شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۰۲ ب.ظ

خاطرات قاتل/ جوی فیلدینگ/ شهناز مجیدی

نویسنده ی کتاب می گه لذت می برم از اینکه در پایان کتاب هام خواننده ها رو غافلگیر کنم! ولی به نظرم تو این کتاب غافلگیری از همون صفحه ی اول و جملات اول شروع می شه با یه پایان بازِ غافلگیر کننده.

کتاب با حرف های قاتل شروع می شه و هیجان انگیز و روان پیش می ره. راوی کتاب گاه خودِ قاتله و گاه سوم شخص. قاتل دختران نوجوون رو به قتل  می رسونه؛ اون ها رو تو زیرزمین یه خونه ی متروکه زندانی می کنه، بعد با تفنگ به سرشون شلیک می کنه و جنازه هاشون رو در یه منطقه ی دورتر دفن می کنه...

خیلی سخته حدس زدن اینکه قاتل کیه! ولی طبق تجربه های من، در اکثر کتاب های جنایی قاتل اونیه که ذهن پیش تر از همه تبرئه اش می کنه ؛)


«مغز انسان قابلیت بی حدی در فریب دادن خودش دارد. ما هر چه را که می خواهیم باور کنیم، باور می کنیم بدون در نظر گرفتن نشانه هایی که در مقابل ما هستند».

«خاطره چیز حیرت انگیزیه؛ خاطرات ما، ما را شکل می دهند. خاطره برای زندگی روزانه ی ما زمینه ای فراهم می کند و برای کارهای ما مقدمه ای می سازد؛ منطقی برای تصمیم های گاه تردیدآمیز به وجود می آورد. امروزه ما هر چه هستیم با چیزی که دیروز و روزهای قبل از آن بودیم به هم بافته شده ایم - در نقشی پیچیده بافته شده ایم - تکه هایی از گذشته برجسته تر و آخرین ناامیدی و اولین عشق روشن تر است یا نفرت ها...

این خاطرات ماست که ما را متمایز می کند. بدون آن ها ما هویتی نداریم. هیچی نداریم».

+ از جمله کتاب هایی که مدت ها پیش خوندمش!

۹۷/۰۶/۲۰
مهناز

نظرات  (۸)

اینو فیلمشو دیدم عاااااااالی بود میخکوبم کرد تا آخر
پاسخ:
من تا دیروز خبر نداشتم که فیلمشم ساختند.
پس رفت تو لیستم. می بینمش. مرسی که گفتی.
کتاب معمایی و جنایی دوست دارم :) کتاب غیرقابل پیش‌بینی و با غافل‌گیری هم دوست دارم! 
مرسی بابت معرفی.
پاسخ:
منم :) منم :)
پس حتما بخونش.
قابلی نداشت.
امممم
کتابای این ژانری کشش چندانی نداره برام...
ک بخونم....

اما وقتی میخونی یطوری پرکششن ک نمیشه از خوندنش دست کشید
پاسخ:
برای من که خیلی جذابن! هر چند همیشه یه حس ناراحت کننده ای بابت قتلی که اتفاق افتاده، در سراسر کتاب همراهته!

با خط آخر کامنتت موافقم.
واقعاً مغز انسان خیلی قابلیت داره...
ولی خب بعضی وقتا درگیر اعتیاد می‌شه کُند می‌شه
پاسخ:
امیدوارم هیچ انسانی درگیر هیچ اعتیادی نشه!
۲۱ شهریور ۹۷ ، ۰۰:۱۷ زینب(مسافرکربلا)
احساس میکنم خوندمش ولی مطمئن نیستم ...نه کتابی که من خوندم از زبان دختر نوجوانی بود که کشته شده بود...
پاسخ:
این کتابی که می گی فکر کنم "استخوان های دوست داشتنی آلیس سبالده"!
کتاب های جنایی یکم منو میترسونه...

جاداره بگیم :فتبارک الله احسن الخالقین...
واقعا خدا چی آفریده هاااا...
پاسخ:
از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم :دی
تا حالا یادم نمیاد کتابِ جنایی خونده باشم متاسفانه


یکی از کتاب های جنایی خوبی که خوندی رو معرفی میکنی مهناز؟
پاسخ:
خوندن کتاب های جنایی لذت خاص خودش رو داره. 
من خودم پیشنهادم اینه که یکی از کتابهای آگاتا کریستی رو بخونی مثلا قتل راجرآکروید کتاب خیلی معروفیه. مدت ها پیش خوندمش. آگاتا کریستی کلی کتاب جنایی نوشته و بهش لقب ملکه جنایت رو دادن! خالق شخصیت های پوآرو و خانوم مارپله. حتما اسماشون رو شنیدی!
اما اگه می خوای کتاب های ساده تری بخونی از ماری هیگینز کلارک بخون که بهش می گن ملکه تعلیق.
البته همین کتابی که تو این پست معرفی کردم هم خوبه.
۰۲ مهر ۹۷ ، ۰۹:۵۴ صبورا کرمی
من فقط یکبار کتاب جنایی خوندم. خیلی برام جالب بود. شاید اینم بخرم ^_^
پاسخ:
امیدوارم ازش خوشت بیاد :)
اگه خوندیش بیا نظرت رو بهم بگو.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">