شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۵ ب.ظ

اگر داستان کوتاه دوست دارید!

مترجم دردها، جومپا لاهیری، امیرمهدی حقیقت

همین داستان مترجم دردها بیش تر از همشون یادم مونده! انصافا اسم کتاب جذابه.

دختری که می شناختم، جی دی سلینجر، علی شیعه علی

این مجموعه هم شامل هشت تا داستان کوتاهه که خیلی دوستش نداشتم شاید فقط با دو تا داستان دختری که می شناختم و آوای اندوهناک کمی ارتباط گرفتم.

 من برام درس عبرت شده که اولین اثری که از یه نویسنده می خونم مجموعه داستان کوتاهش نباشه چون با داستان کوتاه مشکل دارم اونم با من مشکل داره شک ندارم :/ اما اگه شما داستان کوتاه دوست دارید فکر کنم هر دوی این کتاب ها انتخاب خوبی باشه. 

تو یه قسمتی از کتاب دوم می گه:

شاید برای هر کس دست کم یک شهر وجود دارد که دیر یا زود در آن با دختر مورد علاقه اش روبرو شود. نمی دانم این خوب است یا بد که برای هیچ مردی که عشقش را دیده دوری یا نزدیکی آن شهر و سختی یا آسانی رفت و آمد به آن اهمیتی ندارد. دختر آن جاست و تنها همین مهم است.

۹۷/۰۹/۲۰
مهناز

نظرات  (۹)

۲۰ آذر ۹۷ ، ۱۹:۱۸ پریسا سادات ..
چه قشنگ...!
داستان کوتاه یه سری هستن ازشون که خیلی خوبن یه سریاشونم خیلی مزخرف
پاسخ:
اوهوم. من نمی دونم چرا خیلی داستان کوتاه دوست ندارم. الان نظرم کمی ملایم تر شده نسبت بهش ولی بازم رمانو ترجیح می دم!!!
۲۰ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۹ پریسا سادات ..
رمان دوست دارم:)
پاسخ:
چه خوب :))) رمان یه دنیای دیگه است.
خب منکه عشق داستان کوتاهم! خیلی بیشتر از رمان! از جومپا لاهیری حس میکنم قبلا به داستان تو مجله داستان خوندم ولی خوشم نیومده. حالا اینم که گفتی اگه فرصت کردم برم بخونم.
پاسخ:
به نظرم قلمش خوبه و یادمه اون موقع که خوندمش گفتم کاش رمانی ازش می خوندم.
چقدر جالبه که تو زیاد داستان کوتاه دوست هم نداری اینهمه خوندی تا حالا...
تو دوست نداشتی دیگه؟


منم خییییلی دوست ندارم
اما بعضیاشون یه سبک خاصی داره
که حس میکنم کم کم میتونه منو به خوندن داستان کوتاه علاقمند کنه


قبول داری آدم وقتی خودشم داستان کوتاه مینویسه چند تا، بیشتر دلش میخواد بخونه؟!
پاسخ:
آررره خیلی خوندم و دوست نداشتم. اتفاقا اینجوری خوبه آدم وقتی چیزی نخونده که نمی تونه نظر بده. کتابا گولم زدن :) من بعضی کتابا رو بدون اینکه روشونو با دقت بخونم برمی داشتم بعد می اومدم خونه می دیدم مجموعه داستان کوتاهه یا مثلا همین مترجم دردها رو برا اینکه معروف بود خوندم! این بار خودم خودمو گول زدم! :////
جالبیش اینه که خودم می دونم بعضی از این داستان ها چقدر خوبن ولی نمی دونم چرا نمی تونم دوستشون داشته باشن. با این حال یه دوست دارم عاشق داستان کوتاهه بعضی از این کتابا رو بهش پیشنهاد کردم خیلییییی دوست داشته! گفتم شاید شما هم دوست داشته باشید.

منم امیدوارم یه روزی علاقمند بشم :)

آرررره. کاملا موافقم باهات ؛)
اینا که داستان کوتاه دوس دارن
فک کنم عشق میکنن با "داستان همشهری"
پاسخ:
نخوندم تا حالا!
تازه یه چیزی هم که خیلی باب و مده تو داستان کوتاها، پایان های بازشونه!
کلا انگار طرف هدف خاصی نداشته برا نوشتنشون
پاسخ:
یعنی من از پایان های باز متنفرم. برا همینه که اکثرا داستان های کوتاه رو دوست ندارم! به خاطر پایان باز یا تلخشون! که اکثرا اینجورین! تو جیهشون هم اینه که: پایان داستان رو میذارن به عهده ی خودمون و این جور پایان ها مدرنه و خب بالاخره یه برش از زندگی رو نشون می دیم نه همه اش رو :////
رفتیم بیرون سیگار بکشیم، مجموعه ی داستان های کوتاه از نویسنده های معاصر روسیه.
کتاب خیلی خوبیه و داستان های جالبی داره
پاسخ:
داستان کوتاه دوست ندارم ولی یادداشتش کردم برا وقتی که داستان کوتاه دلم خواست ؛)
رمان همنام هم از جومپا لاهیری خیلی خوبه. و پیشنهادش میکنم.
پاسخ:
سعی می کنم حتما بخونمش. قلمش رو دوست داشتم و دلم می خواست یه رمان ازش بخونم. مرسی بابت معرفی.
:)
؛)
پاسخ:
^_^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">