شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۵ ب.ظ

کتابهایی که دوست نداشتم!

به دنبال عشق، باربارا کارتلند، مهرداد انتظاری؛ یک رمان عاشقانه بسیاااار آبکی! فکر کنم تو همین کتاب خوندم که نویسنده اش بیش از هفتپصد تا کتاب نوشته :////////

مرگ در ایران، ماری شوارتسنباخ، لیلا و حامد فولادوند؛ آن ماری تو ایران تو کاوش های باستان شناسی همکاری داشته و مشاهدات و درونیاتش رو نوشته و شاید یه جور سفرنامه باطنی و معنویه. یه قسمت کتاب نوشته: " این کتاب شادی چندانی به خواننده نمی بخشد. نه حتی آن دلداری و دلگرمی که اغلب کتابهای غمگین نثار خوانندگانشان می کنند" همینه! و حوصله سربر و کسل کننده. ترجمه اش رو هم اصلا دوست نداشتم. گاهی با دو بار خوندن یه پاراگراف هم چیزی نمی فهمیدم! یادمه موقع انتخاب این کتاب جو منو گرفته بود :// نتیجه اش می شه همین!!!

پرتره دورا، الن سیسکو؛ اگه توضیحات خود کتاب نبود اون یه ذره چیزی هم که فهمیدم متوجه نمی شدم. فروید دورا رو بر اساس پیش فرض ها و نظریات خودش و خوابهای دورا روان درمانی می کنه؟!!! غافل از این که نمی دونه درون آدمی چقدرررر می تونه پیچیده باشه! یه نمایشنامه پیچیده و درهم برهمه!

هنر عشق ورزیدن، اریک فروم؛ بله می دونم کتاب معروفیه اما من دوستش نداشتم. چرا؟ چون شبیه کتابای درسی بود. نوع نوشته ها و توضیحاتش حوصله سر بر بود و با کلمات قلمبه سلمبه پیش می رفت. انگار به زور می خواست چیزی رو تفهیم بکنه! تنها چیزی که ازش یادمه فکر می کنم اینه که عشق ورزیدن یک هنره و می شه یادش گرفت نه اینکه ذاتی باشه!( خسته نباشم واقعا!!!)

۹۷/۰۹/۱۷
مهناز

نظرات  (۱۰)

هنر عشق ورزیدن رو فک کنم خریدم اما نخوندم.
۷۰۰ تا کناب چی مینویسه؟ 
پاسخ:
هر وقت خوندیش نظرت رو بگو لطفا. اونی که من خوندم جلدش سبز کم رنگ بود مترجمش یادم نیست! زباید تو دفترام بگردم!
نمی دونم والا!!!! اگه مثل همین کتاب باشه که در واقع چیزی نمی نویسه!!! فکر کنم خیلی هامون خیلی بهتر از این کتاب بتونیم بنویسیم!!!
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۵:۱۱ صبورا کرمی🦄
چقدر خوبه که تو رو میشناسم
پاسخ:
من قربانت بروم صبورایِ جان؛ چقدر چسبید و بی اغراق چقدرررر ذوق کردم.
من ترجیح میدم یک کتاب بنویسم که ماندگار بشه .
حتما خوندمش میگم
پاسخ:
اصل هم همینه! نویسنده های بزرگ آثارشون خیلی زیاد نیست!
من هنوز انیمیشن وایشای نابینا رو ندیدم هر وقت دیدم نظرمو می گم ؛)
حتما ببینش فکر کنم ۸ دقیقه اس
پاسخ:
چشم.
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۵:۵۴ صبورا کرمی🦄
خدا نکنه دختر :)  میدونی چرا چسبید؟ چون واقعا از ته دلم گفتم :)

پاسخ:
قربون دلت :)
مرسی مهربون از این همه انرژی مثبت.
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۶:۴۸ آقاگل ‌‌
 اینکه از کتابایی که دوست‌شون نداریم بنویسیم، اتفاقاً ایدۀ خوبیه. :)

پاسخ:
از این جنبه بهش نگاه نکرده بودم :))
بقیه هم بنویسن خوب می شه.

هیچ‌کدوم رو نخوندم.اما چه خوبه که از اونایی که دوست نداشتید هم میگید 
پاسخ:
از شواهد پیداست که باید از کتابهایی که دوست نداشتم، بازم بنویسم :)
من میگم یه صفحه جانبی بذار اینا رو توش بنویس که عبرتی شه برای آیندگان :D
پاسخ:
کیه که به حرف من گوش کنه! ولی خب سلایق متفاوته مثلا خیلی ها کتاب هنرعشق ورزیدن رو دوست دارن!!!!!!!!!!
تو فکر صفحات جانبی هستم اتفاقا. برا فیلم ها و کتابهایی که دیدم تا بنا به خوش‌آمدم ستاره دارشون کنم :))))
راستی یادم رفت در مورد این پست بگم که من هم هنر عشق ورزیدن رو گرفتم.
و انقدر به نظرم سخت و ثقیل اومد بعد از چند صفحه کنار گذاشتمش.
حس میکردم درست هم متوجه نمیشم چی میگه!
قلم "آلن دوباتن" رو بیشتر دوست دارم.
ازش "چگونه عشق خود را پیدا کنیم" رو خونده بودم.
یه روانشناسی جذاب بود.
در مورد اینکه افرادی رو که دوست داریم، باید ببینیم تو ناخودآگاهمون چرا دوستشون داریم!
و اگه حس میکنیم این فرد درستی نیست برای دوست داشتن، وقتی که کشف کنیم علتِ اصلی دوست داشتنشون چیه، خب میذاریمش کنار! و اونوقت کمتر سخته کنار گذاشتنشون.
پاسخ:
بالاخر یه نفر با من هم عقیده بود :)
از آلن دو باتن هیچی نخوندم. سعی می کنم ازش بخونم.
مرسی بابت معرفی.
چه خوب که اینطوری مینویسی!
خیلی به درد میخوره که آدم دیگه نخریدشون
ندیده بودم این طوری رمان های بد رو جدا کنن :)
پاسخ:
چه خوب تر که به دردتون خورد ولی بازم سلیقه ها متفاوته ممکنه بعضی هاش رو شما بخونید و دوست داشته باشید! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">