفتی *__* آره دیگه یاد گرفتم ستاره دار که میشی میام تو صفحه اصلیت

پاسخ:
:)))))))

راستش من کتابشو ب سختی خوندم

پی دی اف بودنش سختم کرد!

 

سریالش؟

اووممم اره خوب بود

بازی نقش اصلی خیلی خوب بود هرچند درکش نمیکردم!

دیالوگاشم یادمه یجاهایی برام جذاب بود

ولی پیشنهاد نمیکنم دیدنشو

 

پاسخ:
درک می کنم.

مرسی که راجع بهش گفتی. خودمم به خاطر موضوعی که داره، احساس می کنم سختمه بخوام ببینمش! کتاب یه چیزه فیلم یه چیز! ولی خب با این نظر دیگه اصلا دلم نخواست ببینمش. فقط چند تا عکس دیدم که با تصوراتم خیلی فرق داشت!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">