شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
فیلم های ایرانیی که این چند روز دیدم:

وقتی همه خوابیم: یک حوصله سربرِ تمام عیار. یه گروهی دارن فیلم می سازن و بازیگرا  مدام به واسطه توصیه ها و پارتی بازی ها عوض می شن حتی تا عوض شدن کل فیلمنامه هم پیش می ره و تو هی مجبوری سکانس های تکراری رو تحمل کنی! فضای فیلم هم به شدت سرده!
تابستان داغ: به نظرم اعصاب خودتونو خرد نکنید. شکاف و ملبورن رو دیدید؟!!!! اگه با دیدن این دو فیلم اعصابتون کمی خرد شده، خردترش نکنید. پدر و مادر پزشکی که شغل و موقعیتشون بیشتر از بچه و همسرشون براشون مهمه و می شه اونی که نباید بشه! :(
سارا و آیدا: بازی هاشون خوب بود. به خصوص مصطفی زمانی به این خاطر که نقشش متفاوت بود و دیدنش تو این نقش برام جالب بود. بازی پگاه آهنگرانی هم گاهی بهم حس مصنوعی بودن القا می کرد ولی خوب بود. خلاصه که فقط همون 10، 20 دقیقه ابتدائی فیلم خوب بود و تمام. اون سکانس دابسمششون (زبونم گرفت :/) رو دوست داشتم :))))))
آااادت نمی کنیم: یعنی این سکوت محمدرضا فروتن قشنگ رو اعصابم بود. بازیشم که دیگه هیچی؛ فقط همون صداش خوبه و تمام! نمی گم فیلم بدی بود ولی متوسط بود. آخرشم به نظرم یه چیزهایی که شاید به نظر جزئی و فرعی بیاد، ولی بازم مشخص نشد هر چند اصل قضیه تکلیفش روشن شد. با یه دیالوگی که کلا مشکل داشتم. فکر کن مادر دختره که دخترش زن بدی هم نیست به دامادش بگه: ناراحت نباش چیزی که واسه تو زیاده زن! این نشد یکی دیگه!!! من واقعا قاطی کرده بودم. فکر می کردم این مادر مَرده است!!!!!!!!!! یعنی چی؟!!! ولی بازی های همه به غیر از فروتن خوب بود! ماجرا هم از این قراره که زنه به مردش که استاد دانشگاهه شک می کنه که با یه دختری رابطه داره یا نه و همه چی به هم می ریزه...
بوتیک: مال دهه هشتاده. من نمی فهمم تو دوره خودش برا چی معروف بوده. بازی های بد. آشنایی های الکی، اتفاقات الکی... جهان همینجوری الکی از یه دختری خوشش میاد. ما هم اصلا نمی فهممیم چرا. این دختره دنبال یه آدم پولدار و رفتن از ایرانه و خودشم به جهان می گه بعد جهان هِی دست بر نمی داره؛ هِی دست برنمی داره... آخرشم اونجوری!
لاتاری: فیلم قابل قبولی بود ولی غم انگیز بود! از این حمید فرخ نژاد هم بدم میاد!
سالاد فصل: اینم ساخت دهه هشتادهنمی دونم چی بگم! فقط لیلا حاتمی رو تو همچین نقشی ندیده بودم. لیلا از یه خانواده فقیره و با دزدی ایام می گذرونه تا اینکه با یه مرد متاهل پولدار آشنا می شه...به نظرم نقش مهناز افشار هم جالب بود و تا حدودی خوب ایفاش می کرد...  ولی بازم فیلمه خوب نبود!

راستی بچه ها بهار تو وبش یه پست خوبی گذاشته و توش راجع به یه انیمیشن صحبت کرده. اینجا بخونیدش و انیمیشنه رو ببینید. خیلی جالب توجهه.
۹۷/۰۹/۲۴
مهناز

نظرات  (۱۰)

منم دیگه از فیلم ایرانیا دست شستم
یا موضوع ندارن
یا موضوع مزخرفه
یا موضوع افتضاحه
با بازیگرا افتضاح بازی میکنن
یا فقط تیکه های دری وری داره برای جذب مشتری بعد باز موضوع افتضاحه
من که خیلی وقته فیلم ایرانی سعی میکنم فقط طنز ببینم
اونم باز اعصابم خورد میشه چون همش دری وریه
فیلمها یا بدن یا متوسط
فیلم خوب خیلی وقته ندیدم
از اون بدتر اینه که دوستام و همکارام فیلم میبینن چنان تعریف میکنن میگی وای من نبینم حیفه
بعد میری سینما میبینی سطحش متوسطه
اون همه سر و صدا برای چیشونه من نمیدونم

راستی
یا ماها انقدر فیلم خوب دیدیم (خارجی) سطح توقعمون رفته بالا
یا اینا به هر چیز الکی میخندن و فکر میکنن چه خبره

