شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
يكشنبه, ۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵ ب.ظ

یلدااااااااا

هر چند من به شخصه این جور شب ها و این بهانه ها رو برای به شکل متحدگونه دور هم جمع شدن دوست دارم ولی اینجور که تو تی وی و فضاهای مجازی و اینا می گه خیلی مرسوم نبوده؛ یا تو همه جا و همه قشری مرسوم نبوده. مثلا مادربزرگ من می گه والا قدیما از این چیزا نبود که... یه عید داشتیم که با شوق و ذوق به استقبالش می رفتیم!!

 ملت با این وضع اقتصادی برا خرید آجیل صف می بندن که هر جوری هست یلدا باید با آجیل برگزار شه :/ خیلی خجسته ایم!

۹۷/۱۰/۰۲
مهناز

نظرات  (۱۰)

۰۲ دی ۹۷ ، ۱۳:۱۳ آقاگل ‌‌
من تنها چیزی که از یلداهای قدیمی یادم میاد برف و آش‌شیر و برف و شیره است. به علاوۀ کلی بگو و بخند و دورهم جمع شدن. البته قدیما اینطوری بود که زیاد دورهم جمع می‌شدیم. ولی فقط همون شب آش‌شیر قسمتمون می‌شد. هنوزم سعی می‌کنیم تو خونه به همون شکل باشه. تهش یکی دو کیلو میوه هرکی می‌خره و میاره و یکی دو کیلو هم تخمه برا شکستن. با مقادیر فراوانی هم چایی :)
پاسخ:
چقدرررر خوب.
ما هم میوه و تخمه و شیرینی و چایی گیاهی :)
آقا گل یکی از بچه ها یه سوالی ازتون پرسیدن.
۰۲ دی ۹۷ ، ۱۴:۰۰ صبورا کرمی🦄
ما که آجیل نخریدیم :)
پاسخ:
ما هم :))
آجیل شب یلدا رو خودمون مرسوم کردیم الانم موندیم توش
قدیمها اینطوری نبوده
من خیلی شنیدم میگن هر کی هر چی داشته میاورده
یا یه سری چیزهارو جمع میکرده طی سال برای اون شب نگه میداشته
مثل میوه خشک
تا انواع ترشی جات و لواشک و ...
هر کس در حد توان خودش
پاسخ:
آره. کیک هندونه ای هم کم کم داره تبدیل به یه رسم می شه :/
ما هر چی که تو خونه داشتیم همونو استفاده کردیم تنها چیزی که خریدیم یه مقدار تخمه بود.
۰۲ دی ۹۷ ، ۱۷:۲۲ صبورا کرمی🦄
آش شیر چیه آقا گل؟
پاسخ:
ان شاالله که آقا گل کامنتتون رو می بینن :)
ما دو تا آش شیر داریم یکیش با برنج پخته می شه یکیش با جو و نخود. نمی دونم منظور آقا گل دقیقا کدومشه!
من نمیفهمم این چیزا رو .ته تهش ما یه انار داریم و تنقلات کلا خودمونو درگیر نمیکنیم 😂😂
پاسخ:
ما هم. فقط هم خودمونیم. شب یلدا جایی نمیریم.
دقیقا. اصلا انقد تشریفاتی نبود، حتی در حدی که منم یادم میاد. منم البته امسال یلدا تو خوابگاه تک و تنها بودم و یلدا نگرفتیم.
پاسخ:
آره  به مرور مردم یه چیزی بهش اضافه کردن!
زمستون خوبی داشته باشی :)
کل زندگیمون با همین صف ها خراب شد.
پاسخ:
متاسفانه!
۰۲ دی ۹۷ ، ۲۳:۵۵ جناب منزوی
کلاً فقط انار :)
پاسخ:
به به :))))
آره...
ما هم به این شکل یلدا نداشتیم
پاسخ:
:)
من اونقد دلم دورهمی میخواس ک نمیدونی،
خجسته رو خوب گفتی👌👌😂
ما اجیل نداشتیم شب یلدا و شاید عجیب و جالب باشه نمردیم😂
مثلا ما لبو شلغم بردیم،عمم ژله اورد،اونیکی کیک اورد و خلاصه خیلیم خوش گذشت...
حتا یادمه ی سال عید هم اجیل نگرفتیم
یا یه سال شیرینی نداشتیم
معتقدم ادم نباید خودشو اذیت کنه تو این موارد
پاسخ:
قربونت. منم با این جمله ات کیف کردم: 
ما اجیل نداشتیم شب یلدا و شاید عجیب و جالب باشه نمردیم😂
چقدررررر خوب. همیشه به شادی.
دقیقا همینه که تو می گی... مهم دور هم بودنه چه با یه مشت تخمه چه با یکی دو تا میوه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">