شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۷ ب.ظ

سخنی چند مثلا!

1. تو ترکی یه ضرب المثلی هست که می گه: گوزل آقا چوخ گوزلیدی ویردی بیر چیچک ده چیخارتدی! حکایت بعضی از این روزهای گذشته است بر من :دی

2. دارم به انگلیسی، ترکی استانبولی یاد می گیریم، در حالی که از این ور دارم زبان انگلیسیم رو بهبود می دم!!! اونم از سایتی که خودش به انگلیسیه! عجیبا غریبا! امیدوارم وسط کار این روند رو رها نکنم! کاری که همیشه کردم و توش تبحر خاصی هم دارم :/

3. جناب وزیر به.داشت؛ آدمیزاد چقدر می تونه به نقطه ی حقارتِ محض نزدیک بشه! اینطور نیست؟!

 
4. نقاشی "جیغ" ادوارد مونک رو دیدید؟!!!! آدم با دیدنش یه جوری می شه! شاید واقعا وحشت رو حس می کنه! این نقاشی رو خیلی دیده بودم ولی اسمش رو نمی دونستم تا اینکه توی کتاب "قهوه سرد آقای نویسنده" اسمش رو دیدم و با سرچ، به یه تصویر آشنا رسیدم!

کلیک کنید

5. انیمیشن کوتاه بطری رو هم حتما ندیدید؟!! ببینید حتما؛ خیلی رمانتیکه! دلم کباب شد!

6. چشمامونو ببندیم و به طبیعت گوش کنیم: 

 

7. کسی از دستگاه موخوره گیر استفاده کرده تا حالا؟! جواب می ده؟!

8. "کاغذ باطله" هنوز می خونی اینجا رو؟

9. تو یه احادیثی اومده: کابوس هایی هم که می بینیم و باعث ترسمون می شه کیفر یه گناه هائیه که خدا نمی خواد بذاره این کیفرها بمونه برا آخرت! چقدر عجیب و جالب! برا همینه که می گم انگشت کوچیکه پا تصادفی نمی خوره به پایه مبل حتی! با مبل بیچاره کاری نداشته باشید. لبخند بزنیم به خاطر همچین کیفر کوچیکی :)

10. خواجه عبدالله انصاری چه قشنگ می گه:

الهی...کار آن دارد که با تو کاری دارد، یار آن دارد که چون تو یاری دارد، او که در دو جهان تو را دارد، هرگز کِی تو را بگذارد... (جا داره که بگیم کـِــــــــی؟! :) )

11. حال دلتون خوش باشه تو این روزای پاییزی.

 

نظرات  (۱۱)

۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۵:۱۲ آرزوهای نجیب (:
ان‌شاءالله حال دل تو هم خوش باشه (:
پاسخ:
حال دل همه. مچکرم :)
واقعا دل منم برا انیمیشنه کباب شد |- -| 
از خواجه عبدالله گفتی یادم اومد الهی نامه‌شو خریدم و نصفه رهاش کردم. برم بخونم. 
بله واقعا منکه چند شبه دارم کیفر گناهانمو میدم :(
اهان راستی، اون ضرب المثله یعنی چی؟
پاسخ:
من فقط بعضی متنای خواجه رو دوست دارم.
امیدوارم کابوسات تموم بشه. رویا ببینی :)
خیلی خوشگل بود، آبله هم درآورد.
۰۳ مهر ۹۷ ، ۱۷:۵۱ صبورا کرمی
اره اون نقاشی واقعا احساس وحشت رو القا میکنه
شنیدم که دستگاه موخوره گیر خوب نیست. بعد از مدتی دوبرابر میشه همه اون موخوره ها😣
پاسخ:
چقدر بد. من امید بسته بودم بهش! موخوره راهکار دیگه ای نداره غیر از کوتاه کردن؟!
۱) ترجمه نمی‌کنی؟ :))
۵) حس می‌کنم دیدم ولی یادم نیست کدوم بود :/
۷) همچین چیزی هست واقعا؟ O_o من فک می‌کردم راهش فقط کوتاه کردن مو باشه :دی
پاسخ:
1. مصطلحش می شه گفت می شه: خیلی خوشگل بود زد آبله هم درآورد! 
5. کوتاهه یه نگاه بنداز! یه بطری واسطه ی عشق و دلبری دو به ظاهر آدمک برفی و شنی می شه ؛)
7. منم تازگی ها دیدم برا همین پرسیدم. کوتاه هم می کنی باز موخوره ول کن نیست! چند وقت دیگه می شه روز از نو روزی از نو :/
۲. من هم یه پیج ترکی استامبولی دارم که حرف میزنه و متنشم ترکیه ولی با ترنسلیت اینستا در حالی که به ترکی گوش میدم انگلیسیشو میخونم 😁
۳. فردام به دیابتیا میگه خودتون تولید کنین لابد. 😓مرتیکه خر. 
۴. ا جیغ رو بارهادیدم الان هم قبل از سرچش تصویرش اومد جلوی چشمم یه جیغ از ته عمق وجوده. 
۵. دیدم جالب بود انگار توی دریای عشق غرق شدن. 
۶? دوستداشتم مخصوصا باران و رعدو برق را
۷. نه
۹. من این جمله رو در مورد سر دردام امروز گفتم  
۱۰. کی؟ واقعا؟ 
۱۱. شما هم: )) 
پاسخ:
2. وااااااااااااااااااااااااااو! این عجیب تره!
3. :/  من جاش بودم تو تلویزیون از تمام ملت ایران عذرخواهی می کردم بعد هم استعفا. بعضی ها هر چقدر هم مقامشون زیادتر بشه باز هم لیاقتش رو ندارن! کاش به جای این همه تخصص و غرور یه کم انسانیت داشتیم! هنوزم دلم واسه اون آقاهه می سوزه!
4. اوهوم. آدم عمیقا حسش می کنه!
6. من گاهی وقتا همه رو با هم می زنم قاطی پاتی می شه بعد می شینم صداها رو تفکیک می کنم:/ نابود شدم رفت!
11. مچکرم. می گن برا بقیه دعا کنید، دو برابر همون دعا به خودتون بر می گرده :)) یه همچین خدایی داریم :)

