شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی
سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۲۵ ب.ظ

یه کم طب سنتی رو جدی بگیریم...

پدربزرگ جان کمی ناخوش احوال بودند و هفته های قبل بیمارستان بستری بودند.داییم هم به عنوان همراه پیششون می موند. از قضا :) با بیماری هم اتاق بودند که قرار بوده عمل بشه. این دایی خان ما هم وقتی مشکلشون رو فهمیدن، با یه گیاهِ ساده، مشکلشونو برطرف کردند. روز بعد که دکتر اومده برا معاینه، تعجب کرده بوده از بهیود وضع بیمارش و خب عمله منتفی شده و بیمار عزیز مرخص.
گاهی وقتا مشکلا ساده تر از اون چیزیه که فکرش رو می کنیم و راه های آسون تری هم برا حلش هست. آسون ترین و دمِ دست ترین راه، همیشه بهترین نیست ؛))))))
۹۶/۰۲/۱۹
مهناز

نظرات  (۶)

چقدر پست جالبی گذاشتین مهناز بانو
من مدت خیلی زیادی هست که دارم در این مورد فکر میکنم
میدونین ... توی کشور ما مصرف دارو در مقایسه با کشورهای دیگه خیلی بالاست
در حالی که کیفیت این داروها هم بعضا مناسب نیست و عوارض زیادی با خودشون داره
توی کشورهای دیگه دارن روی طب جایگزین کار میکنن و به روشهایی غیر از داروهای شیمیایی سعی میکنن که بیماری رو درمان کنن یا از اون جلوگیری کنن
مثلا در سوئد ، روسیه و اوکراین شما از نزدیک میتونین مراسمی شبیه غسل تعمید رو ببینین که در آبهای یخ زده انجام میشه و این کار رو گاهی چند بار در سال تکرار میکنن تا سیستم دفاعی بدن رو تحریک کنن تا در مقابل بیماری ها مقاوم باشه و جالب اینجاست که تقریبا تمام طول سال هم سرما نمیخورن یا حداقل من که ندیدم بخورن
یا در کشورهای تایلند ، مالزی و چین و احتمالا بقیه کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا از دمنوش های گیاهی ، ورزش و انرژی درمانی استفاده میکنن و اتفاقا بی نهایت هم سودمنده به نظرم
شما در خیابون مراکز بی شماری رو میبنی که شغلشون انرژِی درمانی ، ماساژ و غیره هست
حتی مثل ما افرادی کنار خیابون هم این کارو انجام میدن البته در محله های فقیر تر و جالب اینجاست که خیلی از توریستها هم از این تجربه بی نظیر استفاده میکنن
مثلا یه نوع ماساژ کف پا دارن که باعث آرامش میشه
یا برای آسم نقاط خاصی از بدن رو ماساژ میدن
همینطور از طب سوزنی هم برای درمان استفاده های زیادی میکنن که البته این مورد اخیر در تهران تازه داره رواج پیدا میکنه و من به شخصه اعتقاد زیادی بهش دارم
پاسخ:
:) آره واقعا همه امون یه کوچولو سرمون درد می گیره میریم سراغ دارو. من عاشق طب سنتی ام. همیشه هم میگم اگه این رشته ای رو که خوندم نمی خوندم و شرایط یه جوره دیگه بود خیلی دوست داشتم همچین رشته ای رو بخونم یا کتابداری رو :) عاشق این گیاهان دارویی ام یعنی میرم عطاری یه چند دقیقه ای فقط محوشون می شم و فقط نگاشون می کنم. اصلا یادم میره می خواستم چی بخرم :)) خیلی مرسی از وقتی که گذشتید و این همـــــــــــــــــــــــــــــه برام نوشتید و اطلاعاتی که در اختیار گذاشتید.
آهان یادم اومد که مردم در ترکیه و بلغارستان و مقدونیه هم برای اینکه از سرما خوردگی ، آنفولانزا ، سرطان و خیلی بیماری های دیگه در امان باشن از دمنوشهایی مخصوص استفاده میکردن که مخلوطی از زنجبیل ، دارچین ، فلفل ، چای سبز و یه گیاه دیگه بود که ما توی ایران نداریم
این دمنوش خیلی عالی بود
من چند تا بسته از اون دمنوش رو خریدمن و با خودم آوردم و تقریبا هر روز ازشون استفاده میکنم
خلاصه اینکه به عقیده منم طب سنتی و طب جایگزین همونطوری که از اسمشون هم پیداست میتونن جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشن
پاسخ:
خوش به حالشون که اهمیت میدن به زندگی ها و سلامتی هاشون اونم از راه درست ترش. چقدر خوبه که این همه میرید مسافرت و چیزای جدیدی می بینید و یاد می گیرید.
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۹:۳۸ زینب(مسافرکربلا)
منم شنیدم خیلی از بیماریها رو که دکترای الان با جراحی و درمانهای سخت درمان میکنن خیلی راحت میشه با طب سنتی معالجه کرد .منتهی پیدا کردن طبیب خوب و مطمئن هم لازمه:)
پاسخ:
آره بعضی از بیماری ها با طب سنتی راحت تر و آسون تر درمان میشن. اون که بعله :) همون طور که وقتی میخوایم بریم دکتر دنبال یه دکتر خوب می گردیم.
اگه به این سادگی رفع میشده چرا دکتر میخواسته کار رو به عمل بکشونه؟؟؟ دکترام هیچی حالیشون نیست.
پاسخ:
نمی دونم والا. احتمالا تو حوزه ی اون ها، اون جوری بوده درمان اون بیماری. ممکنه بیماری یه چیز باشه اما درمان های مختلفی داشته باشه دیگه. موافق نیستی؟! باید بهترین راه رو انتخاب کرد. البته اگه بقیه ی راه ها رو بشناسیم و راجع بهشون بدونیم :) و الا وقتی تنها یه راه پیش روت باشه، گاهی مجبور می شی توش قدم بزاری.
اگه با داروی سنتی حل شه حتما داروهای شیمیایی هم کارسازه. من هنوز معتقدم دکتره دکتر نبوده.
پاسخ:
منم نمی گم داروهای شیمیایی کارساز نیستند که؛ ولی خب اکثرا عوارض دارند. وقتی با داروی سنتی میشه مشکل رو حل کرد نباید رفت سراغ داروی شیمیایی. همون طوری که وقتی آدم تشنه اش میشه برای رفع تشنگی هم می تونه آب بخوره هم نوشابه ولی چیزی که بدن نیاز داره آبه هر چند با نوشابه هم رفع تشنگی میشه :))) اینم حرفیه شاید همون جوری که شما می گین باشه. ولی با اون چیزی که من شنیدم احتمالا به چند تا دکتر دیگه هم نشون دادن چون از یه شهرستان دیگه اومده بودند ؛) این که طب سنتی تو خیلی از موارد تاثیر بهتری داره، بیراه نیست
پدر بزرگ جان بهترن؟؟؟

چه جالب!!
میخواستن عمل کنن حالا با یه دارو گیاهی ساده خوب شده!!
پاسخ:
آره خدا رو شکر خوبه الان. خیلی ممنونم صالحه جووون. آره دقیقا همین اتفاق افتاده :) می دونم باورش سخته!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">