شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۱۵ ب.ظ

فردریک یا تئاتر بولوار/ اریک امانوئل اشمیت

فردریک پسر یک زن رختشوره که از هویت پدرش خبر نداره. اون در کودکی با دیدن صحنه ی تئاتر شیفته اش می شه و با وجود مخالفت مادرش بعدها یک بازیگر موفق و معروف تئاتر می شه. در این بین فردریک عاشق زنی به نام برنیس می شه و بین انتخاب برنیس و تئاتر و اینکه آیا احساسش به برنیس واقعیه یا نه دچار تردید می شه و ...

کتاب خوبی بود اما حدود یک ماه طول کشید تا تمومش کنم. شاید علت اصلیش نبود تمرکز بود.

به نسبت چهار نمایشنامه دیگه ای که از اشمیت خوندم، کمتر برام دوست داشتنی بود و پایانش رو دوست نداشتم :( اما آدم محاله از اشمیت کتابی بخونه و لذت نبره. بارها گفتم ؛)

اشمیت برای نوشتن این نمایشنامه از زندگی یک بازیگر تئاتر به نام فردریک لومتر الهام گرفته.

- آدم های عاشق پیشه معمولا کور می شن. اون ها شدت احساس رو با دوام اون اشتباه می گیرن.

- خیلی بده که آدم عاشقی داشته باشه که دوستش نداره. کسی مسئول احساس آدم ها نیست ولی با این حال یک کم مسئول غمشه.

۹۷/۰۴/۱۰
مهناز

نظرات  (۵)

من از اشمیت چیزی نخوندم تا حالا. نمایشنامه‌س همه کتاباش؟ چی برا شروع خوبه؟

- آخ اون مسپول غم بودنو خوب گفتی :(
پاسخ:
پس اگه شروع کنی حتما می گی کاش زودتر خونده بودم ازش ؛)
 اکثر کتاباش نمایشنامه است ولی یه مجموعه داستان کوتاه هم داره که اونو هنوز نخوندم و اگه اشتباه نکنم یه اثر داستانی هم داره!
حتما از خرده جنایات زناشوهریش شروع کن. واقعا بهترین اثرشه و خیلی خوندنیه. تو وب به غیر از این نمایشنامه درباره چهار نمایشنامه دیگه ای که ازش خوندم نوشتم. خرده جنایات زناشوهری، نوای اسرارآمیز، عشق لرزه و مهمان سرای دو دنیا. 
- :(  (البته از جملات خودِ کتابه)
عه از جملات کتاب بود؟ دمش گرم ارادتم بهش بیشتر شد :))
میرم الان پستایی که گفتی رو یه نگاه می‌کنم. مرسی بابت معرفی :-*
پاسخ:
:)
خواهش می کنم.
:)))
نمایشنامه زیاد ندوس 

جمله هایی ک نوشتی اما قشنگ بود:)
پاسخ:
مال اشمیت یه چیز دیگه است ؛) البته من به غیر از نمایشنامه های اشمیت دو تا نمایشنامه دیگه هم خوندم که اونا هم جذاب بودند و خب نمایشنامه های شکسپیر هم سال ها پیش خوندم که بی نظیرند!
:)
چه جذاب. بذارم تو لیست کتابایی که میخوام بخونم :)


+دومین جمله چقدر فوق العاده بود
پاسخ:
امیدوارم که ازش لذت ببری و ناامیدت نکنه ؛)
+اوهوم!
۰۲ مهر ۹۷ ، ۱۱:۳۹ صبورا کرمی
من این کتاب رو دارم. نخوندمش هنوز
پاسخ:
هر وقت حوصله و اشتیاقش رو داشتید، بخونیدش.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">