شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۱ ب.ظ

شرلی، شارلوت برونته، فریده تیموری

             

دیدین بعد از خوندن یه رمان آدم تبِ نوشتن درباره اش رو داره بعد اگه همون وقت ننویسیش و مدتی بگذره دیگه این حس از بین میره؟!!!! شرلی برای من اینجوری بود. هی گفتم فردا درباره اش می نویسم...می نویسم... می نویسم تا شد امروز.

شارلوت برونته همون کسیه که جین ایرِ دوست داشتنی رو نوشته البته که این کتاب به جذابیت جین ایر نمی رسه اما کتاب خوبیه فقط اگه حوصله کتاب پرحجم و کلاسیک رو داشته باشید. تا جایی که یادمه همون سطرهای اول داستان شارلوت برونته مستقیما بهتون می گه انتظار یک کتاب عاشقانه و تب و تاب عاشقانه رو نداشته باشید اما تا حدودی داره باهاتون شوخی می کنه ؛) فقط یادتون باشه که این کتاب یه عاشقانه صِرف نیست و توش از جنگ ها و مخالفتی که با صنعتی شدن کارخانه ها در اون زمان بوده هم صحبت می شه و گاهی ممکنه نیاز داشته باشید که یه تنفس بکنید و ذوباره کتابو دست بگیرید.

+ از سری کتاب هایی که قبلا خوندم. قصد دارم تو چند تا پست این سری کتابا رو معرفی بکنم و خلاص!

۹۷/۰۹/۱۹
مهناز

نظرات  (۴)

پس جین ایرو برم بخونم. من تازگی این امای جین آستینو خوندم. اونم ازین کلاسیک قطورا بود. با اینکه وقتی کتاب تموم شد گفتم این چقد مزخرف بود ولی الان حس خوبی دارم خوندمش و احساس میکنم به یه کلاسیک دیگه نیاز دارم. مرسی که معرفی میکنی!
پاسخ:
جین ایر تعداد صفحاتش تقریبا اندازه اِماست ولی شرلی دو برابره! منم چندان از اِما خوشم نمیاد ولی جین ایر خیلی خیلی جذابه از نظر من و بسیار دوستش داشتم. هر وقت خوندی نظرت رو بهم بگو. تازه از روش هم فیلم اقتباس شده هم سریال که هر دو رو دیدم ولی هیچ کدوم به پای کتاب نمی رسه. بازیگرای فیلمه خوب بودند بازیگرای سریاله رو دوست نداشتم اصلا نمی تونستم تصور کنم جین ایر اون شکلی باشه یا آقای راچستر اون شکلی! ولی بازیشون خوب بود.
جین ایرو حتما بخون.
قابلی نداره ^_^
وای آرههه
مخصوصا کتاب هایی که وقتی تموم میشن انگار آدم داره منفجر میشه از شدت ذوق حرف زدن در موردشون
و چند روز که میگذره این حس جوووری ناپدید میشه که اصلا حسش نیست دیگه!


+کلاسیک فکر کنم کلا دوست دارم!
کتابای جین آستین رو که انقدر دوست داشتم بجز چند تاش (که الان فقط اما تو ذهنمه) همش رو خوندم!
اما جین ایر و بلند ه بااااااااار رو نخوندم.
بر باد رفته رو گرفتم که بخونم.
اما خیلی جذبم نکرد.
پاسخ:
آره و اینکه حسش می پره حس بدیه :(
+ چرا همه اِما یادشونه؟!
جین ایر رو حتما حتما بخون پاییز. خیلی خوبه. از اونائیه که فکر می کنم دوستش خواهی داشت.
بلندی های بادگیرو  خیلی دوست نداشتم ولی کتاب خوبیه.
برباد رفته رو هم هنوز نخوندم!
بدی های بادگیر و گرفتم که بخونم
یه عالمش رو هم خوندم
اما جذبم نکرد.


ولی ان شاءالله سراغ جین ایر میرم.
پاسخ:
منم بلندی های بادگیر رو چندان دوست نداشتم!
ولی جین ایر خیلی خوبه :)
وای خیلی وقته "چشم هایش" رو از آبجیم گرفتم که بخونم
اصلا حسش نمیاد...
کلا حسِ خوندن کتاب هام کم شده!
دلم از اون کتابا میخواد که انقدر آدمو جذب کنه، آدمو از دنیا بکَنه بکشه تو خودش!
و این کتابا نمیدونم کم شدن، یا به چشم من کمتر کتابی جذاب میاد!

پاسخ:
منم خیلی وقته که نشده کتاب بخونم.
شاید کتاب جذابی به دستت نرسیده. جین ایرو بگیر با پیرمردی صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد؛ هر دو خیلی جذابن.
چشمهایش هم کتاب خوبیه ولی شاید اونقدرها جذاب نباشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">