شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۲ ق.ظ

سوال!

 کفش مجلسی ای که حدودا یکسال پیش خریدم و یکبار هم ازش استفاده کردم و سرراست رفته بود تو کارتونش الان داغون شده! رنگش کرمی، شیریه و تا حدی به سفید می زنه و جنسش هم از یه نوع پارچه است که دقیقا نمی دونم چه نوعه. حالا مشکلش چیه اینکه روش دونه های سیاه و بیشتر مایل به طوسی ظاهر شده ( شاید شبیه دونه های کپک روی نون!) و از یه طرف هم بعضی قسمتاش که بیشتر سمت پاشنشه خطوط قهوه ای پررنگی ظاهر شده که حدس می زنم پاشنه اش میخ ها و برش های آهنیی داشته که زنگ زده!

چند باری با چند شوینده شستمش و حتی از خمیردندون و جوش شیرین هم استفاده کردم ولی انگار نه انگار! هیچ تغییری نکرد. اگه تمیز نشه دیگه با این شکل قابل استفاده نیست و تنها فکری که به ذهنم می رسه رنگ کردنش با رنگ مشکیه که باز اونم نمی دونم باید چیکار بکنم. البته این آخرین راه حله چون بیشتر دوست دارم به همون رنگ اولش بدون لک برگرده.

راه حلی به فکرتون می رسه؟! تجربه ای داشتید؟

۹۸/۰۴/۳۱
مهناز

نظرات  (۱۳)

۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۱:۵۶ آرزوهای نجیب (:
کاش ازش یه عکس می‌ذاشتی. اینطوری بهتر می‌تونیم نظر بدیم.
پاسخ:
الان گذاشتم.
یه روز بذار تو آب و صابون بمونه. 
پاسخ:
باشه. امتحانش می کنم. چه نوع صابونی؟! از اون سفیدایی که مخصوص لباسه؟!
۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۳:۳۱ صبورا کرمی🦄
۱. با گوش پاک کن لکه ها رو وایتکس بزن ببین چی میشه

۲.رنگ اکریلیک مخصوص پارچه س

۳.میتونی اکلیلی اش کنی یا سنگ تزئینی بزنی

۴.میتونی روش پارچه گیپور بزنی

پاسخ:
 اوضاع خیلی خرابتر از اونه که با گوش پاک کن این کارو بکنم :/ تازه این عکس از جائیه که کمترین لکه رو داره :(
گیپور و سنگ اگه بخوام بزنم باید روی کل کفش رو بپوشونم. باز رنگ اکریلیک خوب و راحت تر باشه به نظرم. 
خیلی خیلی ممنون بابت راهنمایی صبورای عزیزم.
۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۴:۴۸ پرتو کیانی
عبابا...
اگه هر کاری کردی نرفت جاهایی که لک دار شده نگین بچسبون...
شاید اینطوری بهتر شه...:(
پاسخ:
تقریبا تمام قسمت های کفش لک شده!
:((
۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۲ پرتو کیانی
میتونی هم از رنگ شیری ش صرف نظر کنی و با وایتکس بشوری ش...اینجوری سفید میشه ولی به احتمال زیاد تمیز میشه...
پاسخ:
موضوع اینه که دلم می خواد همین رنگی بمونه. فعلا این روش هایی که گفتیو امتحان می کنم تا ببینم چی می شه.
مچکر
۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۴ پرتو کیانی
باز هم میتونی از رنگ شیری ش صرف نظر کنی و با الکل یا استون پاک کنی ش...
پاسخ:
اینا به عنوان آخرین راه حل یادم می مونه.
خیلی خیلی مرسی بابت این همه لطفت.
۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۴:۵۵ پرتو کیانی
آبلیمو و سرکه هم میتونی بزنی بهش...
پاسخ:
همین روزا امتحان می کنم.
۳۱ تیر ۹۸ ، ۱۵:۰۲ پرتو کیانی
مهناز از یکی پرسیدم گفت که کپک زده...باید با "پودر" صابون فیروز بشوری ش و بذاری تو آفتاب"مستقیم"خشک شه...
پاسخ:
خیلی خیلی مرسی عزیز دلم. تو زحمت افتادی. رفتم بیرون می خرم حتما. 
فدایی داری پرتو جانم :)
ان شاالله که همیشه لبخند باشه رو لبات.
۳۱ تیر ۹۸ ، ۲۲:۴۸ آرزوهای نجیب (:
به‌نظرم بیا روش طرح و نقاشی بکش. 

با رنگ آکریلیک می‌شه. 
حیفه مشکی بشه.
پاسخ:
تقریبا تمام کفش لک شده و این قسمتش تقریبا تنها نقطه‌ی تا حدِ بسیار زیادی سالمه! و برای همین نمی‌شه روش خیلی طرح خاصی رو پیاده کرد ولی اگه چاره‌ای نمونه از رنگ اکریلیک استفاده می‌کنم. مچکرم بابت پیشنهاد
من خودمم امتحان نکردم ولی از کسی شنیده بودم. اره همون صابونای رختشویی
پاسخ:
باشه. دست گلت درد نکنه. به امتحانش می ارزه ؛)
چه بدـ
متاسفانه اطلاعاتی ندارم
کاش از یه کفش فروش یا تعمیرکننده کفش
یا حتا خشک شویی میپرسیدی

راه هایی ک امتحان کردی نتیجه داد؟
پاسخ:
اوهوم.
اشکالی نداره.
اتفاقا گلی هم اون پیشنهاد اولو داده؛ یه جورایی سختمه! اگه نتیجه نداد، شاید بپرسم. مرسی.

اگه اتفاق خاصی افتاد، ازش می نویسم.
خب نظرات رو نخوندم و‌ نمی‌دونم مشکل حل شد یا نه، اما می‌دونم که این مفش‌دوزی‌ها و کفاش‌ها می‌تونن این مسائل رو حل کنن. نهایتا درست هم نشد و خواستی غمگنانه ببریش برای رنگ، همونا رنگ می‌کنن.
پاسخ:
دوستان لطف کردن و کلی راه پیشنهاد دادن امیدوارم رفع شه اگه نه که این کارو می کنم. مرسی که گفتی. نمی دونستم کفش دوزی ها این کار و هم می کنن.
اوه اوه امیدوارم تا الان درس شده باشه... به نظر میاد کپکه🤔
پاسخ:
نه متاسفانه :( چند تا از روش هایی که دوستان گفتنو امتحان کردم ولی جواب نداد :((

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">