شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی

خیلی وقت پیش خوندمش اما بعضی قطعاتش اونقدر متفاوت و دوست داشتنیه که وقتی داشتم مرورش می کردم، احساس کردم که لازمه حتما بنویسمشون.با اینکه یادمه کلا کتابی نبود که خیلی دوستش داشتم. بالاخره شعرهایی اند که ترجمه شدند! ولی انصافا بعضی هاش به شدت دلنشینه با تصویر سازی هایی به شدت متفاوت:
 - چه می کردی اگر باران به بالا می بارید؟
من؟
بله 
عادت می کردم به زندگی روی ابر فکر کنم...

- و شکارچی مهربانی دارد می آید که اسلحه اش تنها یک گل سرخ است

- دلم می خواهد یک ببر کوچک باشم  
 خوابیده و خرخرکنان   
در جنگل جادویی موهای قهوای تو

- بگذار وانمود کنیم ذهن من تاکسی است
و ناگهان (چی در میاد از توش!)
شما سوارش شده اید...

میشه لبخند نزد با خوندن این قطعات...؟!چرا باید فراموششون کرده باشم. گاهی وقتا از بی اعتنایی خودم حرصم می گیره!تازه با خودم حرف زدم و راضیش کردم که از نوشتن بعضی قطعات دیگه صرف نظر کنه. شکر خدا لجبازی نکرد ؛)
۹۶/۰۸/۲۶
مهناز

نظرات  (۵)

نویسنده های بزرگ زیادی توی دنیا داریم که خوندن نوشته هاشون بهترین هدیه ای هست که میتونیم به خودمون بدیم
ولی تنها چند نویسنده هستن که انگار خوده خوده ما هستن
با اونها همذات پنداری عجیبی میشه کرد
یکی از اونها کورت ونه گاته و یکی دیگه ریچارد براتیگان دوس داشتنی
مردی که در فقر مینوشت و با نوشته هاش به اوج شهرت و محبوبت رسید
و خوندن همین چند قسمتی که از نوشته کتابش قرار دادین کافی بود تا روز و هفته ما رو رنگی و زیبا کنه !
گفته میشه قسمتی از کتابهاش رو در ترانه ای با گروه بیتلزها هم خونده
اصلن صرف دوستیش با جان لنون کافی نیست که عاشقانه دوستش داشته باشیم ؟
و در آخر ...
مهناز بانو ... انتخاب قسمتهایی از کتاب واقعا عالی بود
شما سلیقه ی فوق العاده ای دارین ...
پاسخ:
اوهوووووم! یادمه از کورت ونه گات جمله ی بامزه ای برام نوشته بودین :) تا حالا کتابی از کورت ونه گات نخوندم متاسفانه :( ولی برای چندمین بار یادم رفته که ایشون مرد بودن یا زن :)))) میشه یکی از کتاباش رو برا خوندن بهم پیشنهاد کنین؟! از ریچارد براتیگان هم فقط همین کتابشو خوندم، یکی دیگه اش رو هم تو لیستم دارم که دوست دارم بخونم. اسمش برام جالبه! نامه ای عاشقانه از تیمارستان ایالتی! خوشحالم که حالتونو خوش کرد :))))) راستش با عرض شرمندگی من اصلا نمی دونستم جان لنون کیه. همین الان یه سرچی کردم درباره اش و متوجه شدم یا اصلا صرف اینکه بدونیم کتاب شعری داشته که همراه هر کدوم از قطعات شعریش بذری هم بوده که باید کاشته میشده برای دوست داشتنی بودن این مرد کفایت می کنه. اسم کتابشم : لطفا این کتاب را بکارید. چه قشنگ نه؟! یکی از کتاب هایی بود که دوست داشتم نویسنده اش من می بودم و ایده اش برا من بود :))) مرسی مرسی مرسی اصلا خیلی مرسی. دیگه بیشتر از این شرمنده نفرمایین باید از ریچارد براتیگان متشکر بود بابت به اشتراک گذاشتن خیالات و تصورات عاشقانه و شاعرانه اش با ما ؛))))) به قول دزد کتاب باعث شرمندگیه که نمیشه کتابا رو خورد!
خیلی خوبه که با جان لنون افسانه ای آشنا شدین
پس حتما جمله ی معروفی رو که توی مدرسه گفته بود رو هم خوندین که وقتی ازش میپرسن دوس داری در آینده چکاره بشی و اون میگه : خوشحال
بعد که بهش میگن تو نفهمیدی سوال چی بوده اون در جواب میگه شما نفهمیدی زندگی چی هست
فکر میکنم زیباترین ترانه قرن " تصور کن " باشه که اثر همین هنرمند صلح دوست هست
حیف که اینطور آدمای خوب و مهربون زود از دنیا میرن
و در مورد کتابهای ونه گات عزیز باید بگم دو تا کتاب " گهواره گربه " و " سلاخ خانه شماره پنج " از همه معروف تر هستن
من هر دو تا رو خوندم و اینها جزو هزار و یک کتابی هستن که قبل از مرگ باید خوند
جملات زیبایی رو هم که ایشون در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه MIT گفته بود رو حتما بخونین
مطمئنم که خیلی خوشتون میاد
من عاشق اون قسمتش هستم که میگه :
با دل دیگران بی رحم نباشید و با کسانی که با دل شما بی رحم بوده اند، سر نکنید.