۰۴ مهر ۹۷ ، ۱۹:۴۹ صبورا کرمی
منم یه زمانی امید داشتم. موهام تازه خوب بلند شده بود... یکم دم موهات رو بزن و هر از چند گاهی یکم وازلین به دم دم موهات بزن.
پاسخ:
دیگه از زدن موهام خسته شدم واقعا... تا یه کم بلند می شه مجبور می شم کوتاهش کنم به خاطر موخوره ولی وازلین رو می زنم. مرسی که گفتی نمی دونستم.
پیش از همه:
دلم تنگ شده بود برا این نوشتن هات از خودت.
به به.
مهناز داریم چه مهناااازی :)

1: ترکی استانبولی دوست.
حالا چطور یکدفعه تصمیم گرفتی یادش بگیری؟
حس میکنم یاد گرفتنش خیلی سخته.
خیلی دوست دارم یه زبانو مسلط یاد بگیرم.
مثلا کره ای رو میذاشتن برم کلاس! شنیداری و گفتاری تا حدودی میتونم اما بلدش نیستم که! تجربی میفهمم :))))

2:عه. شماره 1 مربوطه به دو هم!

3:واقعا.... چقدر بدم اومد ازش!
بعد یادِ همه افرادی افتادم که به من میگفتن تو نمیفهمی. این خیلی خیلی آدم خوبیه.
با اینکه یه سری توهین های دیگه ای هم داشت!

4:یه جوریه نقاشیش...
نمیدونم چطوری.
فک کنم قهوه سر از اون کتابا باشه که یکدفعه معروف شد، اما دوستش نخواهم داشت!
از اون ها که انگار داستان درست و حسابی هم ندارن و یهو شروع میشن و یهو هم تموم، و آدم نمیفهمه چی به چی شد! انگار یه سری جمله خوشگل و دور هم جمع کرده باشه و یکم ربطش داده باشه و توصیف هاشو به رخ بکشه، اما داستان واقعی نداشته باشه.
همچین حسی دارم بهش.
خوندیش بگو چطور بود :)

5:ندیدم. چشم. ان شاءالله

7: وسه موخوره شنیدم سرکه زدن به لبه مو قبل حمام موثره.
بعد که میریم حمام موخوره هاش میریزه.
اما انجام ندادم.
دستگاه موخوره گیر هم استفاده نکردم :/ اصلا خیلی تنبلم تو کارهایی که برای درمان موخوره میکنن! خیلی ها...


