شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۲ ب.ظ

سرو غمگین/ آگاتا کریستی/ محمد گذرآبادی

الینور کارلایل متهم شده است که مری جرارد را مسموم کرده و به قتل رسانده است. تمامی شواهد و مدارک بر علیه اوست. دکتر جوانی عاشق الینور شده است و دوست دارد که هر کاری از دستش برمی آید برای نجاتش بکند، حتی با احتمال این که قاتل باشد. این پزشک برای حل این معما، ماجرا را با هرکول پوآرو در میان می گذارد و ...

خوندنی بود و ذهن رو به شدت درگیر می کرد.همین!و یه چیز دیگه این که گفتگوی صفحه ی آخر رمان خیلی برام خوشایند و جذاب بود.

-  زندگی این طوری است! به آدم اجازه نمی دهد آن را به دلخواه مرتب و منظم کند. به آدم اجازه نمی دهد از عواطف بگریزد، با عقل و منطق زندگی کند! نمی توانی بگویی "همین قدر احساس می کنم و نه بیش تر". زندگی، آقای ولمن، هر چیزی باشد. معقول نیست!

- جای تاسف است،مری، مگر نه؟! این که هرگز نمی شود به گذشته برگشت.- به هر حال رفتن به گذشته و احساساتی شدن در مورد آن جز وقت تلف کردن فایده ی دیگری ندارد. ما باید به زندگی خود ادامه دهیم - وظیفه ما این است- که گاهی چندان ساده هم نیست.

- عشق پرشور به یک انسان دیگر همیشه بیش تر مایه ی اندوه است تا خوشی؛ با وجود این الینور، باید این تجربه را داشت. کسی که تا به حال واقعا عاشق نشده، هرگز واقعا زندگی نکرده...

۹۶/۰۳/۰۸
مهناز

نظرات  (۳)

۰۸ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۱ زینب(مسافرکربلا)
باید کتاب جالبی باشه .خوندن رمانهای جنایی برای تنوع مغرو روح خوبه :)
پاسخ:
هست. دقیقا زینب عزیز ؛)
آخ که من چقد کتابای آگاتا کریستی میخوندم...
پاسخ:
و چرا الان دیگه نمی خونی ؟!
کتاب جالبی باید باشه
من هنوز نخوندم ولی سعی میکنم مثل کتاب قبلی بسرعت بخونم و نظرم رو بگم
الان دارم کتاب " سیمای زنی در میان جمع " رو میخونم که واقعا کتاب بی نظیریه
جمله های خیل جالب و قشنگی داره مثل این :
سابقاً دارای صفتی بودم بنام وفاداری ، واقعیت این است که دارا بودن این صفت یک نفرین ابدی است
یا این جمله :
او بیش از حد خوب بود که بتواند یک نظامی باشد
پاسخ:
جالبه. می دونی اینکه لابه لای جنایتی که اتفاق افتاده، به خود زندگی و شخصیت ها هم اهمیت داده میشه، و اینکه آگاتا کریستی راجع به خیلی چیزای دیگه هم حرف میزنه، باعث شده کتاب هاش جذابیتشون بیش تر بشه. به نظر میاد کتاب خیلی خیلی خوبی باشه او بیش از حد خوب بود که بتواند یک نظامی باشد؟!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">