شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۲ ق.ظ

نور شعله ور/ تریسی شوالیه/ شیوا مقانلو


خانواده ای روستایی پس از مرگ پسرشان به پیشنهاد مدیر یک سیرک به لندن می آیند تا زندگیشان رنگ دیگری بگیرد. جم پسر خانواده با دختری به نام مگی و مردی به نام ویلیام بلیک آشنا می شود که یک شاعر و نقاش آزادی خواه است... 
 این کتاب رو هم تقریبا با فاصله اندکی از "دختری با گوشواره مروارید " خوندم اما این کتاب به گرد پای " دختری با ..." هم نمی رسه. سبک خاصی که تریسی شوالیه داره تو این کتاب هم مشهوده. توصیفات متفاوت و روایت زندگی یک انسان معروف در لابلای یک داستان! با این حال از اون کتابایی نیست که حس خاصی بهش داشته باشید. یک کتاب متوسط و معمولی! طرح جلدش هم خیلی نچسبه! 

تو لندن هیچ جا نبود که بشه از دست آدما در بری. اما همه جا آدم هست بالاخره، نیست؟ کجا بدون آدمه؟ 
جم نخودی خندید: همه ی جاهای دیگه. مزرعه ها و جنگل ها و آسمون. می تونم تمام روز همچین جاهایی باشم؛ شاد و خرم.
اما اگه آدم هایی اطرافت نباشن، اون چیزها هم هیچ معنایی نداره.
به گمونم همین طوره...

+ خیلی وقته کتابی معرفی نکرده بودم هرچند که این مال مدتها پیشه ولی گفتم یه کم حال و هوای وب گرفته ام رو عوض کنم !حماسه حسینی خوندنش طول می کشه! فکر می کنم دوباره باید یه سر به کتابخونه بزنم!
۹۶/۰۷/۱۸
مهناز

نظرات  (۳)

مهناز بانو چقدر از برگشتنتون خوشحالم
و نمیتونم شرح بدم که چه اندازه منتظر بودم تا یه کتاب خوب معرفی کنین دوباره ...
وقتی اسم " تریسی شوالیه " رو خوندم یه دفه بی نهایت خوشحال شدم که کتاب دیگه ای از این نویسنده رو میخونم
سری قبل با خوندم " دختری با گوشواره مروارید " که شما معرفی کرده بودین بی نهایت لذت برده بودم و مطمئنم زیباترین کتابی بود که در عمرم خوندم
با توصیفی که از کتاب کرده بودین هر چند شوقم کمتر شد ولی پنهان نمیکنم که دوس دارم این کتاب رو هم با خاطره کتاب قبلی بخونم
به نظرم هر نویسنده ای یه کتاب بی نظیر در زندگیش داره که دیگه مثل اون رو تکرار نمیکنه
و شاید اون کتاب رو در وضع و حالت روحی خاصی نوشته باشه که دیگه اون حالت براش در زندگی تکرار نشده باشه
پاسخ:
خیلی خیلی ممنونم بودای عزیز. حواسم نبود که مدت خیلی زیادی از آخرین کتابی که معرفی کردم می گذره. حداقل از نظر خودم :( منم یادمه وقتی این کتاب رو دیدم، کلی ذوق زده شدم که می تونم یه کتاب دیگه از تریسی شوالیه بخونم! خوشحالم که هنوز لذت خوندنش یادتونه... خیلی خوبه یکی فقط با معرفی تو کتابی رو بخونه و تازه کلی هم خوشش بیاد. حس خوبی به آدم میده. مرسی بابت این حسای خوب. شرمنده. شاید بهتر بود چیزی درباره اش نمی نوشتم! امیدوارم از خوندنش لذت ببرین حتی اگه به اندازه کتاب قبلی خوب نباشه. موافقم باهاتون و ما وقتی اول این کتاب بی نظیر رو میخونیم انتظاراتمون از این نویسنده ها بالاتر میره و وقتی کتاب دیگه ای از همون نویسنده می خونیم که به همون اندازه قبلی خوب نیست کمی تو ذوقمون می خوره. با این حال این کتاب هم کتاب بدی نیست. ارزش خونده شدن رو داره فقط ما انتظاراتمون بالا رفته! ...
اهوم خیلی وقت بود کتاب معرفی نکرده بودی

امروز یه سیر مطالعاتی گذاشتیم و یه کتاب معرفی شد
که یادم نمیاد اسمشو:دی
یه همچین حافظه ای...
پاسخ:
همه حواسشون هست؟! نترس اوضاعت بدتر از حافظه من نیست که! همین دیشب چنان آلزایمری گرفته بودم که نگو و نپرس! مایه ی خنده ی خودم و بقیه!
مهناز؛روی ماه خداوند را ببوس روحتمن بایدبخونی این روزا!
هرچند ک من مایلم خودم بهت این کتابوهدیه کنم.
وبسیارهم مایلم
واصلاخداروچ دیدی شایدسمتت پست شد
پاسخ:
حتما باید همین روزا بخونم؟! واووووووووو... نگارای من...؟! مگه من میزارم تو زحمت بیفتی؟! هوووم؟!زودی پیداش می کنم و می خونم. اصلا مگه میشه با این تاکید دوستانه و دوست داشتنی، توصیه ات رو عملی نکنم؟! ؛)) چقدرررر خوبه که هستین همه اتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">