شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۶:۰۵ ب.ظ

صحیفه سجادیه/ 4

امام سجاد تو دعای 28 ام می فرمایند:

"پیش از آن که کسی را بخوانم تو را می خوانم و بس. احدی در چشم اندازِ امیدِ من با تو شریک نیست!"

و تو دعای 31 ام صحیفه می گن:

"بارخدایا اینک منم که در پیشگاهت مطیع و سر به فرمان آمده ام در اینکه خود به ما گفتی که تو را بخوانیم و از تو وفای به وعده ای را که در مورد اجابت داده ای خواستارم زیرا که فرموده ای "مرا بخوانید تا خواسته ی شما را اجابت کنم." ".

و تو دعای 42 ام که دعا به وقت ختم قرانه، می فرمایند:

"از برکت قرآن آراستگی ظاهر ما را تداوم بخش و خطورات وسوسه ها را از پنجه انداختن به سلامتِ عمق وجودمان بازدار."

حالا من نمی دونم دعاها هم تفسیر دارند یا نه ولی اون چیزی که ما از ظاهرش می فهمیم اینه که ظاهر و باطن هر دو اهمیت دارند!

و در دعای 49ام می فرمایند: "و چه بسا حسودی که به سبب من اندوه گلوگیرش شد و شدت خشم همچون استخوان در گلویش گیر کرد و با نیش زبان مرا اذیت کرد و مرا به عیوب خودش طعنه زد و آبرویم را آماج تیر حسادت کرد و مسائلی بر من بست که دائم در خودش بود... "

می گن آدمی اون عیبها و بدی هایی که در خودشه به دیگران نسبت میده!

و اما قسمتی از دعای 51 ام: "ای پناه من به وقتی که راه ها مرا خسته کند!"

پایان.

 

۹۸/۰۲/۳۱
مهناز

نظرات  (۳)

چقد قشنگ ^_^
پاسخ:
هوووم :))
ولی واقعا اگه ما جای این اماما بودیم، با اینهمه خلوص نیت و پاکی، باز دعا میکردیم خدایا نذار خطورات من به باطنم صدمه بزنه؟ البته خب بخاطر همین خضوع و مراقبت دائمیشون هم هست که امام شدن. 

به نظر من آراستگی ظاهرو از جهت لباس و ظاهر نمیگه، بلکه منظورش ظاهر دینداریه. یعنی یه جورایی حس میکنم وقتی میگه از برکت قرآن آراستگی ظاهر ما را نگهدار منظورش اینه که مراقب باش کاری نکنیم که مایی که با قرآن شناخته میشیم ظاهر دینمون به باطنش صدنه بزنه. حالا نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه. 

وای این آخری خیلی خوب بود. چقد صادقانه. شیرین‌زبونی بود در درگاه خدا D: 
پاسخ:
بلی همینطوره که می گی. من خیلی وقتا با خوندن دعاهاش با خودم می گفتم این باید منِ گناهکار باشم که اینجور دعاها رو بکنم نه یه امام! یه وقتایی شرمنده می شدم واقعا! 
یه جورایی می فهمم چی می گی. کااش یه مثال هم می زدی! منم منظورمو خیلی کلی نوشتم ولی به نظرم هر دو با هم می تونه باشه! البته اگه منظورت کاری باشه که در ظاهر انجام می شه بدون واقف بودن به نیت اون کار؟!!!!!!!

اوهوم :)
مثلا خوش اخلاق باشیم، مهربون باشیم . اینچیزا
پاسخ:
مرسی بابت ذکر مثال :)
ولی من بازم فکر می کنم مهربونی و خوش اخلاقی هم جزئی از دینه یعنی منظورم اینه نمی تونم ظاهری محسوبش کنم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">