شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
يكشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷ ق.ظ

تنها دوبار زندگی می کنیم/ 1386

فیلم راجع به راننده ی مینی بوسیه به نام سیامک که یه مرد منزوی و افسرده است. اون تصمیم می گیره که تو چند روز کارایی رو بکنه که همیشه حسرت انجام دادنشون رو داشته و تو روز تولدش از دنیا بره. تو این مسیر با دختری آشنا میشه که کوله پشتیش رو تو مینی بوس جا گذاشته...

در واقع فیلم راجع به حسرت های زندگیه که حواسمونو از زندگی کردن پرت می کنند!                    

  داستان فیلم به شدت جذابه؛ بیش تر از خودِ فیلم. اسم فیلم هم خیلی جالب توجهه. بازی علیرضا آقاخانی که اولین بازیشه خیلی خوبه همین طور بازی نگار جواهریان.این فیلم اولین ساخته ی کارگردانش هم هست.

صدای بازیگر مردِ فیلم خیلی خوبه و منو یاد بازیگر مردِ شب های روشن انداخت. 

فضای فیلم سرده و همین طور نقش مردِ داستان. برای همین گاهی کسل کننده می شه. داستانش غیرخطیه! بیش تر دوست دارم یه داستان خطی رو دنبال کنم تا غیرخطی برای همین اغلب فلش بک ها رو نمی پسندم.

در کل، ارزش تماشا کردن رو داره!


- خوبیِ آدم های غریبه اینه که مجبور نیستن به هم دروغ بگن! 

- بعضی وقت ها یه چیزای کوچیکی تو گذشته تبدیل می شن به یه حسرت بزرگ؛ بعد هر چی که زمان می گذره اون حسرته هم بزرگ تر می شه تا یه جایی که دیگه نمی شه ازش فرار کرد...

۹۶/۱۲/۲۷
مهناز

نظرات  (۴)

سعیمو میکنم که ببینمش ،من داستانهای غیر خطی رو خیلی دوست دارم ،مثل یه معماست که باید حل بشه 😄 
اما در مورد حسرت ها...
طبق تجربه میگم ،اکثر اوقات چیزایی که حسرتشونو میخوریم از دور حسرت برانگیزن وثتی به دست میاریشون ممکنه برات خیلی بی معنی و بی ارزش باشن...
پاسخ:
من که گاهی با این داستان های غیرخطی سردرد می شم و حوصله ام سر میره :( ولی این یکی خیلی هم اینجوری نیست با این حال سرراست بود، بهتر می بود!
آره تا حدی درسته.
 وقتی یه کاری رو تو گذشته می تونستی انجام بدی یا یه حرفی رو می تونستی بزنی که نزدی و انجامش ندادی و اگه می شدن کل زندگیت تغییر می کرد کم کم تبدیل میشه یه حسرت بزرگ که حتی اگه الان اون کار و انجام بدی دیگه دیره! دیگه حالتو خوب نمی کنه! یا چندان خوب نمی کنه... یا حتی تاثیری نداره و درد واقعی درست همین جاست که متوجه می شی تو همه ی این سال ها زندگی نکردی، حسرت خوردی!!!
با جمله آخرت خیلی موافقم
پاسخ:
می دونم که می دونی چی می گم!
باید جذاب باشه.


پاسخ:
بعضی قسمتاش جالبه ولی می تونست بهتر از این باشه.
از کجا این فیلما رو پیدا میکنین؟ :D باید بریم بخریم یا تو اینترنت هم میشه خرید؟
پاسخ:
خب ما اکثرا فیلمای قدیمی  و خارجی و انیمیشن رو دانلود می کنیم. گاهی کسی بهم فیلمی رو میده نگاه کنم و گاهی هم می خریم!
این یکی رو دانلود کرده بودیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">