شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۳۰ ب.ظ

فیلم های ایرانی که این چند روز دیدم!

سیانور: داستان درباره سازمان مجاهدین خلق و اختلاف و چند دستگی که بینشون به وجود میاد، هست و خب یه داستان عاشقانه هم در این بین روایت می شه. فقط آخرشو دقیقا نمی دونم چی شد اونم به این خاطر که از تلویزیون دیدم و دقیقا آخر فیلم، ما باید شاممونو می خوردیم :) خلاصه که برای یه آشنایی مختصر و ایجاد کنجکاوی درباره این سازمان و اون دوره از تاریخ، فیلم بدی نیست! آهنگی که محمد معتمدی هم تو همین فیلم خونده رو حتما شنیدید. 

ماجرای نیمروز: اینم داستانش درباره سازمان مجاهدین خلق و مخصوصا ترورها و اختلافاتشونه و فیلم خوبی بود. شاید بهتر از سیانور! 

ایستاده در غبار: نمی دونم اصطلاح مستند- فیلم درسته یا نه ولی خب این فیلم تو این ژانره و داستانش درباره حاج احمد متوسلیانه و تا حد خیلی زیادی اطلاعات خوبی ازش میده. من تا قبل از این فیلم اصلا ایشونو نمی شناختم. حتی اسمشون رو هم نشنیده بودم. حداقل برای یه آشنایی جمع و جور، فیلم خوبیه. من دوستش داشتم و خب چقدر سرنوشت غم انگیزی داشتن. دل آدم یه جوری می شه :(

از اون فیلمائیه که می تونه باباها رو هم مشتاق به دیدنش کنه! از هادی حجازی فر خوشم میاد. اگه درست یادم باشه. با این فیلم ، 4 تا فیلمشو دیدم و تو همشون هم خوب و متفاوت بوده!

خجالت نکش: بامزه بود. به لطف تی وی دو سه بار دیدمش. هم شبنم مقدمی هم احمد مهران فر خوب بودن. داستان هم راجع مرد میانسالیه که دلش می خواد یه بچه داشته باشه مخصوصا اگه دختر باشه و خب زن ماجرا هم همیشه دیر از تفکرات مردش باخبر می شه :))

لونه زنبور: تا حد بسیار زیادی بی مزه بود و گاه حتی کسالت بار می شد. بازیگراش پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودن. ماجراش هم بسیار بسیار شبیه به یه فیلم هندی کسالت بارتر از خودش بود. فیلم هندیه نابود بود یعنی! ولی حداقل شروعش و ایجاد گرهش خوب بود. اونجا یه دزد یه الماس معروفی رو دزدید و تو یه ساختمون نیمه کاره مخفیش کرد و بعد که از زندان آزاد شد دید که شده اداره پلیس! اینجا ولی پدرش یه شی باستانی رو سپرد دست پسرش و ادامه ماجرا :/ فیلم هندی اسمش "دزد ناشی" بود!

در مدت معلوم: یه پسر یه جزوه ای تهیه کرده که می خواد چاپش کنه و کتابشو منتشر کنه ولی نوشته هاش قابل نشر نیست :) کتابشم درباره یکی از نیازهای بشری و درد و مشکل جامعه و جوانان و آگاه سازی و این چیزاست و هی هم با بقیه وارد بحث می شه... یه قسمت هاییش واقعا بامزه بود. با خانواده نبینید بهتره؛ از من گفتن! و اینکه مشخصه تا حد زیادی سانسور شده؛ بخصوص اینکه اسم یه بازیگر تو تیتراژش میاد و تو خود فیلم خبری ازش نیست! :/ بازیگر نقش پسره، جواد عزتیه! از اون بازیگرائیه که می تونه آدمو بخندونه و انگار نقش هم برا خودش نوشته شده!

فصل نرگس: از اون فیلماییه که چند تا داستانو با هم می بره جلو و آخرش داستان ها به هم مربوط می شن. چون از امیر آقایی خوشم میاد ، دیدمش که خب اون چیزی که انتظار داشتم، نبود. حتی بازی امیر آقایی. از اون فیلماییه که می سازن تا شما رو به یه کاری ترغیب کنن ؛) معمولی بود‍!

مارمولک: بالاخره بعد از سالهای زیادی که از پخشش می گذره، دیدمش و به نظرم اون تازگیشو حفظ کرده اونم بعد از این همه سال! فیلمی مال سال 1382! احتمالا هم همتون دیدینش! داستان هم راجع به دزدیه که از زندان فرار می کنه و در لباس یک روحانی سعی داره تا به هدفش برسه! اما درگیر اتفاقات دیگه ای هم می شه :))) بالاخره هر کی خربزه می خوره باید پای لرزش هم بشینه. یه جاهاییش خیلی خیلی بامزه بود. ببینیدش اگه هنوز ندیدید.