پاسخ:
قربووونت. تازه یه مقداریشو یادم رفته بنویسم بس که حواس جمعم ؛)
1. ترکی استانبولی برام زبانِ به غایت شیرین و دوست داشتنی ایه ؛) منم خیلی دوست دارم چند تا زبانو مسلط باشم که تا حالا موفق نشدم ولی چون زبان استانبولی به زبان ما خیلی نزدیکه و تشابه خیلی زیادی با هم داریم بنابراین یادگرفتنش برام راحت تره.  
کره ای منم خیلی دوست دارم؛ از فیلماشون یه کوچولو یه چیزایی یادگرفتم ولی نوشته هاشونو عمرا بتونم یاد بگیرم. مثلا من تو رو "سارامیه": (دوست دارم).
 من این سه تا زبانو خیلی دوست دارم یادبگیرم. کاش بتونم.
2. نه.
3 . دقیقا حرف دل منو گفتی. منم انقدر ازش بدم می اومد. همه می گفتن چرا؟!  رفتارهاش یه جور نمایش بود انگار برام!
4.  نقاشیش اون حسی رو که تجربه کرده القا می کنه ! متفاوته.
پاییزک!!!!! قبلا معرفیش کردم! دوباره پست معرفیش رو تو وبم بخون، تازه خودتم زیرش کامنت گذاشتی :دی
5. زودتر ببین خیلی کوتاهه.
7. سرکه زدن فکر کنم واسه تخم شپش باشه ها!!!!!!!!!!!!!
به غیر از کوتاه کردن من درمان دیگه ای براش نمی شناسم البته برا تقویتش چند تا روغن استفاده کردم که جواب ندادن خیلی.
چه حرکت پیچیده ای داری میزنی:دی
امیدوارم رهاش نکنی
یعنی به عبارتی:رهاش نکن دیه!

یاداوری کردی ک موهام موخره گرفته:(

اوم چه حدیث جالبی واقعا؟!

فقط تو میتونی جواجه عبدالله رو انقدر دوست داشتنی کنی:))))

حااااال دل توام😍

دلم برات تنگ شده مهناز
خیلی کم پیدایی...


پاسخ:
اوهوم :/ خدا کنه کم نیارم این بار.
چشم سعیمو می کنم :)
موخوره خیلی بده خیلی! من بیشتر از یه ساله باهاش درگیرم!قبلش اصلا نمی دونستم چیه :(
آره البته این نقل به مضمون بود ولی از این احادیث کم نیست! تازه یه جا هست می گه وقتی دعا می کنید چه برا خودتون چه برا هر کس دیگه و یا هر شرایطی، از ته دلتون دعا کنید که به اجابت نزدیکه.
نه بابا، خواجه خودش دوست داشتنیه[ در حالی که از خجالت، عرق پیشانی اش را پاک می کند از صحنه خارج می شود]
ممنوووووووووووونم.
دل منم تنگته ولی من که خیلیم پیدام :) تازه شاید از شدت پیدایی زیاد، ناپیدام. شایدم خودت کم پیدایی که این به حقیقت نزدیک تره ؛) نیستی :(
اوه!
وی بسی خجالت زده سر را به زیر می افکند با نوک پنجه پا روی زمین بازی میکند و لپ هایش هم قرمز میشود تازه!


+جدا کامنت هم گذاشتم؟! عه وا...
برم بازم بخونمش :))


+نه . دوست من واسه موخوره زده بود.
اما خودم که تجربه نکردم.
هردفعه موخوره میگیرم فقط تلپ میزنم کوتاهشون میکنم!
پاسخ:
 وی را در آغوش گرفته و لپ های سرخ شده اش را می بوسیم بابت این توصیفات دوست داشتنی و احساسات عمیقش :))))
+ آررررره بابا :) 
+ سرکه پیدا کردم امتحانش می کنم پس ؛)
وای منم موهای فرفریم هر یکی دو ماه کوتاهتر می شه. فرفری نیست که اصلا؛ فنریه... باید اسممو میذاشتم موفنری؛ هر چقدر هم بلند شه باز جمع می شه پشت گردنم :دی و حتی :/
۰۶ مهر ۹۷ ، ۱۰:۳۴ صبورا کرمی
موخوره به خاطر خشکی مو هست. سشوار و اتومو استفاده نکن. یه ماسک مو خیییلی خوب بگیر داخل حمام به دم موهات بزن. از حمام میایی بیرون یه ذره روغن نارگیل بگیر بزن به ساقه موهات. با حوله موهات رو خشک نکن. 
راه پیشگیری دیگه ای به ذهنم نمیرسه 
پاسخ:
من اصلا از سشوار و اتو مو استفاده نمی کنم مگه اینکه جشن عروسی دعوت باشیم. اکثرا هم موهامو می زارم خودش خشک شه. اما موهام به خودی خود خشکه. نرم کننده هم می زنم درست فرداش اونقدر موهام چرب می شه که باید دوباره بشورم :(
 قبلا روغن نارگیل می زدم تا حدی خوب بود اما گاهی که به پوست سرم هم می زدم شوره می زد خیییییلی.
خیلی خیلی ممنون بابت مهربونیت صبورای عزیز.
موهای من هیچوقت اونقدبلند نمیشن که به موخوره برسن
پاسخ:
درسته موهای بلند زیاد به موخوره دچار می شن ولی موهای کوتاه هم امکانش هست که دچار بشن. فقط باید مواظب بود که خیلی خشک و شکننده نشن که اونم سخته گاهی.
ان شاالله که هیچ وقت موخوره نگیره موهات.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">