من که نفهمیدم

تئاترهای موزیکال هم از این قائده مستثنا نیستن
پاسخ:
منم دیگه دارم دست می شویم :)
آقا فیلم هامون موضوع خوب هم داشته باشن یه جاهایی تو فیلم اون موضوعه هم نابود می شه وقتی شخصیت اصلی رو می کشن که مثلا بقیه بگن پایان فیلم مدرنه ،باکلاسه :/
 یا هم که یاد گرفتن پایان فیلمشون بازه که مثلا مدرن به نظر بیاد. ای مرده شور اون پایان باز و تلخ رو ببرن!
یه فیلم جنایی خوب نداریم. یه فیلم پلیسی خوب نداریم، یه فیلم ترسناک خوب، یه فیلم خیالی و فانتزی، حتی به غیر از چندتا، فیلم عاشقانه خیلی خوب هم نداریم! فقط گیر دادیم به درام و موضوعات اجتماعی که اونم باز خوب از پسشون برنمیام! مشکل اینه!
منم دیگه سعی می کنم فیلم جدی ایرانی کمتر ببینم. هر چند الان یه حدود 10 تا دارم ولی دیگه از این به بعد برا دیدنشون احتیاط می کنم. دیگه بیشتر طنز می بینم  به قول تو اونم خیلی هاش دری وریه! ولی چاره ای نیست! شاید اعصاب خردیش کمتر باشه! فکر می کنم ملت طنز ایرانی رو به همین خاطر می بینن.
۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۴:۴۶ صبورا کرمی🦄
فکر کنم همه شو دیدم ولی هیچکدوم یادم نیست :/ 
پاسخ:
صبوووووووووووورا :/ 
بالاخره باید یکیش یادت باشه!
۲۴ آذر ۹۷ ، ۱۴:۵۷ صبورا کرمی🦄
خب سالاد فصل و بوتیک و همون وقت که اومد دیدم و تو اون سن هیچکدوم رو نفهمیدم :/
 بقیه شو باید بازیگر ها و داستان فیلم رو بگی یا باید عکس فیلم و ببینم تا یادم بیاد
پاسخ:
خب آره اونا حداقل ده سال از سال تولیدشون گذشته.
://// گلی هم مثل تو اسم فیلم ها خیلی یادش نمی مونه!
مرسی بابت معرفی لینک:)
در مورد مادر زنه که میگه دختر برای تو زیاده من از این بدترشم دیدم در دنیای واقعی که میگه من میام شهادت میدم دخترم مبتلا به جنونه.
جالبه این فیلما رو من جسته گریخته دیدم و من اصلا فیلم نمیبینم ،تابستان داغ خیلی بینمک بود اینکه پدر و مادر عین بز بچشونو فراموش کردن😕
پاسخ:
خواهش می کنم :)
حالا اون مادره رو نمی دونم چرا اینجوری گفته! شاید دخترش واقعا مشکل داشته ولی مشکل فیلم اینجاست که هیچ پیش زمینه ای در این مورد نشون نمیده بعد یهمو می بینی مرده نشسته خونه مادرزنش و تو اولین باره داری مادرزنه رو می بینی و مثلا سومین جمله اش همینه!!!!!! آدم قاطی می کنه خب! هیچ توضیحی نه قبل و نه بعد این سکانس برای علت این حرف وجود نداره!!!!
اون که خیلی بد بود! پایان فیلمو هم که نابود کردن!
۲۴ آذر ۹۷ ، ۲۳:۰۰ حـ . آرمان (استاد بزرگ)
سلام.
نه لازم نیست. من که خیلی وقته کلا سینمای ایران رو نمی بینم.
پاسخ:
سلام.
من نمی تونم کلا نبینم ولی فیلم های خیلی خوبی نداریم!
نهههه اصلا تحمل دیدن فیلم ایرانی ندارم. اینهمه فیلم خوب هست که هنوز ندیدم، واسه چی ایرانی؟ 
پاسخ:
از یه نظر واقعا راست می گی آدم نمی تونه تمام فیلمهایی که تولید شده یا می شه رو ببینه باید انتخاب بکنه که چی ببینه و  منم دارم به این نتیجه می رسم که وقتی این همه فیلم هست چرا ایرانی!!! هر چند نمی تونم کلا دست بردارم چون دوست دارم گاهی فیلم ایرانی ببینم!
از بین اینا فقط تابستان داغ و لاتاری رو دیدم. و آره، بیشتر فیلمای ایرانی دارن به سمت رو اعصاب بودن میرن :/
پاسخ:
متاسفانه!
سارا و ایدارو قصدداشتم ببینم  : )
لاتاری واقعا خوب بود فقط خیلی غم انگیز  : (
پاسخ:
اگه دوست داری ببینی ببین بالاخره سلیقه ها متفاوته ؛) داستان دو تا دوسته و اتفاقاتی که براشون میفته!
اوهوم :(   پدر دختره رو اعصابم بود!
۰۳ دی ۹۷ ، ۰۰:۰۴ جناب منزوی
اولی رو دیدم، خوشم نیومد. بعدی هارو یا شنیدم یا ندیدم ولی کلاً خوشم هم نمیاد برم سراغشون :)
فیلم هامون طوری هستند که اگه کسی ببینه میگه حیفه دیدم و اگه نبینه میگه چیزی رو از دست ندادم و این برای صنعت سینما اصلاً خوب نیست.
انیمیشن رو دانلود کردم، سر فرصت نگاه می کنم
پاسخ:
دقیقا همینه که می گین.
انیمیشنه خیلی جالبه.
اینجاس ک شاعر میگه:
ما ازموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از ورطه رخت خویش...


اصن خیلی وقتا بنظرم تباه سینما و تلوزیون ایران:[
پاسخ:
چه عنوان برازنده ایه این بیت برای این پست!

و این ناراحت کننده است!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">