شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۲۸ ب.ظ

Still Alice/ 2014

           

زمانی که کتاب "هنوز آلیس" رو شروع نکرده بودم، فکر می کردم آلزایمر یعنی فراموشی... فراموشی خاطرات و آدم های اطرافت. بعد از خوندنش بود که فهمیدم علاوه بر اون فراموشی ساده، مغز خیلی از عملکردهای خودش رو هم به مرور فراموش می کنه! و متوجه شدم  آلزایمر فقط یک بیماری ساده نیست.

کتاب فوق العاده ایه اگه تا حالا نخوندینش حتما بخونید و ترجیحا با ترجمه حمید یزدان پناه نباشه! هنوز هم معتقدم بدترین ترجمه ای که تا به حال باهاش روبرو بودم ترجمه همین کتاب بوده!

و اما فیلمش باید بگم اشکمو درآورد لعنتی! خیلی خیلی خوب بود! بازی جولیان مورِ جذاب، معرکه بود. جایزه اسکار رو هم به خاطر این فیلم برده! خلاصه اش کنم: حتما هم کتابش رو بخونید و هم فیلمش رو ببینید.

 

۹۸/۰۵/۱۹
مهناز

نظرات  (۹)

۱۹ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۴۹ صبورا کرمی🦄

چشم😊

پاسخ:
:))
چشمتان بی بلا.

آخرین باری که در مورد آلزایمر فیلم دیدم ساعتها گریه کردم. پیرمرد توی فیلم همه چیز رو فراموش کرده بود و این فراموش کردن به نظرم خیلی دردناکه.اینکه ثنره یک عمر زندگیت ،تمام خاطراتت همه از بین برن و بدتر از اون بچه هایی کا حالا گیجن و نمیدونن باید چه رفتاری داشته باشن؟ هم عصبانین هم دلشون میسوزه و هم تحمل این مصیبت از توانشون خارجه.

آلزایمر خیلی دردناکه

پاسخ:
اوهوم. خیلی خیلی دردناکه! به خصوص اگه زودرس هم باشه!

تو برنامه هام هست ازون ویدئو ها که درست کرد برای خودش درست کنم که کارم به اونجا نرسه :) 

پاسخ:
ای بابا خدا نکنه!
خدا نکنه که برای کسی همچین اتفاقی بیفته که به فکر درست کردن همچون ویدئویی هم باشه!

این فیلمه رو فک کنم تلویزیون هم داده بود، اعصابم نکشید ببینمش :(

پاسخ:
منم کلا فیلم و سریالایی که راجع به بیماری و اینا باشه سعی می کنم نبینم ولی چون اینو کتابشو خونده بودم دیدم و اقتباس خوبی بود.

ارین گرفتم از کل این پستت. ان شاءالله هم فیلمو میبینم هم کتابو میخونم. (اول کتاب احتمالا :)) )

عکس پستش رو چرا عوض کردی آیا؟

پاسخ:
فیلمو حتی اگه نتونی ببینی هم کتابشو حتما بخون.
حس می کردم حس خوبی نداره! ولی چه حواست هستا :)

کتاب غروب دار از سمیه مکیان رو هم بخونین. ما نویسندۀ زن خوب کم داریم. سمیه مکیان به نظرم می‌تونه یکی از خوب‌ها باشه. رمان غروب دار هم موضوع اصلیش سندروم غروب آفتابه. خلاصه که اگر دوست داشتین بخونینش.

پاسخ:
سندروم غروب آفتاب! چه اسم عجیبی داره. اولین باره که این اسم به گوشم می خوره.
اگه پیداش کنم حتما می خونمش. 
مرسی از معرفی .

ترجمه شهین احمدی چطوره به نظرت؟

پاسخ:
راستش نمی دونم. 
الان ولی یه سرچی کردم و چند جمله ازش رو خوندم. به نظر که بد نمیاد! حداقل از اون ترجمه ای که من گفتم بهتره.
اگه کتابخونه همینو داره که دیگه همینو بگیر بخون.
گویا به غیر از این دو تا، دو ترجمه دیگه هم داره.

راستی مهناز! جین ایر ترجمه ابراهیمی حران نداشتن، ترجمه خوبِ دیگه ای نمیشناسی؟

پاسخ:
نه متاسفانه. نمی دونم کدومش ممکنه خوب باشه ولی کتابو اگه با ترجمه دیگه ای پیدا کردی حتما دقت کن که خلاصه نباشه و متن کامل باشه یه چند جمله ای هم ازش بخون اگه به دلت نشست که همونو بردار :)

فیلم قشنگی بود ولی نه اونقدر که تعریف کردین :/ مخصوصا این صحنه آخر. قشنگ معلومه ایده اش خیلی هنرمندانست کار بیشتری هم از بازیگرا بر نمیومد ولی خیلی بد کارگردانی شد.

پاسخ:
 به هر حال سلیقه ها متفاوته :) من دوستش داشتم چون تقریبا خیلی به کتابی که ازش اقتباس شده، نزدیک بود؛ بازی شخصیت اول عالی بود و فیلم تونسته بود اون چیزی رو که می خواست، بگه و تاثیرگذار بود. در مورد کارگردانیش هم خیلی چیزی بلد نیستم که بخوام بگم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">