شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۸ ق.ظ

همخونه/ مر یم ریاحی


حاج رضا برای اینکه پسرش را نزد خود نگه دارد و نگذارد او از ایران برود و همین جا پابندش کند، شرط عجیب و غریبی برایش می گذارد...
از اون رمان های ایرانی بود که خیلی تعریفش رو شنیده بودم. برای همین شروع کردم به خوندنش. خب باید اعتراف کنم که رمان معمولی و سطحی ای بود اما جذابیت خودش رو داشت و یه کم متفاوت بود با اون سه چهارتایی که خیلی سال ها پیش خونده بودم. حتما هم باید حدس زده باشید که عاشقانه است اما به نظرم چندان پختگی نداشت. عشق خیلی زود اتفاق افتاد. شرطه عجیب و غریب بود و اینکه هیچ اتفاقی هم نیفتاد کمی عجیب و غریب ترشخصیت دختر این کتاب به گفته ی نویسنده زیبایی اساطیری نداشت، اما طبق معمول،هر کی می دیدش حالا فارغ از اخلاقش، ناچار از دل باختن بود!!!! 
اشعار قشنگی از شعرایی مثل فروغ تو این کتاب بود که لحظه ای فارغ از داستان غافلگیر و ذوق زده ات می کرد. طنز کتاب هم بامزه بود. اشکالات ویرایشی نگارشی هم داشت. با وجودی که من چاپ سی و چهارمش رو خوندم!  روان بود اما تعداد صفحاتش زیاد بود!
جدای از همه این ها، فقط هر از گاهی برای تغییر حال و احوال میشه رفت سراغشون. اما نه خیلی زیاد.
۹۶/۰۹/۲۳
مهناز

نظرات  (۷)

سلام ... منم یه مدت از کتاب مینوشتم اما حس کردم برای دیگران خیلی جذابیت نداره ... آخه همه که مثل ما اهل کتاب نیستن
خوشحالم برام کامنت گذاشتی..
موافقم ما شبیه همیم
پاسخ:
علیک سلام... درسته همه اهل کتاب نیستن ولی برای همون عده ای که کتاب دوست دارن جذابیت داره و همین کافیه حتی اگه تعدادشون کم باشه. دوست دارم راجع به کتابها بنویسم و متقابلا عده ای هم هستن که دوست دارن راجع به کتاب ها بخونن ؛) من بیشتر :)))))))))))))) اوهوم
این رمان جزء اولین رمان هایی بود که خونده بودم. به خاطر همین بسی دوستش داشتم.
اما وقتی آدم کلی رمان میخونه، دیگه یه سری رمان ها که اولش به نظرش خیییییلی قشنگ میومدن اونجوری به دلش نمیچسبه :))
پاسخ:
آرررره خب حق با توئه. منم خیلی ازش بدم نمیاد فقط همه چیز معمولی و قابل حدسه و چیز خیلی خاصی نداره! ساده است.
مهناز بایهویی عاشق شدن مشکل داری ها




الهییییی که به عجولانه ترین حالت ممکن عاشق بشی یع روز"
وبعدتاهمیشه عاشق بمونی
پاسخ:
شاید خیلی هم مشکل ندارما مشکل اینه که تو کتابا و فیلما گاها خوب نشون داده نمیشه این یهویی عاشق شدن ها ؛)
وگرنه فکر نمی کنم خودم باهاش مشکلی داشته باشم :))))


ووووااای خدای من! چه دعایی!
نگار حواست هست چقدر آرزوهای عجیب و جالب و متفاوت می کنی برام؟!
سلام
من جزو همونا هستم که کتاب میخونم
و از ، کتاب خوندنم ، مثل کار قبلی لذت میبرم چون فکر میکنم کسی که اهل مطالعه باشه دایره استفاده از لغاتش خیلی بیشتر از دیگران هست
از طرفی هر کتابی در خودش پیامی داره
پیامی که نویسنده سعی میکنه به خواننده ها انتقال بده
من موافق پستهای معرفی کتاب هستم شدیدا
خدا ازتون راضی باشه
آمین
پاسخ:
سلام. بعله می دونم :) موافقم با حرفاتون. می بینی مینا؟! خواننده ها و دوستای من همه کتابخونن و این منو به وجد میاره و برای نوشتن از کتابها بهم انگیزه میده :))) ممنووووووووونم :)
فکر نمیکنم فقط کتاب باشه شخصیتت دوست داشتنیه
پاسخ:
:)))))) مرسی مینای عزیز لطف داری. کاش همینطوری که می گی باشه!
وااای همخونههه
یادش بخیررررر

خیلی خوب بود اون روزا ک من خوندم
اولین رمان همخونه ایه
همیشه شخصیت زن رمانای مریم ریاحی ی دختر دلبر دانشجو ادبیته که دلتو اب میکنه
مخوصصا دانشجو ادبیات بودنش:)))

شعرای وسطش خیلی خوب بوووود
اما درکل موافقم اونننننقدددددرررر قشنگ نی
پاسخ:
:))))) بعضی بخشاش جذاب بود! آره راجع بهش خوندم. گویا بعدا خیلی ازش به ظاهر پیروی شده چه جالب! نکنه خودش دانشجوی ادبیات بوده؟! اولین رمانی بود که ازش خوندم. بقیه کتاباش چه جطورن؟! خب اعتراف می کنم ادبیاتی بودن دختره برام جذاب بود؛ شعراشم خیلی خوب بود. بخصوص اینکه دختره عاشق "تو می دمی و آفتاب می شود"، بود. اما گفتگوشون راجع به ادبیات یه کوچولو مصنوعی بود. یعنی این حس به من منتقل شد! با وجود درستی صحبتاشون :)) از یه سری صحنه ها و ماجراهای آبکی که بگذریم، داستان جذابی داشت و از خوندنش لذت هم بردم ؛)
عاره دقیقا خودش هم ادبیات خونده!

من فقط ی کتاب دیگه ازش خوندم
مثل پر
ک بنظرم خیلی بهتر از همخونس:))

منم شخصیتاشو دوس داشتم....
ولی از جایی ک تو دوره جاهلیت خیلی رمان همخونه ای خوندم داستانش چندان برام دلچسب نی... مخصوصا اینکه ی عالمه سانسور داره
پاسخ:
چه جالب! سعی می کنم هر وقت فرصت شد بخونمش! :|||||||||

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">