شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۳۳ ب.ظ

فیلم هایی که دیدم!!!

آکواریوم: مال دهه هشتاده. یه جوری نچسب بود. انگار همه چی مصنوعی بود... با یک پایان مزخرف! داستان پسری که دوست داره بره خارج از کشور و قهرمان اتومبیلرانی بشه اما اتفاقات دیگه ای براش میفته! از بازی ها هم که دیگه نگم براتون! بازیگراش: امین حیایی، مهناز افشار، ایرج قادری و نوذری!
زندگی با چشمان بسته: قشنگ مشخص بود فیلم به خاطر موضوعی که داره تیکه پاره شده. داستان زندگی دختریه که رفتارهاش خارج از عرف و شاید شرعه و شاید هم بی جهت خودش رو در جایگاه و مظان اتهام قرار می ده. فیلم جوریه که حتی آدم بازم آخرش به شک میفته. بازی ترانه علیدوستی عالی بود ولی باز هم با یک پایان خیلی بد تموم شد. یه سکانس جالب توجه داره که من دوستش داشتم اونم اعتراف کنار اون حوض یا استخر بود... خیلی خوب بود اون یه تیکه. اینم مال دهه هشتاده.
پنجاه کیلو آلبالو:فیلم تا حد زیادی لوس و بی مزه بود. بعضی بازیگرای معروف فقط در حد یه دقیقه حضور داشتن بدون اینکه واقعا نقش تاثیرگذاری هم داشته باشن! مثل ویشکا آسایش و مهران غفوریان و یا حتی سروش صحت.بعضی ها هم حضور داشتن ولی دیالوگ نداشتن مثل بهنوش طباطبایی. پژمان جمشیدی هم بیشتر مجسمه بود. جالب نبود چندان. بازی هستی مهدوی فر هم خیلی جاها مصنوعی بود.
آینه بغل: جدا از شعارزدگی پایانش، بامزه بود. یه جاهایی واقعا از ته دل خندیدم :))) جواد عزتی و نازنین بیاتی و گلزار بازیگرای اصلیش بودن.
رخ دیوانه: یعنی نزدیک بود از یه فیلم ایرانی بعد از مدت ها خوشم بیاد که با اون پایانش عمرا اگه جزء فیلم هایی باشه که دوست دارم. داستان چند تا دختر و پسره که به واسطه فضای مجازی با هم آشنا می شن و این وسط یه اتفاقی باعث می شه همشون درگیر بشن و ما تا حدی از گذشته و حالشون باخبر می شیم.داستان جالبی داشت و خوب هم پیش رفت فقط وای از آخرش. البته اولش پایانش رو لو می ده! یه جا نوشته بود دوتا پایان داره ولی من همون یه پایانو دیدم! کسی چیزی می دونه؟! بعد هم گویا فیلمش از روی یه فیلم هندی به نام شیطان ساخته شده بدون اینکه اجازه ای گرفته بشه. البته من فقط شنیدم اون فیلمه رو ندیدم که بگم درسته یا نه! طناز طباطبایی و ساعد سهیلی و صابر ابر و نازنین بیاتی و...
رگ خواب: تلخ بودخیلی تلخ بود. ولی حداقل مینا آخرش کاری رو کرد که باید می کرد بناراین پایانش با همه تلخیی که داشت راضی کننده بود. بازیگراش: لیلا حاتمی و کوروش تهامی.
همه می دانند: شروع خوبی داشت، بازی ها خوب بود. گره داستانی خوب بود. همه چی خوب پیش رفت اماااااااا دوباره پایانش زد تو ذوقم.
بازیگرای اصلیش پنه لوپه کروز و خاویر باردم بودن. داستان درباره یه خونواده ای بود که به واسطه عروسی یکی از افراد خونواده دور هم جمع میشن ولی اتفاقی میفته که همه درگیرش می شن...
نحوه باز شدن گره رو دوست نداشتم. برای من تا حدی بعد از این باز شدنه مهمه که چی می شه... انگار یه مینی سریال دو قسمتی باشه قسمت دومشو هنوز نداریم. اینو به شکل کلی راجع به خیلی از فیلمای دیگه هم میگم نه فقط این.
دیدنش هم خانوادگی توصیه نمی شه!
به وقت شام: انصافا فیلم خوبی بود. یه جاهاییش واقعا هیجان انگیز بود ولی من بازم اولش رو نمی فهمم که چرا باید جون یه عده ای به خطر بیفته حتی اگه تو احتمال بدی یه درصده!!! پایانشم دوست نداشتم.

