شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۴۱ ب.ظ

منهای دو/ ساموئل بنشتریت/ شهلا حائری

اسم و موضوع نمایشنامه برام جذاب بود! درباره نویسنده اش هیچی نمی دونستم ولی نمایشنامه هایی که با ترجمه ی شهلا حائری خوندم، برام جذابیت داشتن.

داستان درباره دو تا پیرمرد بیماره که بیماریشون درمان شدنی نیست و در چند قدمی مرگ هستند برای همین تصمیم می گیرن بی خبر از بیمارستان بذارن و برن تا روزهای آخر عمرشون رو جای دیگه ای باشن. تو این مدت اتفاقات جالبی براشون میفته و ما ازشون درباره گذشته اشون می شنویم.

کتاب کوتاه و جذابی بود؛ طنزش هم بامزه بود... پیشنهادش می کنم. فقط چند ساعت از وقتتون رو می گیره ؛) 

اما با وجود کوتاه بودن و با وجودی که چاپ سومش هم مال سال نود و دو بود، چند تا مشکل نگارشی و حتی غلط املایی واضح داشت!!!


می دونین افسردگی اندوهناک چیه؟! افسردگی با دیرکرده... یک واقعه ی اندوهناکی که یک جایی دفن شده و بی خودی ناگهان میاد بالا... واسه خودتون خوب و خوشین، همه چی بر وفق مراده، آروم دارین لحظه ها رو میگذرونین و ناگهان تترق! گذشته خِرِتون رو می گیره... مساله تنها این نیست که به گذشته برگردین تا بفهمین مشکل کجاست... این طوری که خیلی راحت بود... نه، باید بفهمین که مشکلِ کدوم واقعه اندوهناکه... اوایل دنبال گنده هاش می گردین... تجربه ی غم انگیز گنده... [بعد که چند تا واقعه ی غم انگیز رو مرور می کنه می گه:]... لب رودخونه ایستادم و پیش خودم فکر کردم: همه ی ما اندوه کسی هستیم....

۹۷/۰۲/۲۲
مهناز

نظرات  (۷)

چه استدلال جالبی افسردگی دیر کرده ...
این روزا نشستم و زندگیمو شخم میزنم ،از اول ... از روزی که یادم.میاد ...برای همین خیلی برام این تیکه از متن جالبه
پاسخ:
اوهوم...!
امیدوارم که حالت خوب باشه.
ممنونم :)) قطعا همه چیز بهتر میشه 
پاسخ:
ان شا الله...[استیکر ماچ و بوسه و اینا :) ]
من این یه تیکه متن رو با آدرس وبلاگت بزارم اینستا؟
پاسخ:
البته که می تونی هر جور که راحتی. حتی اگه دلت خواست بدون آدرس بزار چون بالاخره یه تکه از کتابه نوشته خودم که نیست.
نه خب من اسکرین شات میزارم :) و شما صاحب وبلاگی
پاسخ:
باشه :)))
منم می تونم ذوق کنم این وسط :)))))))))))))
😘😘😘
پاسخ:
منم سه بار می بوسمتا ؛)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
عااااخییییی چ نااز بود~.~


******
پاسخ:
اگه پیداش کردی بخونش! خوشت میاد.

مچکرم.
فکرکنم رمزو یه بار بهم داده بودی. حواس پرتیمو ببخش! بس که رمزها تو ذهنم زیاد شده قاطی کردم!
ان شاالله.
یادداشت میکنم اسمشو حتما.

خخ میفهمم…
من بشخصه حافظه عددیم زیاد خوب نی.
لطف میکنی نظرمو ویرایش کنی پاک کنی رمزو؟
پاسخ:
:)

ببخشید اصلاح شد! (قابلیت جالبیه) چون خصوصی نداده بودی عمومیش کردم.!!! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">