شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳ ب.ظ

a silent voice/ 2016

   

این انیمه از روی یک مانگا* اقتباس شده. داستان تقریبا اینطوری شروع می شه که دختر ناشنوایی (نیشیما) وارد یه مدرسه می شه اما همکلاسی هاش با رهبری پسری به نام ایشیدا مدام آزارش می دن تا اینکه به خاطر همین آزار و اذیت ها نیشیما از اون مدرسه میره و همه تقصیرها میفته گردنِ ایشیدا و اینبار نوبت اونه که اذیت و طرد بشه... سال ها از اون اتفاق گذشته و ایشیدا الان پسریه افسرده، منزوی و تنها! اون این رو نتیجه همون کارهای بدِ خودش می دونه پس تصمیم می گیره که دوباره نیشیما رو پیدا کنه و ببینه و بعدتر سعی می کنه که چند تا از همکلاسی های دیگه رو هم دور هم جمع بکنه؛ اما زخم های کهنه سرباز می کنند!...

انیمه سعی داشت بگه همدیگرو باید همونطوری که هستیم بپذیریم و به هم عشق بورزیم و اینکه ارتباط یک امر دو طرفه است! و دوستی خیلی حال آدم رو بهتر می کنه. بعد از دیدنش چند تا نقد خوندم و متوجه شدم که بعضی از این نقدها اونقدر تو دنیای این انیمه غرق شدن که فقط به تعریف از نقاطِ مثبت این انیمه پرداختن. من تقریبا همه این چیزهایی که در تعریفش می گن رو قبول دارم اما یه چیزی این بین هست و اون اینکه با وجود تمام ویژگی های مثبت و پیام و مفهوم بسیار خوبی که داشت، خسته کننده بود! و دو ساعت، خیلی طولانی به نظرم رسید!  به نظرم هر اثری برای بیانِ مفهوم و پیامی که می خواد به مخاطبش بده، علاوه بر زیبایی های بصری و  محتوای خوب باید روند جذابی هم داشته باشه! این انیمه شروع جذابی داشت اما جذاب پیش نرفت! اوایلش هم به خاطرِ نبودِ توالی زمانی، برام گیج کننده بود.

این پسرک تپلو خیلی دوست داشتنی بود. یه جا با ایشیدا سرِ یه میز نشستن، ایشیدا می گه: دوست اصلا چی هستش؟!! چطور بگم؟! به کسی که نیازهایی رو که داری، برطرف کنه می گن دوست؟!

تپلو سیب زمینی رو می زنه تو سس و ادای سیگار کشیدنو در میاره و می گه: گوش کن یاشو؛ دستت رو بیار بالا - کف دست دوستش رو لمس می کنه و ازش می خواد که اونم همین کارو بکنه و بعد دستشو مخکم می گیره - و می گه : به این می گن رفاقت. می دونی ایشیدا تعریف دوستی تو کلمات و منطق نمی گنجه و نیازها می تونه بره به دَرَک.

من عاشق این سکانسم ^_^

* مانگا: داستان های مصورِ ژاپنی!

+ هِی می خوام کوتاه بنویسم، هِی نمی شه :/

۹۸/۰۳/۰۸
مهناز

نظرات  (۵)

من خیلی این انیمه رو دوست داشتم
اره دوساعت خیلی براش زیاد بود و کش دار شده بود
اما واقعا انیمه ی قشنگی بود

پاسخ:
:) 
برای من از اون انیمه هایی نیست که دلم بخواد یه روزی بازم ببینمش! ولی شاید برای یکبار دیدن خوب باشه!
من هیچ وقت انیمه ندیدم. جز همونایی که تلویزیون نشون داده. بعد تازگیام میخوندم که گفته بودن انیمه تاثیر بدی برای بچه‌ها داره، چون همه چیز توش خیلی اغراق شده‌ست، باعث میشه بچه‌ها نتونن احساساتشونو بیان کنن. البته که از سن و سال ماها گذشته این حرفا D: 

در مکتب ما این پست خیلیم کوتاهه :))))) اصلاً من وبلاگ میخونم به عشق متنای طولانی و باحوصله
پاسخ:
بلی از سن و سال ما گذشته! :) ولی نمیشه به صورت کلی هم گفت که انیمه تاثیر بدی روی بچه ها میذاره! چون به نظرم انیمه هم رتبه بندی داره! همونجوری که مانگاهاشون درجه بندی سنی داره و بعضی هاش برای سنین پایین اصلا مناسب نیست! در هر صورت ما هم بچگی انیمه دیدیم مثل جودی و فوتبالیستا و تاثیر بدی نذاشتن!
 درسته مثلا بعضی تصاویر توش اغراق شده است مثل چشم شخصیت ها یا مثلا گریه هاشون ولی چندین انیمه ای که من دیدم رفتارها توش اغراق آمیز نبوده! اتفاقا خیلی مفاهیم رو راحت تر از انیمیشن بیان می کنن و بیشتر به فیلم های سینمایی نزدیکن!
:))))))))) مچکرم که خوندی. من چون خودم بعضا بی خیال پستای طولانی می شم، سعی می کنم کوتاه بنویسم ولی مدت هاست که از دستم در رفته کوتاه نویسی! پرحرف شدم!
حالا جدای از این صحبت ها بشین یه چند تا انیمه خوب ببین شاید دوست داشتی *_^

پای منو به دنیای انیمه باز نکن فعلا :دی
پاسخ:
چقدررررررررررر خندیدم :))))) 
شانس بیاری انیمه خوب نبینم ولی خودم امیدوارم که ببینم ؛) یه ده تا دارم که امروزم یکیشو دیدم اونم معمولی و در حد متوسط بود :(
ولی بهترین کار اینه که پستای معرفی انیمه رو نادیده بگیری :دی
نادیده که نمی‌گیرم، نه :))
این ده تا که میگی مثل این یکی سینمایی‌ان؟
پاسخ:
:)))
آره سینمائین. فعلا نرفتم سمت انیمه های سریالی ؛)
اتفاقا طولانی نوشتن عالیه ... مخصوصا که تو حرف داری برای گفتن...
با این تعریفات از این انیمه احتمالا نمیبینمش😁
پاسخ:
:)  شاید فقط زمانی که فیلمی می بینم یا کتابی می خونم حرفی برای گفتن داشته باشم  ؛)
احتمالا بشه گفت تنها نقطه ضعفش خسته کننده بودنش، بود!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">