نمی فهمم تو فیلمامون چرا اصرار به پایان باز یا تلخ داریم.شاید اینجوری کلاس داره من نمی فهمم! می دونم مشکل تا حدی شاید از منه که عاشق پایان های مشخص و شادم.
سه تا فیلم هندی هم دیدم:
آشوکا: بازیگرای اصلیش شاهرخ و کارینا بودن. طبیعتا فیلم موزیکالیه :) و اولین آهنگ فیلم خیلی خوبه. اما پایانش خیلی بد بود و یه سکانس خیلی غیرمنتظره و شوکه کننده هم داشت! داستان تو یکی از سرزمین های هند در ایام گذشته می گذره و پادشاهی که دو همسر و دو فرزند داره که یکی از زن ها نفوذ زیادی داره. بنابراین مادرِ دیگه سعی می کنه فرزندش رو از خطر و اختلافاتی که واقعا تهدیدش می کنه دور بکنه. بنابراین آشوکا راه سفر در پیش می گیره و در طی این مدت با دختری آشنا می شه!
کویلا: داستان ارباب پیر یه منطقه که بسیاز آدم ستمکاریه و یه زن جوون داره با این وجود چشمش دوباره به دختری می افته و سعی می کنه اونو با حقه به عقد خودش دربیاره. این ارباب خدمتکار لالی داره و این خدمتکار از این ماجرا و ظلم و نقشی که ناخوداگاه توش بازی کرده آگاه می شه و ... آخرشم از اینایی بود که بزن بزن و اینا داشت. اکشن بود... فیلم متوسطی بود اگه از بعضی اغراق های فیلم چشم بپوشیم :/
پیار عشق اور محبت: ماجرای دختری که یه آدم پر نفوذ عاشقش می شه بعد دختره ردش می کنه و این چون نمی تونه تحمل کنه کسی رو استخدام می کنه تا یه کاری بکنه که دختره عاشقش بشه!!!! آهنگ هاش خیلی خیلی خوب بودن. آرجون رامپال هم یکی از نقشای اصلی بود با آفتاب و سونیل شتی. مال سال 2001. زیرنویس انگلیسیشو پیدا کردم فقط و ناچار شدم به فارسی تبدیلش کنم و به هم ریخته جوری که مفهوم رو می رسوند نگاش کردیم.

۹۷/۱۰/۰۷
مهناز

نظرات  (۱۲)

۰۷ دی ۹۷ ، ۱۷:۴۱ نیلوفر کیانی
من هیچ فیلم ایرانی خارج از تلویزیون ندیدم البته به جز زرد که واقعا مزخرف بود !
اما تادلت بخواد سریال کره ای خارج از tv دیدم !!!
پاسخ:
پس زردو نبینم!
به به سریال کره ای. دلم لک زده برا دیدن این سریال ها. منم چند تا خارج از تی وی دیدم :)))
۰۷ دی ۹۷ ، ۱۷:۴۹ نیلوفر کیانی
راستش خیلی تو فاز غمگین بود  ( جدی دیگه اشک منو دراورده بود )!
البته من فاز غمگین خیلی دوست دارم تو سریال های کره ای ولی سریال ایرانی و غمگین اصلا به من نمیسازه ! سلیقه ها متفاوته  :)
پاسخ:
به نظر من فیلم یا سریال غمگین باشه ولی آخرش دیگه تلخ و غمگین تموم نشه.پایان شادی داشته باشه.
نمیدونم چرا من همه میدانند رو دوست داشتم اما هیچکس دوسش نداره...
آخه همه به نوع بازکردن گره و ایناهاش اشکال میگیرن.
استادم میگن که با توجه به نوع راوی، نباید صحنه ی دزدی پنهان میشده و لایه ی زیرین چیز دندان گیری نداشته...
با اینکه میدونم درسته ،ولی بحث خوب بودن فیلم یه چیزه و لذت بردن ازش چیز دیگه.
هر کس یه سلیقه ای داره ☺
پاسخ:
من روند فیلم رو تا حد زیادی دوست داشتم؛ حداقل تا بیست دقیقه مونده به پایانش ولی پایانش رو نه. حس می کنم خیلی یهویی بود و بعد دیگه همه چی تموم شد!!!!!
به نظرمن که اتفاقا همین پنهان موندن، به قسمت معماییش و هیجان و شک های بیننده کمک کرده و تاثیر رو بیشتر کرده. راوی درسته یکی از شخصیت های فیلم نیست ولی همه چیز رو هم نمی گه و قرار نیست که بگه!
من می گم با اون همه آدم هیشکی نفهمیده چه جووری رخ داده. هیشکی به خیلی هایی که باید شک نمی کنه!!!!!

