شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۸:۵۷ ب.ظ

دو انیمه ی بسیار زیبا

                   

In this corner of the world 2016: داستان در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می افته. دخترک قصه، سوزو توی هیروشیما متولد شده و از همون کودکی توی نقاشی استعداد زیادی داره. سالها بعد، اون ازدواج می کنه و از هیروشیما میره و این بار ما زندگی سوزو رو توی شهر و خانواده تازه اش نظاره می کنیم... 

انیمه روایت اتفاقاتیه که تو دوران این جنگ، مردم ژاپن باهاش روبرو شدن و داستان تا بمباران اتمی هیروشیما و اندکی بعد از اون روایت می شه. در این بین ما فرهنگ و زندگی ساده اون دوره رو هم می بینیم و گاهی اتفاقات رو از زاویه دیدِ سوزوی نقاش تماشا می کنیم. این انیمه جوایز زیادی برده و تو سال 2016 بعد از انیمه دوست داشتنیِ "اسم تو" جایگاه دومِ پر فروش ترین فیلم سال رو از آنِ خودش کرده. فضا سازی های انیمه ساده و در عین حال زیباست و با این که داستان، یک ملودرامِ تاثر انگیزه اما لحظات بسیاری هم هست که لبخند رو لبتون مینشونه؛ طنزش خوبه و گاهی اتفاقات،شوک وار، غافلگیرتون میکنه... حتما حتما ببینیدش و سعی کنید یه زیرنویس خوب پیدا بکنید. واقعا حیفه که نبینیدش.

Patema inverted 2013: در یک دوره زمانی به واسطه اتفاقاتی چند، نیروی جاذبه و از این دست مسائل، دچار یه نوساناتی می شه و برای تعدادی از آدمها این نیروی جاذبه برعکس عمل می کنه پس اونها مجبور می شن که برای زندگی به زیرِ زمین برن و حالا از این زاویه امکان داره که به آسمون سقوط کنند... مسئولان هر دو دنیا سعی می کنن که این دنیاهای متفاوت رو از مردمشون پنهان بکنند اما هر کدوم به یک روشی؛ یکیشون تا حد زیادی متعصبانه و با قوانینی سخت و اون یکی برعکس، با ملایمت. پاتما دختریه که با وجود اینکه به شدت از کنجکاوی هایی که می کنه، نهی می شه اما دلش می خواد کشف بکنه؛ یه روز به شکلی اتفاقی وارد دنیای روی زمین می شه و احتمالش هست که به آسمون سقوط بکنه اما یکی به کمکش میاد...

می بینید؟! این انیمه به شدت داستان خاص، متفاوت و بکری داره! داستانی که می تونه تفاسیر زیادی هم داشته باشه. من واقعا متعجب شدم وقتی نتونستم هیچ نقدِ حتی ساده ای به زبان فارسی راجع بهش پیدا بکنم در صورتی که راجع به انیمه های به شدت ساده تری نقد نوشته می شه یا حداقل معرفی می شن! شاید نقطه ضعف این انیمه همون توضیح ندادن دقیقش راجع به همون اتفاق مرکزی باشه! و تمام. پس بنا بر این چیزهایی که گفتم و لذتی که از تماشای این انیمه بردم، پیشنهاد می کنم که شما هم تماشاش بکنید و بذارید که ذهنتون رو قلقلک بده. جداً گاهی قاطی می کردم چی به چیه. جالب بود خیلی خیلی و دوست داشتنی. آهنگهای زیبای این انیمه؛ یکیش بی کلامه.

  دریافت

 

دریافت

                   

(اگه می خواید انیمه رو ببینید این پاراگراف رو نخونید.) به تعبیر من این انیمه می تونه داستانِ تفاوتِ دنیا، فرهنگ و اعتقادات یک اجتماع و تک تک آدم ها باشه؛ این تفاوت ها فقط زمانی به تفاهم و دوستی و ارتباط مشترک می رسن که آدم ها و اجتماعات بتونن همدیگر و درک بکنن، دست از قضاوت بکشن و با هم دوست باشن؛ این ارتباط می تونه باعث تکامل هر کدوم بشه و  به تعبیری می تونه نمودِ یک اتحاد باشه.             

+  انیمه هامم تموم شدن دیگه!

۹۸/۰۳/۲۸
مهناز

نظرات  (۵)

دومی به نظر خیلی جذاب میاد. ما رو هم انیمه‌بین کردی D: حالا اصلاً چرا منتظر بمونیم بقیه نقد بنویسن، خودمون مینویسیم ؛)
پاسخ:
هر دو به شدت جذابن حسنا. هر دو از اون انیمه های خوبن. حتما ببینشون. نگاه به تصویرسازی های ساده ی انیمه اولی نکن! منم حس می کردم خیلی ساده و شاید بچگانه است ولی بعد از دیدنش چقدر خوشحال بودم که به خاطر تصویرسازی قیدشو نزدم و اتفاقا یکی از ویژگی های پررنگ این انیمه تصویرسازی های سادشه.
اوهوم :) ولی من اونقدر مطالعه تخصصی ندارم و فیلم و انیمه رو به عنوان یه مخاطب عام می بینم!
۳۰ خرداد ۹۸ ، ۱۰:۳۴ روناک رخساری
مرسی عزیزم
پاسخ:
:)
اولی رو زدم دانلود شه .دومی رو نمیدونم شاید وقتی دیگر😊
پاسخ:
به به... امیدوارم لذت ببری ازش.
ان شاالله :))
دقیقا دو سه هفته پیش دوستم انیمه دوم رو بهم معرفی کرد و گف خیلی قشنگه و اینا...
خیال انگیز بودن انیمه ها واقعا جالبه
پاسخ:
اگه تونستی هر دو تاش رو ببین. انیمه دومی یه جور خاصیه تخیلش. آدم دهنش باز می مونه!
اوهوم. خیلی. کاش آدم می تونست بپره تو دنیای یه انیمه و توش زندگی بکنه البته حالا دنیای این دو تا انیمه نه آ.

اولی محشر

دومی رو دوست نداشتم چندان

ایده‌اش خیییییییییییییییلیییییییییییییییییییییی بهتر از اونچیزی بود که بهش پرداخته بود :/

پاسخ:
وای نگو! پاتما خیلیییی خوبه :( فقط باید یه بار دیگه هم ببینیش... بار اول خیلی همه چیز توی ذهن آدم درهم برهم می‌شه.هر چند به هر حال فیلم دیدن سلیقه‌ایه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">