شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۱۱ ب.ظ

Train to Busan

قطاری به بوسان برای سال 2016 و ساخت کره جنوبی هست. یکی از بهترین فیلم هایی که موضوعش حولِ "مردگان متحرک" می چرخه؛ ولی فکر نکنید این فیلم فقط یه فیلم ترسناک راجع به تبدیل آدم ها به زامبی هاست؛ نه! فیلم خیلی فراتر از این هاست. نشون می ده که آدم ها چقدر می تونند خطرناک تر، وحشی تر و بی رحم تر از هر موجود دیگه ای باشن. فیلم مفاهیم دیگه ای  هم بهتون انتقال می ده مثل عشق، فداکاری، مهربونی و انسانیت رو. 

به نظر من کره ای ها تو انتقال حس بهترینن و یه چیزی که اینجا جالب توجهه اینه که یه نفر قهرمان نیست مثل برد پیت تو جنگ جهانی زد، یا خبری از اسلحه برای جنگ نیست، خبری از واکسن نیست و یا خبری از کشتی یا هواپیما برای نجات... دولت از قبل همچین پیش بینی ای نکرده!!!! آدما باید خودشون بجنگن؛ باید خودشون یه راهی پیدا بکنن و با تمام وجودشون درک می کنن که قرار نیست کسی از بیرون به کمکشون بیاد! 

نکته ای که مهمه اینه که فکر نکنید چون ساخت کره است، نمی تونه فیلم خوب و جالب توجهی باشه؛ تو رو خدا این کلیشه ها رو بریزید دور.  کره ای ها حداقل تو ژانر ترسناک فیلم های خیلی خوبی دارن. ما حتی فیلم های خودمونو بهتر از فیلم های هندی می دونیم بدون اینکه تازگی ها چند تا فیلم هندی خوب دیده باشیم! اینقدر کلی تعمیم ندیم هر چیزی رو!

به نظرم که خودتونو از دیدنش محروم نکنید. بی نظیره و اگه از زامبی ها نمی ترسید، حتما ببینینش. 

بهم اعتماد کنید ^_*

                       

۹۷/۱۰/۲۸
مهناز

نظرات  (۱۲)

۲۸ دی ۹۷ ، ۲۰:۰۶ فـ ـرزاد
آیا دوبله اش است؟ ;0
پاسخ:
نمی دونم. باید بگردین؛ من با زبان اصلی دیدم! مزه و هیجانش به اینه که با زبان اصلی ببینین.
من کلا با فیلم خیلی ارتباط برقرار نمیکنم مگر اینکه فیلم خاصی باشه ... 
اگر پیداش کنم حتما میبینم 🙆
پاسخ:
برعکسِ من!
اگه فیلم ترسناک نمی تونی ببینی، نبین.
فیلم دیدن ب پیشنهاد مهناز میچسبه:))
دیدم نظرمو میگم:)

دلم برات تنگ شده یه عالمه مهربونم...
پاسخ:
چقدرررررر این اعتمادها دلنشینه :))
امیدوارم خوشت بیاد از فیلمه. می دونم جنگ جهانی زد رو دیدی. این بهتر از اونه.
باشه. منتظرم. هر وقت دیدی نظرتو بگو حتما :)

من بیشتر...
۲۹ دی ۹۷ ، ۱۴:۵۵ جناب منزوی
باورتون میشه، داشتمش حذفش کردم :/
نمی دونم چرا از فیلم های شرقی خوشم نمیاد.
ولی قبول دارم فراتر از سینمای ما هستن، چین توانایی این رو داره که هالیوود رو به چالش بکشونه ولی هند رو نمی دونم.
پاسخ:
کاش این کارو نمی کردین!! آقا انقدر متعصبانه برخورد نکنین دیگه! حالا اگه دیده بودینش شاید خوشتون میومد!
وای وای مشتاق شدم به دیدنش...

(آیا کسی هست که انقدر مهربان باشد که برای من این فیلم را دانلود کند؟ آیا نزدیکان من دلشان نمیخواهد به عنوان جایزه فیلمی را که دوست دارم برایم دانلود کنند؟!
پس بشتابند!! :)) )
پاسخ:
ببین ببین ^_^
بعد از دیدنش حتما بیا راجع بهش با هم حرف بزنیم.