درسته سلیقه ها متفاوته. من اگه پایانش اون شکلی نبود بیشتر دوستش می داشتم ؛)
وای رگ خواب😕 مینا چقدر شبیه منه .پر از طرحواره پر از گره پر ازمشکل،تنها نکته مثبتش اینه که مینا آخر فیلم میفهمه خودش رو دوست نداره و تغییر میکنه.
منم یه جا فهمیدم خودمو دوست ندارم و تغییر کردم .
رگ خواب رو ۵ بهمن پارسال دیدم انگار یه پیام بود از کاءنات یه فریاد بلند.
آکواریوم من فکر میکردم همونبه که زن ها رو اغفال میکنه.
پنجاه کیلو آلبالو یه جوری بود بی نمک بود .
بقیه اشونم ندیدم یه وقتا فکر میکنم سینمایی کره ایی ببینی حداقل روحت شاد میشه فیلماشون بانمکه یه دونه دیدم عاشقانه بود خیلی بانمک بود ولی اسمش یادم نیست.
پاسخ:
خدا رو شکر. تا باشه از این تغییرات مثبت. ان شاالله که همیشه حال دلت خوش باشه بهار جونم.
یادمه بهم گفتی خیلی تلخه و نبینش. تلخ بود ولی یکی از فیلم هایی بود که پایانش رو دوست داشتم و انصافا بازیگراش خیلی خوب بودن. هر دو شون.
تو آکواریوم بازی ها گاهی خیلی اذیت می کرد آدمو. 
از پنجاه کیلو انتظار دیگه ای داشتم.
کره ای ها خیلی خوبن بخصوص سریال ها و عاشقانه هاشون. غم رو هم جوری نمایش می دن که علاوه بر ملموس بودنش برایِ منِ تماشاگر قابل تحمله.
نه خب.
بر اساس اصول داستان پردازی(😋) راوی دانای کل نباید چیزی رو از خواننده مخفی کنه.
اگر از زبان یکی از شخصیت ها بود میشد،ولی اینجوری نمیشد. حالا جدا از زیر پا گذاشتن قوانین و اینا، خیلی دانسته ی جدیدی هم به ما اضافه نکرد.یعنی مارو به یه تفکر عمیق وا نداشت:)
آره خب نفهمیدن دیگه، داشتن می رقصیدن😁😃
حالا جدای از اینا،خیلی از زبون اسپانیایی خوشم اومد. شاید یه روزی برم یادش بگیرم.
پاسخ:
کاملا می فهمم چی می گی
 ولی برخی نویسنده ها گاهی یه قسمتی از این اصل رو ممکنه رعایت نکنن. کارشون شاید درست نباشه اما به نظرم خیلی اشتباه هم نیست. اگه اشتباه نکنم تو کتاب قتل راجرآکروید هم یه همچین چیزی نادیده گرفته شده ولی جزو بهترین کتابهای آگاتا کریستیه. حالا نمی گم چون اون کتاب خوب بوده پس می شه این اصل رو یه جاهایی نقض کرد ولی خب به خاطر بار معمایی داستان این شکلی ساخته شده و منِ بیننده عادی دوست نداشتم واقعا از اول مشخص باشه که کی پشت این کاره هر چند اون موقع هم می تونست یه جذابیت های دیگه ای داشته باشه و شاید بهتر بشه اما باعث حرص بیشتر می شد :/
من بازم قانع نشدم. چند نفر تو راهرو رفت و آمد داشتند مدام. حیاط و جلوی خونه هم پر بود مگه این که در پشتی داشت. کوچولو نبود که بغلش کنن! تفکر عمیق و دانسته جدید نه ولی بعضی جاهاش آدمو به فکر می برد.
منم زبانشون رو خیلی دوست داشتم. قبلا شنیده بودم ولی در حد چند دقیقه!
توی رخ دیوانه طناز طباطبایی بازی کرده نه بهنوش طباطبایی.
پاسخ:
حواسم پرت بوده موقع نوشتنش :دی درست کردم. مرسی که گفتی.
۰۸ دی ۹۷ ، ۰۷:۵۲ صبورا کرمی🦄
من هر دو تا پایان رخ دیوانه رو دیدم
یکی اش پسره مرد، یکی اش پایان له قول تو شیرین داشت. 
پاسخ:
خطر اسپویل؛ این کامنت کاملا پایان داستان را لو داده!
پایان شیرینش چه اتفاقی افتاد؟!
انیمھ ھا رو دیدی؟

