شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۵۴ ب.ظ

صحیفه سجادیه / 2

تو قسمتی از دعای دهم صحیفه ی سجادیه اومده:

"... رشته ی امید ما را با منع کردن لطفت قطع مکن که اگر چنین کنی، کسی را که از رحمتت نیکبختی خواسته بدبخت کرده ای و آن را که از فضلت عطا خواسته محروم نموده ای، در این حال از پیشگاهت به سوی چه کسی رو کنیم؟ و از درِ رحمتت به کجا رویم؟ پاک و منزهی؛ ما از آن درماندگانیم که قبول دعای آنان را واجب کرده ای و از آن گرفتارانیم که رفع گرفتاری را به ایشان وعده داده ای. شبیه ترین چیزها به خواسته ی تو و سزاوارترین کار به بزرگواری تو، رحمت آوردن بر کسی است که از تو رحمت خواهد و به فریاد رسیدن کسی است که به تو فریادرسی کرده پس بر زاری ما نزد خود رحمت آر و به خاطر اینکه خود را در پیشگاهت به خاک افکنده ایم به فریادمان رس. الهی شیطان ما را چون در نافرمانیت او را همراهی کردیم، سرزش می کند پس بر محمد و آلش درود فرست و اکنون که شیطان را به خاطر تو واگذاشتیم و از طرف او به سوی تو روی آوردیم وی را به سرزنش ما شاد مکن".
 
 
+ تناسب اسم و صفت تو صحیفه اعجاب انگیزه؛ دعای هشتم رو بخونید متوجه می شید چی می گم.
+ تو قسمتی از دعای نهم اومده: "نفس انتخاب کننده ی باطل است مگر آن که تواش توفیق دهی و پیوسته به بدی فرمان دهد مگر آن که تواش رحمت آوری"..
+ و آخر دعای یازدهم : "تو نسبت به هر که تو را بخواند مهربانی و تقاضای هر که تو را صدا بزند اجابت کننده ای". خیلی خوبه اصلا :)
+دعای سیزدهم صحیفه در طلب حاجاته.
 
۹۷/۰۳/۰۱
مهناز

نظرات  (۳)

مهناز عزیزززم توی تاریک ترین ثانیه تمام عمرم گفتم خدایا منو ببخش و مطمئنم شنید و بهم جواب داد ... این پستت خیلی دلنشینه ... حیف که ایمان خوندن دعا رو از دست دادم
پاسخ:
خدای مهربون :)
دلنشین! چه خوب که همچین حسی بهت منتقل شده.
از دست ندادی فقط شاید کم رنگ شده. ان شا الله که پر رنگ تر شه این ایمان برای همه امون.
وای چه پست دلچسبی
دلم میخواد برم از نمایشگاه قرآن برای خودم یه صحیفه کوچولو بگیرم گه تو کیفم جا شه. استفاده ازشون راحت تره برام.
خدا به ما هم توفیق صحیفه خوانی بده ان شاءالله
پاسخ:
:)
اوهوم کتاب های کوچولو خیلی خوبن به شرطی که فونتشون هم خوب باشه. 
به هممون. توفیق درست خوندنش رو. آمین
^.^


پاسخ:
ماچ به لپت ؛)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">