شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۰۲:۲۷ ب.ظ

چلّه

چند روزی می شه که فکرم مشغوله! یعنی دقیقا از روزی که راجع به عادت ها نوشتم. علت اشتغال فکرم هم این بود که دلم می خواست این بار  سعی کنم یکی از عادت های بدِ اخلاقیم رو ترک بکنم. بعد همون موقع یادم افتاد که یه جایی خوندم برای تبدیل یک چیزی به عادت و یا ترک یه عادت، پرداختن بهش کمتر از چهل روز چندان تاثیری نداره و بهترین موقع برای این که چهل روز یه کاری رو انجام بدی یا ترکش بکنی از دهم ذیقعده است. بعد که نگاه کردم دیدم نه از اول ذیقعده بوده و این زمان همون موقعیه که حضرت موسی چهل روز از قومش کناره گیری کرد و تو چله بود. خلاصه که اون روز گذشته اما متوجه شدم که کلا دهه اول این ماه بهترین موقع است برای چله. ان شاالله می خوام از هشتم،نهم و یا دهم ذیقعده این کار رو شروع بکنم. اولی اینکه تو این چهل روز، رو اون اخلاق بد مد نظرم کار می کنم و سعی می کنم روش کنترل داشته باشم و دومی خوندن قرآنه. دوست دارم روزی شده حتی یک آیه، قرآن بخونم.

امیدوارم که از پسش بربیام.

+ اگه شمام تصمیم به ترک یه عادت یا به وجود آوردن یه عادت مصممید. الان موقع مناسبیه :)

+ برام دعا کنید. برای هم دعا کنیم. 

+ از اون پستایی بودم که هی نوشتم، پاک کردم و نهایت سعیم رو کردم که کوتاه باشه.

 

۹۸/۰۴/۱۷
مهناز

نظرات  (۹)

من شده سه ماه یه عادتو گذاشتم کنار باز شیطون رفته تو جلدم :(
البته برای تضعیف روحیه نگفتم تو ادامه بده D:
پاسخ:
می فهمم. برا منم خیلی پیش اومده  ؛)
حالا ان شاالله که وسط راه کم نیارم.
۱۷ تیر ۹۸ ، ۱۶:۳۱ روناک رخساری
عادت کنیم هر روز یه فیلم هندی ببینیم :))
پاسخ:
:)
فعلا فیلم هندیای من تموم شده!
تو میتونی ! ادامه بده ! اگه دوس داشتی ما رو هم در جریان پیشرفتت بذار
پاسخ:
امیدوارم. 
باشه :)
عه چه موقع خوبی گفتی :) پس منم استارتشو تو همین چند روز بزنم.
پاسخ:
موفق باشی :)
۱۷ تیر ۹۸ ، ۱۹:۰۹ پرتو کیانی
خدا کنه که بتونی نتیجه ای که می خوای رو از این چله بگیری^...^

+ان شاءالله که انجامش بدیم هممون:)
+تو کوتاه کردن متنت موفق بودی:)
پاسخ:
توکل بر خدا.
+ الهی آمین.
+ مچکر :)
۱۷ تیر ۹۸ ، ۲۰:۰۳ عاشق بارون ...
موفق باشی! :)
پاسخ:
مچکرم دوست من :)
چرا سعی برای کوتاه بودنش؟

+واسه من بعضی وقتا شده که کار خاصی رو 40 روز حواسم بهش بوده. بعد چهل روز باز همون آش و همون کاسه :/
البته که بعد 40 باز استمرار میخواد. تا 40 فقط کمی روح قوی میشه . مخصوصا اگه اون کار خیلی ریشه داشته باشه تو روح آدم و مثلا چند سال مبتلا بهش بوده باشه بهش، خب چهل روز براش کمه

پاسخ:
خودمم دیگه خسته می شم پست طولانی می نویسم. اولش می گم دو سطر می نویسم بعد یهو می بینی انقدر طولش دادم که کل صفحه پر شده!
+ منم این اتفاق برام افتاده؛ می فهمم چی می گی ولی حداقلش آدم متوجه می شه که می تونه یا حداقل یه تغییرات کوچیک ولی محسوسی می کنه و بعدش ممکنه برنامه جدی تری بریزه.
این قوی شدن روح رو خوب گفتی ؛)

اما میدونی؟ حتی اگه بعد 40 روز باز بشه همون آش و همون کاسه، نهایتش اینه که 40 روز، از اون آش نخورده بودی. و چهل روز پاکی (!) رو تجربه کردی :)
پاسخ:
آفرین دقیقا و اون حس خوب ممکنه باعث استمراری بشه که ازش گفتی.
منم تو چله ام از قضا😂😁
خب اگ بتونم صب زود بیدار شدنو عادت کنمـ و صبونه خوردن
بنظرم ادم موفقیم😁
پاسخ:
موفق باشی پس :)
باید ببینی صبحونه با چی می چسبه و چی جذابترش می کنه اون موقع بیشتر جواب میده. من تازگیا متوجه شدم صبحونه رو با چیزای تا حدی شیرین دوست دارم. بخصوص با مربای آلبالو کیف می ده و  اینکه تو هیچ وعده ای، موقع خوردن چندان لذتی نمی برم اگه آهنگ هم پخش بشه ولی دوست دارم موقع خوردن صبحونه آهنگ گوش کنم و این باعث می شه بیشتر بخورم :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">