پاسخ:
همشون سریالی بودن به غیر از یکی که اونو ان شاالله فرصت که شد دان می کنم. فعلا انیمه سینمایی می بینم.
البته اسم یکی دو تا از این سریالی ها رو هم یادداشت کردم :)
جشنواره‌س؟ :D چقده فیلم! من فعلا دارم جانگ اوک جانگ میبینم :)))))) 
پاسخ:
:)))))))))
هر روز یا یه روز در میون یه فیلم دیدیم. الان فقط یه انیمیشن داریم و یه انیمه که انیمه صدا هم نداره :( فایل صوتی هم براش دان کردم اما اصلا  رو  km اجرا نمی شه :((((
جانگ اوک جانگ کره ایه؟! چطوره داستانش؟!!! حسنا دلم لک زده برا یه سریال کره ای :(
ای بابا حالا اگه خطایی میده سرچ کن همیشه تو اینترنت قبل از ما یکی اون مشکلو داشته. شاید راهی پیدا شد. یا vlc رو امتحان کن.

داستان در مورد یه دختره، که طراح لباسه، این پدرش اشراف زاده بوده ولی چون با زنی از طبقه‌ی اشراف ازدواج نکرده، بچه‌هاش برده شدن. این پدره هرچی پول داره میده و اوک جانگو از بردگی آزاد میکنه. و حالا داستان همین دختره که میره بالا و قضایایی که براش پیش میاد‌. به نظر من مثلا یانگوم آشپز بود، سایمدانگ نقاش، این ورژن طراح لباسه :D قشنگه منکه خوشم اومده تا حالا. 
پاسخ:
اصلا خطایی هم نمیده ولی پخش هم نمی کنه.  vlc رو ندارم :(
ماجراش که خیلی جذابه. سایمدانگم ندیدم.
اھا باشه،یادم اومد میگم
*^

پاسخ:
لطف می کنی یاسمن جان.
ازینا ک گفتی اینه بغل و پنجاه کیلو البالو و رگ خوابو دیدم
پنجاه کیلو البالو رو بس ک گفته بود سخیفه و من داشتم با امیرعلی میدیدم دائما نگران بودم👀😅 
اینه بغل قشنگ بود اگ دوستای  من شونصد بار شوخیاشو جلوم اجرا نمیکردن 😒
و رگ خواب رو ماه رمضون دیدم،دوسش داشتم چقد ،هرچن چیزی ک فکر میکردم نبود و سادگی دختره و عوضی بودن پسره رو اعصابم بود😞
پاسخ:
پنجاه کیلو آلبالو چندان بامزه نبود. دو تا سکانس یه جوررری! داشت :/ آدم دوست نداره با خانواده ببینه بعد برعکسش دقیقا اتفاق افتاد!!! :/
آینه بغل بامزه بود به خصوص به خاطر بازی جواد عزتی :) کدوم یکی از شوخیاش؟!
من فکر می کردم پایانش خیلی تلخ باشه ولی نبود و بزعکس امیدوارکننده بود به همین علت دوستش داشتم ولی واقعا این دو چیزی که گفتی رو اعصاب منم بود و اوجش هم سکانسی بود که مینا کلی تدارک دیده بود و اونجوری تحقیر شد؛ دلم خیلی براش سوخت و می خواستم این کامران رو جوری بزنم که بچسبه به دیوار :/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">