شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی


کتاب حاوی 5 تا داستان کوتاهه:

پرندگان می روند در پرو می میرند: مردی تقریبا ناامید که در ساحل، قهوه خانه ای دارد و پرندگان دریایی که برای مردن به آن ساحل می آیند! و زنی که برای مردن آنجا را انتخاب می کند...
بشر دوست: مردی یهودی که پس از روی کار آمدن هیتلر آنجا را ترک نمی کند زیرا که به انسانیت و جوانمردی معتقد است و امیدوار است که این اصول او را نجات خواهند داد!
ملالی نیست جز دوری شما: داستان مردی که به خاطر دختری می خواهد کاشف و جهانگردی بزرگ شود و کارت پستال هایی که برای مردم شهر و به خصوص دخترک می فرستد!
همشهری کبوتر: دو توریست آمریکایی که در روسیه سوار سورتمه ای می شوند که کبوتری آن را می راند! 
کهن ترین داستان جهان: مردی یهودی که سال ها مورد شکنجه قرار گرفته و الان سال هاست که رها شده اما انزوا گزیده و فکر می کند دوران هیتلر هنوز تمام نشده است!

به نظرم داستان ها جذاب، خوب و روان بودند. تقریبا همه پایان تکان دهنده ای داشتند! و مطمئنم اونایی که خوندن داستان کوتاه رو دوست داشته باشند از این مجموعه خوششون میاد و تو ذهنشون موندگار میشه! من به پیشنهاد بودای عزیز این کتاب رو خونم ولی قبل از شروع کردنش نمی دونستم که یک مجموعه داستان کوتاهه! می تونم بگم این مجموعه بهترین مجموعه داستان کوتاهی بود که خوندم. با این حال داستان کوتاه با سلیقه ام جور نیست! 
 داستان اول یه جوری بود! در مورد داستان دوم می تونم بگم که مرز بسیار باریکی بین خوش بینی و حماقت وجود داره! چقدر حرص خوردم! داستان سوم منو یاد جمله ای انداخت: وقتی تمام زندگیت بشه کسی که تو تموم زندگیش نیستی و ذره ای به خاطر خودت زندگی نکنی، نباید انتظار دیگه ای داشت! همشهری کبوتر متفاوت بود! و اما آخرین داستان: هیجان انگیز بود و پایانی بی نهایت شوکه کننده داشت!
+ فکر می کنم بودا با یه ترجمه ی دیگه ای خونده که جدیدتره و تعداد داستان هاش هم بیشتره!روح آدمیزاد ناشناختنی و اسرار آمیز است!
۹۶/۱۱/۱۹
مهناز

نظرات  (۹)

خوشبحالتون که اینهمه کتاب میخونین! من ولی برعکس داستان کوتاهو خیلی بیشتر از رمان دوست دارم. امیدوارم بتونم این کتابو بخونم.
پاسخ:
:) شما هم می تونین بخونین:) فکر می کنم کتاب متفاوتی باشه براتون!
دلم خاس بخونمش
پاسخ:
بخونش. چرا غمگین؟!
جالب من یک کوه کتاب نخونده دارم نمیدونم کی بتونم اینو بخونم !!!!
داستان های کوتاه برای من جذابن ... فقط تعداد شخصیت های بعضی داستان ها و زیاد بودن وقایع خسته ام میکنه ... امیدوارم این ،این طوری نباشه
پاسخ:
منم یه لیست حدودا 250 تایی دارم نمیدونم کی وقت می کنم بخونمشون! از این ور هم مدام به این لیست اضافه می شه!! نه این اون طوری که گفتی نیست! دقیقا برعکسِ توصیفائیه که کردی و احتمالا اگه بخونیش دوستش خواهی داشت!
مهناز عزیز
بی نهایت خوشحالم که این کتاب رو خوندین
دقیقا این کتاب پنج تا داستان داشت و من هم با همین ترجمه خوندم
موضوع داستانها متفاوت و گاها بکر بود و از طرف دیگه پایان هیچ کدوم هم قابل پیش بینی نیست و خیلی سورپرایز کنندست
در مجموع خوشحالم که تونستم توصیه ی مناسبی برای دوستان داشته باشم
پاسخ:
آخه من یه جایی خوندم که ترجمه ی دیگه ای هم داره که علاوه بر این پنج داستان، داستان های دیگه ای هم تو اون ترجمه آورده شده! و فکر کردم شاید اونو خوندین با توجه به تصویری که تو وب گذاشته بودین! مرسی بابت معرفی این کتاب.
۲۵ بهمن ۹۶ ، ۱۵:۱۰ یه دوست ...! = کاغذ باطله
سلام مجدد. گفته بودم دوباره سر میزنم.
البته کار خاصی ندارم. فقط خواستم بگم چه خوبه که راحت کتاب می خونید و چه خوب تر که به بقیه معرفی می کنید و چه خوب تر تر که کتابخوانی رو گسترش میدید.
...
هیچی دیگه...
فقط آرزوی موفقیت.
در پناه بهترین پناه.
پاسخ:
سلام. خوشحال شدم که دوباره سرزدین :) می دونین! بعضی ها الکی این حرف ها رو میزنن: سر میزنیم! معرفی کتاب شاید یه ادای دینه نسبت به کتاب ها! مرررررسی بابت حرفاتون :) کاغذ باطله؟! اسم وبلاگتونه؟! وبلاگ نویسی رو دوباره شروع کردین؟ منم براتون روزها ی خوب و خوبی ها رو آرزو می کنم.
مهناز کجایی؟
پاسخ:
اومدم بیان ؛)
داستان کوتاه زیاد دوست ندارم.... بعضیاشون هستن که واقعا قوی هستن! تعدادشون کمه....
پاسخ:
درست مثل من... آااااخ بالاخره یکی پیدا شد که مثل من فکر می کنه...
تقریبا تمام دوستام چه تو دنیای مجازی و چه حقیقی داستان کوتاه دوست دارن!
آره این یکی واقعا برای دوست داران داستان کوتاه خیلی خوبه و یه مجموعه دیگه که به نظرم خوب بود کار استیون کینگه: هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد!
پس این کتاب برای کسایی که داستان کوتاه دوس ندارن خوب نیس!
نه؟
پاسخ:
چرا داستاناش خیلی خوبن؛ اتفاقا برای اونایی که داستان کوتاه هم نمی پسندن مجموعه ی قابل قبولیه ؛) ولی می دونی چیه اونا که داستان کوتاه دوست دارن لذت بیشتری می برن ؛) 
آهاااا.
کاملا فهمیدم چی شد :)

+وای مهناز... چقدر منسفیلد پارک جین آستین خوشگله :) دوسش دارم :)
فقط خیییلی طول کشید خوندنش!

+راااااستی جلد دو زنان کوچک و گرفتم... جییییییغ
پاسخ:
:))))))
+ آره منم کلی دوستش دارم...
زیاد طولش نده! یادمه از اون کتابایی بود که اصلا نمیذاشتمش زمین.
+ قشنگ معلومه چقدر ذوق زده ای از این بابت.
نمی دونم چرا انیمیشنش از کتابش بیشتر برام جذابتره و دوست دارم کامل ببینمش. کتابش رو هم باید یه روزی بخونم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">