شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۸ ب.ظ

غم‌آگین بودن

تا حالا به خودِ کلمه ی غمگین توجه کردین؟!  یه صفت مرکب که از غم به اضافه آگین (:گین) تشکیل شده. غم‌آگین؛ یعنی آغشته به غم، پر از غم... وقتی بهش دقت می کنید، می بینید این کلمه بار معناییش خیلی بیشتر از اون چیزیه که به نظر می رسه :(

کلمات مشابه: اندوه‌گین، خشم‌گین...

۹۷/۰۹/۲۷
مهناز

نظرات  (۸)

چه خوب دقت کردی بهشون
خیلی کلمات هستند که چون به صورت روزانه زیاد ازشون استفاده میکنیم معنی کلمه ای خودشون رو یه جورایی یا از دست دادن یا کمرنگ شدن و چون خیلی استفاده میشن دیگه نمیریم سمتشونو بهشون فکر نمیکنیم

چقدر قشنگ تجریش کردی
پاسخ:
آره دقیقا همینه. کلمات هم دچار روزمرگی می شن! یا ما دچار روزمرگی می کنیمشون!
وقتی این کلمات رو مدام پشت سر هم تو ذهنت تکرار می کنی می بینی اِ چقدر جالبند چقدر قشنگند و یا چقدر معنای پیچیده و عمیق تری دارند و یا ...

مرسی :)
۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۳۷ حسن مجیدیان
سلام
ممنون ازین اشاره ی دقیق شما
غم کلا خواستنی و دل پذیر و خوشاینده
من خیلی دوسش دارم
پاسخ:
سلام.
قابلی نداشت.

:////////  برای من نیست ولی! 
چطور می شه غم رو دوست داشت؟!
۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۳:۱۷ صبورا کرمی🦄
:)
خوش  حال باشی همیشه 
پاسخ:
ممنونم. تو هم همینطور؛ همه هم همینطور!
من زیاد وقت نکرده بودم به خود کلمش فکر کنم.ممنونم پس
پاسخ:
خواهش می کنم!
دلتون شاد.
آغشته به غم خیلی قشنگ بود.
به نظر من هم غم دوست داشتنیه. دنیا رو بدون غم تصور کن! چقد بی روح میشد

پاسخ:
تصور کردم و نه به نظر من اصلا هم بی روح نمی شد. اتفاقا بهشت می شد. مگه تو بهشت غم هست؟! مگه تو بهشت غمِ جنگ، سختی، بیماری، گرسنگی، از دست دادن عزیز و ... هست؟؟؟!!!! مگه اصلا این غم ها می تونن دوست داشتنی باشن! نه حسنا حتی غم هایی که صددرجه از این غم ها هم کوچیک باشن بازم غمن!
غم دوست داشتنی نیست به نظرم. امیدوارم هیچ غم عمیقی رو تجربه نکنی حسنا. 
چه جالب. توجه نکرده بودم
پاسخ:
:)
۰۲ دی ۹۷ ، ۲۳:۵۷ جناب منزوی
بهش توجه نکرده بودم
خوشحال گین، چرا بار معنایی نداره؟ :)
پاسخ:
برای اینکه "گین" به هر کلمه ای نمی چسبه :)
فقد میتونم بگم
چققققققققدددددرررررر قشنگ😍😍😍
ن دقت نکرده بودم
اینطوری غمش بیشتره انگار...
پاسخ:
آررررررررره... آدم دقت که می کنه غمش رو بیشتر حس می کنه!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">