شاید اینجا دارم بلند بلند فکر می کنم

بایگانی

نویسنده این کتاب اگر چه در پاریس متولد شده اما اصالت الجزایری دارد و با انتشار همین رمان که طنزی اجتماعی است، به شهرت رسیده. کتاب خوبی بود.

+بعضی وقت ها به خودم می گویم زندگی واقعا شانس است. خیال می کنیم شانس نداریم اما به آدم های بدشانس تر از خودمان فکر نمی کنیم.

+ خیلی سخته از آدم هایی که برایمان مهمند دور باشیم...

+ گاهی وقت ها با خودم می گویم بعضی ها باید برای همه چیز، حتی دوست داشتن هم بجنگند.

+ در هر حال، با این همه قصه های سرنوشت، دارم به این نتیجه می رسم که هیچ چیز تصادفی نیست.

*ببخشید دیگه. تصویر کتاب ترجمه شده اش به فارسی روپیدا نکردم عکسم نگرفته بودم.، تحویل کتابخونه دادم.

۹۵/۱۲/۰۸
مهناز

نظرات  (۲)

من این کتاب رو نخوندم متاسفانه ...
دارم فکر میکنم که کتابخونه شما چه کتابای خوبی داره !
من سه تا کتابخونه عضوم هیچ کدوم اینطور نیست
کتابخونه بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و بانک صادرات همشون کتابای نخصصی حسابداری و اقتصاد دارن
البته منم بخاطر کارم این کتابا رو میخونم
ولی کتاب رمان ندارن
تا حالا هر چی رمان خوندم یا کتابش رو خریدم یا توی اینترنت پیدا کردم
هر چند که الان دستم طوری ناراحته که حتی نمیتونم کتاب دستم بگیرم
ولی خوب بشم باید برم یه کتابخونه ای که رمان هم داشته باشه
ممنون از بابت معرفی این کتاب زیبا
پاسخ:
خیلی از کتابایی که من می خوام اصلا نداره :(( همین دو روز پیش کتابخونه بودم. دنبال 20 تا کتاب می گشتم. دریغ از یکی. دست از پا درازتر برگشتم. مجبور شدم چند تا کتاب دیگه بردارم که فعلا هیچ رغبتی هم به خوندنشون ندارم :( ان شاا... که دستتون هم خوب می شه به زودی... حتمااین کار و بکنین. اصلا کتابخونه ای که کتاب ادبی و رمان نداشته باشه که کتاب خونه نیست :) خواهش می کنم.
دوسش نداشتم
نمیدونم چرا ولی بنظرم خیلی خوب نمیتونه باشه؟
پاسخ:
خب داستان درباره دختریه که با مادرش تو حومه های پاریس زندگی می کنند و پدرش اونا رو برای این که همسرش دیگه صاحب فرزندی نمی شه و پدره دوست داشته پسر داشته باشه، ترک می کنه! راوی کتاب همین دختره است که از دنیای اطرافش و عقاید آدم هاش از دید خودش صحبت می کنه. به نظر من که کتاب خوبی بود. روون بود، ترجمه خوبی داشت و خیلی هم کوتاه بود و اصلا وقت گیر نبود. بعضی از قسمت ها هم طنز جالبی داشت. در کل یه برش کوتاه از یه زندگی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">