کاش تو یه شهر بودیم من بهت این فیلم و کلی فیلم دیگه رو می دادم ببینی. اینجوری می تونستیم کلی فیلم ببینیم با هم. واقعا آیا نزدیکان ما نمی دانند که ما با یک عدد فیلم هم یک دنیا خوشحال و ذوق زده می شویم؟!!
جنگ جهانی زد رو من ندیدم...
پاسخ:
اونو ببین اگه نترسیدی و خوشت اومد، اینو ببین. این دوز ترسش بالاتره و بهتر از جنگ جهانی زده.
البته می دونم هزار تو رو دیدی و با زامبی ها آشنایی :)) پس می تونی بدون دیدن جنگ جهانی زد، همین قطاری به بوسان رو ببینی. هر دو از فیلم های معروف این ژانرن.
تو سینمایی کره ای ها
فابریکیتد سیتی (شهر ساختگی) رو دیدی؟

(واضحه حوصله تایپ اسمش به انگلیسی رو ندارم یا چی ؟! :))) )
اون هم خیلی قشنگه.
اگه ندیدیش ببین.
پاسخ:
اسمش رو یادداشت کردم ولی خیلی از اکشن و بزن بزن خوشم نمیاد؛ باید خیلی خاص باشه تا حس خوبی بهم دست بده!
بلی کاملا واضحه. مهم اینه که مفهوم رو برسونی شده با نقاشی ؛)
زاممممبییییی ₩_₩ 

راستی من دیگه اون اوک‌جانگو ادامه ندادم. دختره بدجنس شد دیگه ازش خوشم نیومد :D 
پاسخ:
yeah ^_^
حیف که ترسناک دوست نداری!

چه بد شده پس! ولی یه چیزی خوبه اونم اینکه وقتی از فیلمی اونم اواسطش خوشت نمیاد می تونی ولش کنی. من خیلی کم پیش میاد بتونم این کارو بکنم!
ولی هیچ وقت اون جمله ای که ازش گفتی یادم نمیره؛ اینکه اسلحه مخفیش امید بوده؛ خیلی قشنگه.
فابریکیتد که اکشن و بزن بزن نیست!
جنایی طور شاید دسته بندی بشه...
یکی و میکشن، میندازن گردن یکی دیگه. با کارای ساختگی و اینا.
بعد اون طرف و میندازن زندان
به یه نحوی باید اثبات کنه که بی گناهه و پیدا کنه که کی قتل و انداخته گردنش.
پاسخ:
پس اینطور!
جالب به نظر می رسه.
خلاصه که اسمشو یادداشت کردم.
ان شا الله فرصت دیدنش مهیا بشه :)
وای وای مهنااااز
اگه یه جا بودیم چه خوب بود.


light out رو دیدی؟ اونم ترسناکه. دوس داشتمش اما...


عااااقااااا
رواست اونی که من دوس دارم باهاش فیلم ترسناک ببینم نیاد فیلم ببینه!؟ نه رواست!؟!؟
چه وضعشه عاقا
مسئولین رسیدگی کنن
پاسخ:
اوهوووووووووووم.
نه ندیدم. باید یه نگاه بکنم تو نت. ببینم از اون ترسناکاییه که می تونم ببینم یا نه!!!

:)))))

+ رفتم یه نگاه به موضوعش کردم. فکر نکنم بتونم ببینمش. چون ترس بعدش احتمالا بیشتره !
چطوری تشخیص میدی میتونی ببینی یا نه؟
پاسخ:
اون جوری که من متوجه شدم این فیلمی که گفتی ماجراش تو تاریکی اتفاق میفته و موضوعش برمی گرده به ترس از تاریکی؛ بنابراین می دونم و احتمالش رو می دم که بعد از فیلم ممکنه یه چند وقت، وقتی خونه تاریکه یا تنهام، توهم بَرَم داره :دی و ممکنه تاثیر زیادی روم داشته باشه، بنابراین ترجیح می دم نبینم! 
من عموما سعی می کنم ترسناک های زامبی طور و هیجان انگیز ببینم که ترسش فقط مربوط به همون لحظات فیلمه! یا مثلا فیلمی مثل دیگران! 
در نتیجه با خوندن یه خلاصه کوچیک یا یه نقدِ بدون اسپویل  می فهمم که آیا ببینم یا نه. ممکنه بعضی اوقات اشتباه کنم ولی خب می ارزه به آرامشم :))))
آری دقیقا صحیح فرمودی


+و دقیقا به ترس از تاریکی بر میگرده
من به شدت شجاعم تو تاریکی. در حدی که عین جغدا شب بخوام برم این ور اونور تو خونه، اگه چراغ مزاحم کسی نباشه هم سعی میکنم روشنش نکنم.
اینو که دیده بودم روشن میکردم چراغا رو تا چند وقت :)))) خیلی ترسناکه واقعا
پاسخ:
قربونت خواهری :)
+ پس حدسم درست بوده. منم خونه تاریک باشه چندان نمی ترسم ولی فیلم اینجوری ببینم می دونم روم تاثیر می ذاره!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">