۹۸/۰۱/۳۱
مهناز

نظرات  (۶)

در مدت معلوم ،خجالت نکش و مارمولک رو چند بار دیدم.
کلا زیاد فیلم نمیبینم ولی این سه تا رو دیدم...
پاسخ:
:)
من ولی فیلم دیدنو خیلی دوست دارم.
چهار ماه هست یه دونه فیلم ندیدم /:
اینارم ندیدم اصلا‌ /:
پاسخ:
چرا خب؟!
چهار ماه هست یه دونه فیلمم ندیدم /:
اینارم هیچکدوم ندیدم /:
از بین اینا فقط مارمولک رو دیدم که واقعا طنز قوی و فیلم خوش ساختی بود ! مخصوصا اون نم چشمای پرویز پرستویی !خیلی  معرکه بود.
پاسخ:
بازم چرا خب؟!
سلیقه شما یه کم سخت گیره :) آدم جرات نمی کنه بگه کدومو ببینید!
مارمولکو خیلی دوست داشتم. انصافا همین طوری که می گید فیلم خوبی بود. من کلا از پرویز پرستویی چندان خوشم نمیاد ولی اینجا خوب بود.
من سیانور و ماجرای نیمروز رو دوست داشتم. از این جهت که هر دو درباره‌ی سازمان مجاهدین خلق بودن ولی یکی قبل از انقلابشونو روایت می‌کرد و یکی بعدشو. ماجرای نیمروز 2 رم تو جشنواره دیدمش، اگه از اولی خوشت اومد اینم بعدا ببینش. این بار درباره‌ی سالای آخرای جنگه و حمله‌ای که منافقین می‌کنن.
ایستاده در غبارم خوب بود ولی کلا من با مستند خیلی ارتباط برقرار نمی‌کنم هرچند نیمه‌ی دومش یادمه بیشتر درگیرم کرد.
کلا هادی حجازی‌فر و جواد عزتی خیلی خوبن :)
مارمولکم خیلی سال پیش دیدم و دلم می‌خواد باز ببینمش. به قول تو قدیمی نمیشه. 
پاسخ:
آره سیانور مال قبل انقلاب بود. ماجرای نیمروزم مال بعدش. حتما می بینمش.
منم مغزم با تعداد کثیری از مستندا اصلا ارتباط برقرار نمی کنه! ولی اینو دوست داشتم.
خیلیییییییی :) هادی حجازی فر گریماش ساده به نظر می رسن ولی خیلی متفاوت می شه! بازیش تاثیرگذاره.
اوهوم. از اون فیلمائیه که منم حتما اگه عمری باشه دوباره می بینمش :)

اون سه تای اولو الان اصلا تو مودشون نیستم. ولی ایستاده در غبارو دلم میخواد یه روزی ببینم هرچند داستانشو برام تعریف کردن قبلا. 

این خجالت نکش واقعا خجالت آوره D: خب عزیزم دلبندم تو میخوای مردمو تشویق کنی بچه بیارن بیا منه جوونو تشویق کن برم ازدواج کنم، به پدر مادرامون بگو انقد سخت نگیرن، من خودم شیش تا بچه تحویل جامعه میدم، به این سن و سال دارای بدبخت چرا گیر میدی. سر پیری معرکه گیری؟ 
من اولین بار تو اتوبدس دیدم فیلمشو ولی بعد ازون تو عید هر دفعه زدم همینو داشت نشون میداد. یکم خجالت هم خوب چیزیه

لونه زنبور هم همون اولاشو فقط دیدم. رفته بودیم خونه خالم اینا گذاشته بودن. ولی تا اخرش ندیدم اصلا نفهمیدم چی شد. ولی همون اولش هم حذبم نکرد

مارمولکو منم دوباره دیدم پارسال. خیلی خوبه خیلی. گریه هم کردم باهاش :( 


پاسخ:
:) ایستاده در غبار خوبه ببین.
آره تو عید فکر کنم همه شبکه ها یه بار پخشش کردن :ی ولی حسنا بامزه بود. اتفاقا یه جورایی بیشتر روی صحبتش با جوونا بود :) برای سرگرمی فیلم خوبیه.
لونه زنبور جالب نبود. خسته کننده بود تا اینکه بار طنز داشته باشه!
چقدر احسااااسی.
سیانور قشنگ بود بایانش تلخ بود ولی
ماجرای نیم روز هم خوب بود 
ایستاده در غبار اصلا فیلم نبود فقط مستند که خوشم هم نیومد
مارلمولک هم که همیشه بهترین میمونه :)
پاسخ:
پایانشو منم همچین حسی داشتم. پس بیراه نبوده!
ماجرای نیمروز آره بهتر بود.
نمیشه گفت فقط مستند بود چون آدمای فیلم دقیقا خودِ شخصیت های واقعی نبودن!
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">