پاسخ:
نه نخونده بودم. اووووم چقدرمتفاوت! چه جواب دلنشین و کوبنده ای :))) الان کلیپش رو دیدم... ترانه جالبی بود. چه مرگ تلخی هم داشته! فکرکن معروف بشی بعد طرفدارت برای معروف شدن خودش، تو رو بکشه! تو مغز ما آدما واقعا چی میگذره؟! درباره سلاخ خانه شنیده بودم ولی نویسنده اش یادم نبود. امیدوارم فرصت خوندنش پیش بیاد. چقدر خوب که خوندینشون! منم دلم می خواد. لیست هزار و یک کتاب؟! خیلی وقته حتی یه نگاه هم بهش ننداختم! مرسی بابت یادآوری. سخنرانی رو هم رفتم خوندم بعضی جمله هاش رو هم قبلا از خودتون شنیده بودم :)))) یه جا نوشته بود انگار این نوشته مال ونه گات نیست و مال خانمی به اسم مری اسمیشه؟!!!!! مال هر کی که هست نوشته ی جذابیه و واقعا لذت بردم ازش. نکته ای هست که می گن به گفته توجه کن نه به گوینده اش. ولی اونجوری زندگی کردن هم گاهی خیلی سخته... ولی گاهی به شدت نیاز داریم به همچین تلنگرها و یادآوری هایی... جمله ای هم که نوشتین جمله ی قشنگ و درستیه... مرررررررررررسی بابت تمام اطلاعاتی که بهم دادین و مهم تر از اون وقتی که برای نوشتنش گذاشتین. خیلی مچکرم.
قشنگ بود... خصوصا اولی
پاسخ:
:)))) هر کدوم زیبایی خودشون رو دارند. گاهی نمی تونم براشون اولویت قائل شم. من موقع خوندن هرکدومشون کلی لذت بردم و مزه مزه اشون کردم...
بَــه بَــه :)
پاسخ:
:)))))))
عاره واقعا قشنگ بود

ی دوست مجازی دیگه هم خیلی عاشق این نویسنده اس
و وقتی قطعه هاشو ک گذاشته بود میخوندم اصلا حس نمیکنم ک دارم شعر ی شاعر ک احتمالا خیلی اختلاف فرهنگی داریم و از ی کشور دیگس و یه طرز فکر دیگه داره میخونم
شایدم ب خاطر همین اختلاف هاست ک انقدر جذاب و تازس....
پاسخ:
:) من خیلی هم عاشق این نویسنده نیستم یا حداقل فعلا عاشقش نشدم چون تنها کتابیه که ازش خوندم اما برخی قطعاتش برام بی اندازه دلنشینه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">