شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴ ب.ظ

کیسه برنج/ 1375

کیسه برنج حتی از چکمه هم می تواند جذاب تر باشد با سکانس هایی واقعا به یاد ماندنی. دارم جلوی خودم را می گیرم که عکس جالب توجهی به این پست سنجاق نکنم که حکم اسپویل را داشته باشد ؛)  انقدر که این فسقلی های بامزه به جای نقش بازی کردن، توی فیلم زندگی می کنند، آدم لذت می برد.

داستان فیلم هم از این قرار است که پیرزنی به نام معصومه خانم در حالی که نای چندانی هم برای راه رفتن ندارد، تصمیم می گیرد خودش برای تهیه برنج کوپنی راهی شود و در راه دخترکوچولوی همسایه (جیران) با اجازه مادرش با او همراه می شود... 

بسیار فیلم خوبیه. دیروز انقدر سر این شیطونی بچه ها خندیدیم که اشک و لبخند قاطی کردیم. فیلمی که بعد از گذشت بیست و اندی سال هنوز هم تر و تازه است. روایت قصه انقدر خوبه که شیفته اش می شید.

همه این ها را گفتم برای اینکه از دستش ندهید. به شدت پیشنهاد می شود.

+ کارگردان این فیلم هم محمدعلی طالبیه و فیلمنامه این فیلم رو هم با هوشنگ مرادی کرمانی نوشتن. چقدر خوش فکر بودن هر دو. اونجوری که من متوجه شدم تو اون دوره محمد علی طالبی با آقای هوشنگ مرادی کرمانی برای تبدیل تعدادی از قصه هاشون به فیلم همکاری می کردن. کاش ادامه می یافت :(

+ ممنون از کسی که تو وبلاگ آرنور اسم این دو فیلم رو برد.

۹۸/۰۵/۱۱
مهناز

نظرات  (۵)

اینو یادم نیست😑
پاسخ:
شاید ندیدی!
خیلی قشنگه.
آخ جون. ببینمش.
پاسخ:
می تونم حدس بزنم که ازش خوشت میاد :)
واقعا چرا دیگه ازین فیمای گرم و خوب نداریم؟ 
پاسخ:
گرم و خوب و صمیمی.
آی گفتی... اینو جدی باید از فیلمنامه نویسا و کارگردان ها پرسید.
۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۱۶ کلمنتاین ‌‌

من نبودم؟ :))

پاسخ:
نمی دونم! فقط اسم فیلما یادم مونده بود ؛)
اگه شما بودین که خیلی خیلی مچکر بابت معرفیشون :)))
جدی فکر نمی کردم کسی که معرفیشون کرده این پستو ببینه و کامنتم بذاره! :) 

۲۷ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۰۷ کلمنتاین ‌‌

آره خودم بودم :)) خواهش میکنم.

برای منم خیلی اتفاق بامزه ای بود. داشتم نگا میکردم میگفتم چه فیلمای خوبی معرفی کرده بعد یهو اون جمله رو دیدم :))

پاسخ:
:)))))))
بازمعرفیِ معرفی های خودتون بود :) دنیا جای کوچیکیه بیان کوچیکتر ؛)
بازم مرسی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">