شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
يكشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰۷:۴۵ ب.ظ

بازی بزرگان/ 1369

                       

کارگردان: کامبوزیا پرتوی

اوایل جنگه؛ عراقیا حمله می کنند و یکی از شهرک های ایرانی مرزنشین رو اشغال می کنن. بسیاری می تونن از شهر خارج بشن و بسیاری هم کشته می شن. حالا علاوه بر تعداد اندکی که دارن دفاع می کنن یه دختر 8،9 ساله هم تو شهر باقی مونده و همینطور که در شهر سرگردونه، یه بچه شیرخواره رو پیدا می کنه و ...

یک روایت متفاوت از شروع جنگ تحمیلی. بسیار بسیار فیلم جذابیه و روایت جذابی هم داره. نکته دیگه اینکه بازیگرای کوچولوش خیلی خوبن و لهجشون هم خیلی دلنشینه.

بیاید جنگ رو از زاویه این روایت هم نگاه بکنید. هووم؟! فیلم خیلی خوبیه ها! از من گفتن. اسم خیلی خوبی هم براش انتخاب شده! به نظرم واقعا زیرکانه است.

هر چند یه اشکالاتی تو فیلمنامه اش هست مثلا سکانس آغازین که حذف هم بشه اتفاق خاصی نمیفته؛ اصلا معلوم نیست که برای چی فیلم با این سکانس شروع می شه! فقط نکته جالب توجه این سکانس اینه که با دف و ساز و آواز یه تابوت رو می برن قبرستون! و یا سکانس تقریبا پایانی و اینکه صداهای بلندشونو هیشکی نمی شنوه جز خودشون :دی

۹۸/۰۵/۱۳
مهناز

نظرات  (۱۲)

سلام :)فیلم تامل برانگیزیه...من عاشق جوگیری دختر پسره شدم!...که خودشونو مامان بابای بچه هه میدونن..از این لحاظ مزخرف بود به نظرم:[
پاسخ:
این کامنت کاملا اسپویله. مواظب باشید موقع خوندنش. از ما گفتن!
سلام. بلی تامل برانگیزه. منم عاشقشونم :) ولی به نظر من مزخرف نبود. آدم می تونه تصورش رو بکنه که همچین اتفاقی بیفته :)
خب واسه من قابل قبول نبود یه بچه کوچیک یه همچین حسی داشته باشه به یه بچه کوچیکتر از خودش...اینجاشو دوست نداشتم.

پاسخ:
دوباره کامنت حاوی اسپویل
من چون خیلی شیطونی ها از بچه ها دیدم تعجب نکردم. به نظرم طبیعی بود چون حس می کردن بچه رو پیدا کردن و مال خودشونه پس خودشونو مادر پدرش فرض می کردن. بعد هم بچه های اون دوران یه کوچولو فرق می کردن.
سخت نگیر ؛)
اسم بچه رو میزاره اسماعیل؟ 
مهناززززززززززززززززززز من یه عمره دنبال این فیلمممممم...
خیلی خیلی خیلی کوچیک بودم وقتی دیدمش .فقط یه دختر روستایی و اسماعیل یادم بود ....
اگه همون باشه که همین الان میرم میبینمش😍😍
پاسخ:
اوهوم :)
به احتمال 99 درصد همونه :)))
کیف کنی باهاش ^_^

من باز زدم تو خط کره‌ای :))))))) 
ول نمیکنه
پاسخ:
آخ آخ آخ آخ...
کره ای ها معتاد می کنن آدمو!
من فعلا به خودم قول دادم تا درایو فیلما رو کامل ندیدم، هیچ سریال کره ای نمی بینم.
لپ تابت درست شد؟
اینم میذارم تو لیست :))
پاسخ:
لذت ببری ازش :)
:) قانع شدم
پاسخ:
:)))
مهناز رفتم دیدمش. خودش بود قلبم به درد اومد...
سالها قبل که دیده بودمش انقدر برام دردناک نبود
پاسخ:
فکر نمی کردم دردناک باشه! من همچین حسی ازش نگرفتم. در عین تلخی، انگار اون کوچولوها و تمام حرکات و تلاششون فضا رو تلطیف کرده بود.
در هر صورت ببخش که با معرفی من این حس سراغت اومد.
نه  با گوشی  میبینم
پاسخ:
امیدوارم زودتر درست شه.
هه ریونگ می بینی یا یه سریال دیگه؟

الان just between lovers رو میبینم، هه ریونگ منتظرم کامل بیاد بعد ببینم

پاسخ:
پس اینطور :)
حالا خوبه سریالش؟

آخه عزیزم این چه حرفیه من یه عمره دنبال این فیلم میگردم😊 

ممنونم بابت معرفیت

پاسخ:
:))
قربونت.

آره دوسش داشتم. ولی من یکم روحیاتم ضعیفه یه خورده توش زخمی میشن خونی میشن من تحمل ندارم اینجاهاشو. به جز این خوب بوده. و یکم متفاوت. 

پاسخ:
:)
پس با این حساب بزن بکش هم داره توش!

نه اصلا بزن بکش نداره. اسپویل کنم الان؟ D: خون دماغ داره

پاسخ:
:)) پس دیگه خیلی حساسی! :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">