شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۶ ب.ظ

چکمه/ 1371

                  

به یاد ایام قدیم چکمه را دانلود کردیم و به تماشایش نشستیم. فکر نمی کردم که این فیلم یک اثر اقتباسی از داستانی از هوشنگ مرادی کرمانی باشد!

خیلی از سکانس ها و حتی آخر داستان یادم نبود اما می دانستم در بچگی تماشایش کرده ایم و می دانم احتمالا خیلی از دهه شصتی ها و  هفتادی ها دیدنش ولی اگر جزو آن کسانی هستید که هنوز ندیدیدش، حتما در اولین فرصت بشینید پای این فیلم زیبا.

+ داستانش هم درباره دختربچه ایه که با مادرش زندگی می کنه و مادر تو یه تولیدی کار می کنه و گاهی مجبوره بچه رو هم همراه خودش ببره. یه روز برای سمانه یه چکمه می خره و سمانه با اصرار، همون لحظه چکمه رو پاش می کنه اما تو راه برگشت به خونه یه لنگه چکمه میفته داخل اتوبوس و جا می مونه...

+ کارگردانش محمدعلی طالبیه و یه نکته ای که تو فیلم های این دوره هست بازی بسیار دلپذیر و در عین حال باورپذیر بچه های اون دوره است؛ چیزی که الان خیلی کم دیده می شه.

+ خیلی لذت بخش بود. چند تا معرفی این طوری دارم :))

۹۸/۰۵/۱۰
مهناز

نظرات  (۷)

حتما در اولین فرصت سعی می کنم ببینم 
پاسخ:
امیدوارم لذت ببری :)
به به :)
پاسخ:
:))
هممم، یادم نمیاد دیده باشمش. ممنون بابت معرفیش :) 
پاسخ:
خواهش می کنم :) امیدوارم خوشت بیاد.
اول فک کردم ندیدم داستانشو که گفتی فهمیدم دیدمش‌. ولی بازم دلم میخواد ببینم. مرسی از معرفی‌هات *__* ازینجور فیلم نوستالژیا بازم معرفی کن
پاسخ:
قابل چشم هایتان را ندارد *_^
احتمالا چند دقیقه بعد یه معرفی همین مدلی دیگه هم میذارم :)
خیلی از داستان‌ها و کتاب‌های مرادی کرمانی راهشون رو به صنعت سینما هم باز کردن. چکمه، مهمان مامان، مربای شیرین، قصه‌های مجید. این چندتا رو دیدم من. خیلی هم خوبن. :)
پاسخ:
چقدر کتابهاش قابلیت خوبی برای تبدیل شدن به فیلم داشتن. من فقط از قصه های مجید خبر داشتم. اونم بچگی دیدم. الان مجید و بی بیش یادمه ولی ماجراهایی که براش اتفاق میفتاد نه!
مهمان مامانو دیدم. اونم خیلی خوبه ولی نمی دونستم اقتباسیه!
پس مربای شیرین رو هم می بینم. مرسی بابت معرفی :)

ممنونم ؛ )
پاسخ:
:)
اون چکمه قرمز
پاسخ:
اوهوم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">